לאילת ובחזרה דרך שדה התעופה רמון – כל מה שצריך לדעת

מנהל הבלוג 26/06/2023

שדה התעופה רמון על שם אילן ואסף רמון הוא שדה התעופה הראשי המשרת את תושבי אילת ואת התיירים הרבים הבאים לבקר ולנפוש בעיר מאז שנת 2019. רמון הוא שדה התעופה הראשון בישראל שנבנה כשדה תעופה חדש ולא שודרג על בסיס נמלי תעופה שהשאירו אחריהם הבריטים. שדה התעופה רמון מחליף את נמל התעופה הישן שפעל בצמוד לאילת ואת נמל התעופה עובדה שפעל בסמוך.

מיקום וייעוד שדה התעופה באילת

שדה תעופה רמון נמצא על כביש 90 בסמוך ליישוב באר אורה וליד תמנע שבערבה, כעשרים ק"מ צפונית לעיר אילת. השדה נמצא בתחום השיפוט של העיר אילת. מטרת השדה בהקמתו הייתה לשרת טיסות פנים ארציות וטיסות בינלאומיות לבאים והשבים מאזור אילת, מכתש רמון וים המלח. השדה תוכנן לשרת בשיא פעילותו כשניים וחצי מיליון נוסעים בשנה. בשדה מסלול המראה ונחיתה בודד ארוך במיוחד – בכיוון צפון-דרום אורך המסלול מגיע ל-3.6 ק"מ והוא מתאים להמראה ונחיתה גם של המטוסים הגדולים ביותר. כיום, הטיסות המגיעות לשדה תעופה רמון הן טיסות פנים בלבד. ניתן להזמין גם טיסות פרטיות לשדה תעופה רמון וממנו לשירות חברות ונוסעים.

אוטובוסים לנמל תעופה רמון

ניתן להגיע אל נמל תעופה רמון וממנו באמצעות רכב פרטי, תחבורה ציבורית ומוניות. תחבורה ציבורית מופעלת על ידי חברת אגד בעלות של נסיעה עירונית בודדת. ישנם ארבעה קווים המשרתים את הנוסעים דרך שדה תעופה רמון, שניים המשרתים בעיקר את תושבי העיר ושניים המיועדים בעיקר לנופשים.

קווים 32 ו-32 פועלים בימים חול בלבד ומשרתים את השכונות הצפוניות של העיר אילת. כל אחד מהקווים מפעיל נסיעות בודדות אל נמל התעופה היוצאות בסביבות השעה 6:30 בבוקר ונסיעת בודדות המשרתות את החוזרים בסביבות השעה 18:00 בערב. קווים 30 ו-50 משרתים את העוברים בשדה התעופה לעיר הנופש ולסיני.

קו 30 פועל בימי חול בין השעות 5:14-20:45 לכיוון נמל התעופה, בין השעות 6:30 – 16:00 בימי שישי ובין השעות 13:30-20:30 בימי שבת. משדה התעופה באילת הקו פועל בין השעות 7:40-23:15 בימי חול, 8:00-17:30 בימי שישי ו-15:00-22:00 בימי שבת. בקו שלושים 28 תחנות והוא עובר לאורך החוף ומגיע עד מעבר גבול טאבה כל כ-20 דקות. בדרכו, הקו עובר בקניון מול ים, התחנה המרכזית וקריית הספורט. משך הנסיעה בקו- כ-40  דקות.

קו 50 פועל בשעות דומות לאלו של קו 30, מגיע וסובב סביב אזור המלונות באילת. בקו 20 תחנות ומשך הנסיעה כ-37 דקות. גם קו זה פועל בגדול אחת ל-30 דקות. התחנה הסופית של קו זה היא בשדרות התמרים / שפיפון.

קווים 31 ו-32 הם קווים מונגשים לאנשים בעלי מוגבלויות. לתיאום נסיעה באוטובוס מונגש ביתר הקווים יש להזמין מראש בטלפון: 03-9143737 או בדלפק אגד באולם מקבלי הפנים בנמל.

 

מוניות לנמל התעופה רמון וממנו

ניתן להגיע אל שדה התעופה רמון גם באמצעות מוניות. עלות הנסיעה במונית היא על פי קריאת מונה בלבד. ניתן לקבל שירות עבור מונית מונגשת באמצעות סדרן המוניות בחזית הטרמינל, בסמוך לשער 34.

רכב פרטי והסדרי חניה בנמל תעופה רמון

ניתן להגיע לנמל תעופה רמון גם ברכבים פרטיים, וישנם מספר חניונים ללא תשלום. חניון הר בשמת מיועד לציבור הרחב, חניון הר עמרם לחברות השכרת רכב. סמוך לחניון המוניות (הר שלמה) ישנו מגרש חניה נוסף הפתוח בפני ציבור הנוסעים.

נגישות

שירותי נגישות ניתנים בשדה תעופה רמון על ידי החברות הפועלות ישראייר וארקיע. ניתן ליצור קשר עם חברת שירותי הקרקע הנותנת עזרה מונגשת מטעם חברת התעופה מעמדת טלפון מונגש בכניסה לטרמינל בסמוך לשער 31. שירותים מונגשים נוספים הניתנים בנמל תעופה רמון לאנשים בעלי מוגבלויות: שרשראות השראה, מערכת Right Hear, עמדות שירות מונגשות, כניסה ייעודית לנוסעים נעזרים ואמבוליפט. בעלי קוצב לב נדרשים להציג תעודת בעל קוצב לב או מסמך מהרופא המטפל המפרט את שם המושתל, מועד ההשתלה ושם המוסד הרפואי. בעלי שתלים תוך גופיים, שאינם יכולים לעבור בשער המגנומטר נדרשים להציג תעודה רשמית תומכת מטעם בית החולים או מסמך מהרופא המפרט את שם המושתל, מועד ההשתלה ושם המוסד הרפואי.

הנחיות בטחון

הנוסעים הטסים מנמל תעופה רמון נדרשים לעבור בדיקה ביטחונית בין היתר באמצעות מערכת אוטומטית HBS. על הנוסעים להשאיר את המזוודה פתוחה או נעולה באמצעות מפתח TSA. במקרה התראה המזוודה תישלח לבדיקה ידנית ויושאר עלון המודיע על פתיחת המזוודה לצורך בידוק. הנוסעים עצמם והכבודה העולה עימם למטוס עוברים אף הם בדיקה ביטחונית באמצעות מגנונמטר ומכונת שיקוף.

הנחיות הגעה לטיסה

יש להתייצב לטיסה כשעה וחצי לפני ההמראה ולהציג את אחת מתעודות הזיהוי הבאות בתוקף:

– תעודת זהות

– רישיון נהיגה

– תעודת חוגר / קצין (מגנטית)

– צעודת שוטר (לא מתנדב)

– דרכון

– כרטיס אלפ"א – לנוסעים באופן קבוע על תיקי יד בלבד – הבידוק הבטחוני יהיה עבורם בעמדת שרות עצמי משמאל לעשרי הכניסה לאולם הציבורי בשער 32.

* ילדים מתחת לגיל 16 יציגו צילום תעודת זהות של ההורה עם הספח. רצוי לוודא זמנים עם חברת התעופה יום לפני מועד הטיסה.

 

שירותים בנמל תעופה רמון

חברות השכרת רכב מחזיקות משרדים באולם הנכנסים. הרכבים השכורים עצמם חונים בחניון הר עמרם בחזית הטרמינל.

שירותים נוספים הניתנים בנמל התעופה רמון:

טרקלין – ממוקם באולם היוצאים, במפלס התחתון בסמוך לשער יציאה מספר 1

בית כנסת – ממוקם באולם יוצאים מפלס תחתון מול שער יציאה 7

משחקייה – ממוקמת באולם יוצאים עליון

המרת מט"ח – ממוקמים מול שער הכניסה לאולם קבלת הפנים (שערים 33, 34) וכן באולם הנוסעים היוצאים במפלס מינוס אחד.

כספומטים – ממוקמים באולם הציבורי בסמוך לשער 32 ובאולם היוצאים התחתון מול שער 2

עמדות הטענה לסמארטפונים ולפטופים – בכיסאות ההמתנה בטרמינל ובעמדות ייעודיות

עזרה ראשונה – עמדת עזרה ראשונה נמצאת באולם קבלת הפנים מול שער 34

עמדת מודיעין ממוחשבת – בסמוך לשער 32

WiFi – חינם בכל נמל תעופה רמון

אוכל – רשתות הסעדה ומסחר זמינות לנוסעים בנמל התעופה