רשת מלונות דן מגיעה לנצרת

לי סונדרס 03/06/2019

אין מקום בפונדק" נאמר למרים וליוסף בבית לחם, מקום הולדתו של ישו, אבל יש שפע של מקום בעיר ילדותו , נצרת, לאחר שמלונות דן רכשו את מלון בנצרת, ובו  226 חדרים, שנקרא היום מלון המעיין נצרת.  זוהי התוספת השניה למשפחת מלונות דן, הכוללת גם את מלון רות צפת, בגליל העליון, שנפתח בחודש פברואר.

כניסתם של מלונות דן לגליל היפהפה מביאה עימה לאזור אירוח יוקרה, שהפך לשמה השני של רשת מלונות דן, המונה 18 מלונות. ונצרת בהחלט מוכנה לכך. העיר התפתחה ללא הכר אז ימיה ככפר חקלאי שראשיתו בתקופת הברונזה. קברים שנמצאו באזור מתוארכים לתקופת הברזל ולתקופת החשמונאים. בתקופת הרומאים היה זה יישוב יהודי קטן וכפרי שמנה כחמש מאות תושבים, והיום זו עיר המונה 60,000; העיר הערבית הגדולה בישראל, עירם של מוסלמים ונוצרים, המתגאה בריבוי צריחים וכיפות.

זוהי עיר של דת ואמונה, של רוחניות וקדושה, עיר של היסטוריה עשירה, ארכיאולוגיה מרתקת וקסם מזרח תיכוני, ומלון המעיין נצרת ממוקם בלב כל אלה. בסמוך, השוק השוקק חיים ברחובות המרוצפים של העיר העתיקה, הוא אחד מהאטרקציות הפופולריות ביותר, מקום בו ניתן לקנות בדים אופנתיים, לטעום מהתבלינים והמטעמים המקומיים, ולקנות אומנות מקומית.

מלונות בצפון מבית רשת דן, מחירים בלעדיים בהזמנה ישירה >> 

 

האטרקציות העיקריות בעיר מחזירות אתכם במנהרת זמן לעברה העתיק של נצרת, ומלונה החדש של רשת מלונות דן נמצא בליבם של אותם אתרים, שמושכים אליהם צליינים ותיירים כבר 2000 שנה. לפי המסורת הנוצרית, מקורה של משפחתו של ישו בעיר נצרת, בה בישר המלאך גבריאל למרים כי היא צפויה להרות ולשאת ברחמה את ישו , ובה בילה ישו את מרבית חייו. ככזו, העיר העתיקה עשירה בהיסטוריה ובארכאולוגיה מרתקת, מה שהופך אותה ליעד פופולרי לצליינים נוצרים. עם עליית מספר המבקרים, נבנתה הכנסיה הראשונה בעיר  – כנסיית הבשורה – בשנת 1969, על אתר ביתם של יוסף ומרים, בו נודע למרים על הריונה. זהו אחד מהמקומות הקדושים ביותר לעולם הנוצרי.

בסמוך לכנסיה זו נמצאת כנסיית יוסף הקדוש, שנבנתה על שרידי מבנים חקלאיים, בהם, על פי המסורת, היתה הנגריה של  יוסף, בעלה של מרים.  ישנה גם הכניסה היוונית אורתודוקסית, כנסיית גבריאל הקדוש, שנבנתה מעל למעין המים המתוקים 'מעין מרים', מבנה מתקופת הצלבנים, וכנסיית בית הכנסת (או הכנסיה היוונית הקתולית של הבשורה), שעל פי האמונה נבנתה באתר שהיה בית הכנסת בו למד ישו הצעיר. בהליכה בין הסמטאות הצרות  ובין הבתים הציוריים תוכלו לדמיין את משמעותו  של כפר קטן זה.  זו בדיוק התחושה שמקבלים בביקור במוזיאון הפתוח כפר נצרת – שבונה משחזר ויוצר מחדש את חיי הכפר הקטן בגליל בתקופת חייו של ישו. בתכנית המיוחדת לחג הפסחא מוצגים החווה המקורית, ששוחזרה עם עצי זית, טראסות, יקב עתיק, מערכת השקיה ומחצבה, עם שחזורים מדוייקים של בתים מהמאה הראשונה, בית כנסת, מקוה ובתי בד. השלימו את החוויה עם ארוחה תנ"כית מהמאה הראשונה המוגשת על ידי בני הכפר בנוף היפהפה.

לאחר שנהניתם לשובע מהארוחה תרצו לראות לאן הלכה מרים כדי לשאוב מים, או לקחת סיור מודרך ללא עלות אל המערות הקדושות של נצרת, ולהתחקות אחר צעדיה של מרים דרך רשת תעלות שנחפרו.

דילים בלעדיים לנצרת באתר הרשמי של מלונות דן >>

מותשים? תוכלו ליהנות משנת לילה ערבה במלון המעיין נצרת, לפני שתצאו שוב לטייל בדרך הבשורה, מסלול הליכה וצליינות באורך של 65 ק"מ שתחילתו בנצרת, והוא הולך בעקבות מסלולים אפשריים בהם הלך ישו, מסלולים המחברים בין אתרים מחייו האזרחיים והדתיים של ישו. המסלול עובר בכפר כנא, שם לפי האמונה עשה ישו את הנס הראשון שלו, בו הפך מים ליין, דרך כפר הדייגים כפר נחום  ודרך הר הקפיצה, ממנו נשקף נוף פנוראמי מרהיב של עמק יזרעאל והר תבור, במיוחד בשעת הזריחה.

מלונות דן נמצאים כעת כאן בנצרת. ואתם זוכים ליהנות ממלון נוח מאין כמוהו בין סיור לסיור.