המצפה התת-ימי באילת

הדסה לוי 30/04/2015

אילת

הים האדום הוא ביתם של יותר מ- 1200 מינים של דגים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. מגוון זה הוא בחלקו בשל שוניות האלמוגים העתיקות המשתרעות לאורך רוב קו החוף שלו, ומכיוון שאילת ממוקמת בחוף הישראלי של הים האדום, במצפה התת-הימי תוכלו לקבל הצצה אל דגים ייחודיים וצבעוניים אלה.

על מנת לצפות בדגים אתם תיכנסו לחדר ענקי המוקף חלונות זכוכית מכל עבריו. ילדים ומבוגרים יכולים לבלות כאן שעות, וללכת הלוך ושוב מחלון לחלון כדי לראות את הדגים שוחים דרך וסביב שוניות האלמוגים. כיוון שאתם צופים למעשה בים עצמו, עד שתחזרו בחזרה לחלון הראשון כבר תקבלו שם תצפית חדשה לחלוטין. שוניות האלמוגים הבוהקות והצבעוניות הן יפות כמו הדגים עצמם, וכמו כן תוכלו להבחין גם בנחשים, צבי ים ובעלי חיים ימיים אחרים.

חופשה מפנקת עם מלונות דן באילת >>

המצפה התת-ימי באילת

המצפה התת-ימי באילת

ישנם חדרים אחרים המוקדשים לדגים נדירים ספציפיים, ומיכל חדש שנבנה במיוחד עבור כרישים. 18 כרישים, יחד עם סוסוני ים, עטלפי ים ואלפי דגים נוספים מאכלסים את בריכת הכרישים, ומאפשרים לכם לקבל באופן ייחודי מפגש קרוב ואישי עם יצורים אלה. ניתן לצפות בכרישים מחלון תחתון הנמצא מתחת לדגים הגדולים, וגם מהחלק העליון של הבריכה. אחת המטרות של בריכת הכרישים היא להפיג כמה מהמיתוסים המלווים את הכרישים, ובמיוחד את המיתוס שסביר להניח כי הם יאכלו אנשים כשתינתן להם ההזדמנות (כפי שקרה בסרט "מלתעות"). קטעי וידאו, משחקים  ודגמי כרישים יספקו למבקרים מידע על אורח החיים ועל בתי הגידול שלהם, ויש אפילו שני מפגשי האכלה ביום בהם תוכלו לצפות בכרישים תופסים את ארוחותיהם.

מזח יוביל אתכם מחוף הים אל מגדל תצפית שנותן הצצה לחיים הימיים הרחק מהחוף, בעומק הים. מהמגדל, סיור בסירה עם רצפת זכוכית יוציא אותך לראות את הדגים שוחים מתחת לרגליך. הנסיעה בסירה נמשכת כ- 20 דקות והיא מספקת ריגוש מיוחד לילדים. כיבוד וקפה זמינים בחלק העליון של המגדל.

5715-double

חוויית סרט התלת-מימד של המצפה, הכוללת בתוכה גם מושבים נעים, תיקח אותכם היישר אל מעמקי האוקיאנוס ​​כדי לראות את החיים הימיים בצילומי וידאו. הסרט הוא לילדים מגילאי 5 ומעלה ואינו מתאימים לנשים בהריון.

דמי הכניסה למצפה התת-הימי יאפשרו לכם לבקר בבריכות השונות, באקווריום ובמגדל התצפית. נסיעה בסירה עם רצפת הזכוכית וסרט התלת-מימד הם בתוספת מחיר.

בהיותם רק במרחק קצר מרצועת הכוללת מלונות באילת, חלק מהתיירים והמשפחות בוחרים לבלות לבלות יום שלם במצפה, ואחרים רק מספר שעות. אם אתם נהנים מגני חיות ואטרקציות אחרות הקשורות לבעלי חיים, סביר להניח שהביקור שלכם פה יהפוך לפעילות של יום שלם. אל תשכחו להביא את המצלמה שלכם כיוון שתמצאו פה כמה הזדמנויות לתמונות מדהימות, כולל את האפשרות לדגמן "בתוך פה הכריש".

5715footer2