גלו את הים האדום באילת

מנהל הבלוג 26/06/2023

ים סוף הוא פנינת טבע נדירה בעיר אילת. בין מדבריות אדומים מרשימים וייחודיים שוכן הים, ולמרות כינויו (הים האדום) הוא דווקא אחד הכחולים שיש. ים סוף מהווה ניגוד מרשים וייחודי בין האדום לכחול ומספק שלל הזדמנויות ליהנות מהטבע, הדומם והחי – במלוא הדרו.

הים האדום ונפלאותיו

ים סוף, זה שידוע גם כים האדום הוא שלוחה של האוקיאנוס ההודי ממנו הוא מתפצל בקצהו הצפוני. לים התיכון הוא חובר על ידי האדם דרך תעלת סואץ והוא מפריד בין יבשות – אסיה ואפריקה. הפיצול הצפוני של הים האדום יוצר שתי שלוחות – מפרץ אילת, המוכר גם כמפרץ עכבה במזרח ומפרץ סואץ במערב – שתי השלוחות כולאות בתוכן את חצי האי סיני ובקצה הצפוני של חצי האי – את העיר אילת. לים האדום מדפי יבשה רחבים הידועים בזכות שוניות האלמוגים ובמגוון המרשים של למעלה מ-1,200 מיני בעלי החיים אשר נמצאים שם, ובמקרים רבים – רק שם. טמפרטורת המים קבועה למדי ונעה בין 20-30 מעלות צלזיוס כל ימות השנה והראות בים מעולה – לעתים ניתן לראות למרחק של 200 מ' תחת פני המים. הים האדום הוא גם הים המלוח ביותר מבין כל הימים הפתוחים, והוא גם הים היחיד בעולם אליו שום נחל או נהר איתן אינו נשפך, והוא מוקף מכל צדדיו במדבריות. הים ממשיך להתרחב ועל פי תחזיות גאולוגיות יבוא יום והוא יהפוך להיות אוקיאנוס של ממש.

סביבות מפרץ אילת שבים האדום

את העיר אילת כבר הזכרנו – עיר התיירות הראשונה במעלה בישראל, כזו המרכזת בשטח קטן אטרקציות תיירותיות ופעילויות פנאי, ספורט ונופש. מצידו השני של המפרץ נמצאת ירדן ובה פטרה – עיר נבטית עתיקה ובה ארמונות קבורה חצובים בסלעים האדומים. פטרה נבחרה ב-2007 להיות אחת משבעת פלאי העולם החדשים והיא שוכנת מרחק של כ-100 ק"מ צפונית לאילת, בירדן. מספר קילומטרים דרומה, נמצא הגבול עם מצריים ואחריו חצי האי סיני בכל הדרו. נופי סיני הם גם הנופים הנשקפים בחלונותיהם של מגוון המלונות באילת, לצד הים הכחול הפרוש על הקרקע. בין אם בחרתם לבלות בחופשת בטן גב ורק להציץ על הנוף המרשים משולי הבריכה במלון או שבחרתם בחופשה פעילה ולקחת נשימה אל מול נופי השקיעה המרהיבים, העיר אילת ומלונותיה יודעת לספק את כל הדרוש לחופשה מפנקת מושלמת.

כמה מילים על צבעים

הים האדום הוא אחד מארבעה ימים הידועים על שם צבעים: הים השחור, האדום, הצהוב והלבן. בעוד הימים הצהוב והלבן מעידים על צבעם הכללי, הרי שהדבר אינו באמת נכון לים השחור והאדום. יש סברה כי אדום הוא מלשון דרום בעוד שחור מסמל את הצפון, סברה אחרת היא כי הים האדום נקרא על שם הרי אדום המקיפים אותו או אולי על שם גוון אדמומי כלשהי במים המשקפים את ההרים סביב. סברה אחרת היא כי מדובר בכלל בגלגול מלטינית שם הוא נקרא ים סוף – the reed sea – ועם הזמן השם התקצר והפך ל- Red Sea.

כך או כך אין מדובר בים סוף המקראי, זה שאותו חצה משה ביציאה מצריים. ים סוף המקראי הוא כנראה אחת מדלתות הנילוס שהיו בדרכם של בני ישראל אל חצי האי סיני.

מלונות באילת

באילת ישנם מגוון בתי מלון בהם תוכלו לנפוש וליהנות על שפת הים האדום. למשל, מלון נפטון הממוקם במרכזה של הטיילת באילת, כולל גישה קרובה לשפת הים ועם נוף של הרי אדום. המלון מתאים למשפחות וכולל חדרים מרווחים ומועדון ילדים פעיל, חדר כושר מאובזר ובריכה חצי אולימפית לצד חווית פיוז'ן קולינרית משובחת ולא פחות חשוב – הוא נמצא ממש בלב האקשן – קרוב לכל האטרקציות המרכזיות בעיר.

אטרקציות בולטות באילת ובים האדום

באילת יש המון מה לעשות, ולא מעט מהאטרקציות מתקיימות בזכות הים האדום. להלן כמה פעילויות בים האדום שיש לאילת להציע:

אדרנלין בים האדום – שייט בסירה מהירה, אבוב שכיבה, מצנח ים, טיולי סאפ, קרייזי שארק ועוד – אם זה מהיר, עצבני ומלא אדרנלין, תמצאו אותו בחופי הים

יאכטה לשיט רגוע – גם אם אתם לא רודפי אדרנלין, אל תוותרו על שיט במימי הים האדום על גבי יאכטה רגועה, עם כיבוד או בלעדיו, עם עצירה לשחייה וצלילה חופשית סמוך לאחד מריפי האלמוגים המרהיבים שבאזור או בסירה עם רצפת זכוכית שתאפשר לכם ליהנות מריף האלמוגים ולהישאר יבשים.

לשחות עם דולפינים – ריף הדולפינים מאפשר לכם ליהנות מקרוב מהחיות המדהימות ששם – מהחוף, בצלילה מודרכת או בשחייה.

המצפה התתימי – צפו בקסמיו של הים האדום מתחת לפני השטח. המצפה התת ימי יאפשר לכם לצפות בלמעלה מ-800 מינים, להכיר את עולם הכרישים ועוד מגוון פעילויות ייחודיות במקום.