פעילויות מומלצות לילדים במהלך החופש

לי סונדרס 20/08/2019

כולנו כבר ראינו את הסרט 'שכחו אותי בבית' בערך אלף פעם. הפחד להשאיר את הילד בבית, או, אולי מפחיד עוד יותר – מה עושים עם הילדים בבית? בחופשת הקיץ הארוכה והחמה זו יכולה לעתים להיות בעיה מעוררת אימה.

נושא הקיץ בכל מועדוני דנילנד, קשור לאהבת בעלי חיים. בתמונה: מועדון הדנילנד לילדים בדן אכדיה, הרצליה.

ביקורים אצל הסבתא – עשינו כבר; פגישות עם חברי הילדים – מיצינו; זמן מסך – עברנו את המכסה. הרי לא תמיד אפשר לצפות מילדינו בני ה-3-13 לנהוג בסבלנות בקניון, או לחלוק אתכם את אהבתכם למסעות רגליים. אנו נעזור לכם למצוא משהו שיספק את כל הגילאים ואת כל תחומי העניין ויעביר את הזמן שנשאר בהנאה, עד שתשלחו את הילדים שוב אל בתי הספר.

ישראל נבנתה ועוצבה למען חינוכם, הנאתם וצמיחתם של בני הדור הבא. מהקטנים והאנרגטיים ביותר ועד לבני העשרה המצוברחים, יש כאן פעילויות שירגשו, יגרו ויבדרו אותם, תוך שמירה על שפיותם של ההורים בחודשי הקיץ החמים האלה.

הספארי ברמת גן: משלב חוויית ספארי וגן חיות בליבה של העיר הגדולה. קרדיט צילום: טיבור יגר

אחת הפעילויות החביבות עלינו ביותר היא פארק סקיי ג'אמפ (Sky Jump Park), אחד מהמרכזים המקוּרים הגדולים ביותר לחוויות קפיצה וטיפוס. תנו לילדים לשרוף את האנרגיה שלהם, ליהנות ולשפר את הכושר במתחם המקצועי והמפוקח הזה, שנמצא בשני מקומות, ברעננה ובנמל בצפון תל אביב. סקיי ג'אמפ מציע טיפוס מהנה ובטיחותי על קירות, אמבטיות כדורים, כדורסל וקפיצת טרמפולינות מאתגרת, עם מגוון טרמפולינות לבני שלוש ומעלה.

מוזיאון ארץ ישראל מקיימת את אחת מתערוכות הקיץ הגדולות לילדים עם פסלי ענק של בעלי חיים

בנוסף לפעילויות ספורט, יש כאן מספיק פעילויות עם בעלי חיים, שיעסיקו, ירתקו ויספקו את סקרנותם של הצעירים. נושא הקיץ בכל מועדוני דנילנד של מלונות דן, קשור לאהבת בעלי חיים. בחצר מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב תמצאו את אחת מתערוכות הקיץ הגדולות לילדים. במשך שישה שבועות, החל ב-20 ביולי, מוצגים בתערוכה 'חיות ליל קיץ' כשלושים פסלי ענק של בעלי חיים, ביניהם טווסים, פילים, נחשים, אריות, תנינים ועוד, כולם פרי דמיונו של הפסל אהרל'ה בן אריה. החיות מזמינות את הקהל להתהלך ביניהן וגם לגעת וליצור איתן אינטראקציה, ובכך פותחות בפני הילדים עולמות חדשים. לא הרחק משם, במרחק 30 דקות נסיעה ממלון דן תל אביב נמצא הספארי ברמת גן, כמעט בן 70 שנה, המשלב חוויית ספארי וגן חיות בליבה של העיר הגדולה.

לכל מלונות תל אביב מבית רשת דן, לחצו כאן >>

מוזיאון הטבע – בואו לגלות את מארג החיים. צילום: שי בן אפריים

צאו במכוניתכם (או עלו על אוטובוס של הספארי) למסע באוויר הפתוח בין עדרי בעלי החיים הנעים באופן חופשי ואז היכנסו לגן החיות כדי לראות מקרוב את האוסף הגדול ביותר במזרח התיכון של בעלי פרווה ובעלי נוצות שחיים על שטח של כ-1000 דונם – בפארק המשמש כבית למאה מיני עופות, 80 זנים של יונקים ו-25 מיני זוחלים. גן החיות התנ"כי בירושלים, אמנם חדש יותר, נפתח רק בשנת 1993, אך גם הוא מושך 750,000 מבקרים מדי שנה. בין 170 מיני בעלי החיים הגרים בו, מארח גן החיות התנכ"י את האוסף הגדול בעולם של בעלי חיים המוזכרים בתנ"ך, בנוסף ליצורים רבים אחרים החיים בסביבתם הטבעית. המתחם מאפשר לילדים לרכוב על רכבת בשטחי גן החיות וליהנות מהצגה בנושא בעלי חיים ומפינת ליטוף. בקרבת מקום נמצא גם אקווריום ישראל.

מוזיאון לונדע – אחד המוזיאונים המהנים ביותר לילדים בישראל. צילום: אולפני קקטוס

יצורים מדהימים עוד יותר מוצגים במוזיאון הטבע על שם שטיינהרדט, שנפתח בספטמבר שעבר. כאן, במתחם המתפרס על פני שטח של 9,620 מ"ר בסמוך לאוניברסיטת תל אביב, תוכלו ללמוד על נדידת הציפורים הגדולה בתערוכה 'מסע בין יבשות', להתפעל מתערוכת 'חרקים וקרובים', ולגלות את 'מארג החיים' ואיך כולנו קשורים זה לזה.

מוזיאון לונדע המדהים הוא אחד המוזיאונים המהנים ביותר לילדים בישראל, והוא משלב פעילויות בטבע, אטרקציות וחוויות המגרות את כל החושים. המוזיאון נמצא בבאר שבע, מרחק נסיעה חביבה מתל אביב או ירושלים, והוא מתפרס על מבנה בן שלוש קומות, על פני 4,000 מ"ר שמחולקים לאזורים. המוזיאון מורכב משמונה מרחבי ידע, ובהם יותר מ- 50 מיצגים ומתקנים ושטחי חוץ ייחודיים, כמו פארק הילדים, בו יכולים ילדים והורים להעביר בקלות יום שלם. באזור החיצוני המשתרע על פני כ-60 דונם, ישנו אגם אקולוגי, אי ועליו ספינת פיראטים, אמפיתיאטרון, גן שעשועים ענק, שלא לדבר על המתחם המפורסם של 'סולמות וחבלים', המאפשר לילדים לטפס מעלה ולהחליק מטה, גרסה פעילה של משחק הלוח המפורסם.

מגוון מבצעים על בתי מלון בתל אביב >>

מועדון הדנילנד לילדים במלון דן אילת, המשלב פעילויות עם בעלי החיים.

ללמוד על הטבע היא רק דרך אחת לבדר את הילדים. לימודי ידיעת הארץ מעולם לא היו מעניינים יותר מאשר בפארק הלאומי בית גוברין, בילוי שהוא מפלט מהחום ובריחה מושלמת מהשמש הקופחת. הפארק מציע פעילות משפחתית בצורת 'יום חפירה'. איזה ילד לא ייהנה לחפור באדמה? החפירה הספציפית הזו מאפשרת לכם לחקור ולחפור במערות תת קרקעיות, ולבחון פריטים ארכיאולוגים בני למעלה מ-2,000 שנה, מימי המכבים. הילדים הקטנים מקבלים כלי חפירה מפלסטיק, והילדים הגדולים יותר משתמשים בכלי חפירה אמיתיים תחת פיקוחם של מומחים, והמשפחה כולה זוכה בהזדמנות לבקר במערות המפורסמות בישראל ולקבל שיעור מרתק על טבע, גיאולוגיה והיסטוריה עתיקה.

במוזיאון הלונדע הילדים יכולים להעביר בקלות יום שלם עם 50 מיצגים ומתקנים שונים

ואם אתם חושקים דווקא בקסם ובאירועים עכשוויים יותר, הרי שבקניון דיזנגוף בתל אביב תוכלו ליהנות מחגיגות הארי פוטר, שימשכו עד סוף אוגוסט. כאן תוכלו לראות פריטים מיוחדים שהובאו מהאולפנים בלונדון, ולהצטלם בתלבושות של קוסמים מבית הספר הוגוורטס לכישוף לקוסמות.

לעומת זאת, אם אתם מעדיפים דווקא לצלול ולא לחפור, להשתכשך ולא לחפור ולחקור, צאו צפונה על כביש החוף, אחרי הרצליה, אל פארק המים בשפיים, פארק המים הראשון והגדול בישראל. הפארק שנפתח בשנת 1984 משתרע על פני למעלה מ-400 דונם ומציע לצעירים ברוחם 26 מסלולי גלישה, שמונה פארקי מים, שיט אבובים, מגלשות קמיקזה ו'חופים קריביים'.

כבו את נטפליקס, קחו איתכם את סבתא וצאו לבלות!

לימודי ידיעת הארץ מעולם לא היו מעניינים יותר מאשר בפארק הלאומי בית גוברין. קרדיט: שרון טל