מסעדות מומלצות בירושלים

הדסה לוי 12/08/2015

בשנים האחרונות התפוצצה סצנת האוכל הירושלמית, כשמסעדות חדשות צצות בעיר על בסיס כמעט יומי. תיירים ומקומיים כבר אינם מוגבלים לפלאפל ושווארמה בלבד; מסעדות ישראליות בירושלים מגישות היום כמעט כל סוג של אוכל, ואתם תוכלו ליהנות מהאוכל הזה במגוון רחב של אווירות. במהלך שהותכם בירושלים, אכלו ארוחת גורמה בסביבה אלגנטית, אתגרו את בלוטות הטעם שלכם עם מאכלים אתניים מקומיים, אכלו כמו ירושלמים אמיתיים באחת ממסעדות השוק המפורסם, והשתדלו לבקר גם במוסד ידידותי למשפחה או סתם לתפוס על הדרך ארוחה של מזון מהיר.

5870-double-1

עיצוב אלגנטי ומטבח גורמה

בקרו באחת ממסעדות הגורמה הרבות של ירושלים לערב רומנטי או על מנת להרשים את שותפכם העסקי. שפים ישראלים עוברים בדרך כלל השתלמויות בחו"ל ויודעים להביא את סוגי האוכל המעניינים ביותר והטכניקות הטובות ביותר בעולם אל המסעדות מקומיות. מסעדות גורמה המשקיעות בסביבה אלגנטית המקיפה אותן, כמו גם במנות טעימות ומעוצבות להפליא, הן תכונה מרכזית של הסצנה הקולינרית הירושלמית.

מסעדת "גבריאלה" הממוקמת במקום מעולה ומרכזי (מדרחוב בן שטח) מגישה מאכלים איטלקיים באווירה חמה ואינטימית. השף ז'אק דיין מתמחה בפסטה, פוקצ'ה ודגים. ארוחות הבוקר של המסעדה הן לא פחות מאגדיות, ומציעות מבחר רחב של אפשרויות, משקשוקה, ארוחת בוקר ים תיכונית וארוחת בוקר ירוקה, ועד ארוחת בוקר נורבגית והפתעות נוספות.

בדקו את את בתי המלון בירושלים של מלונות דן >>

ברובע האמנים הממוקם מחוץ לחומות העיר העתיקה שוכנת "מסעדת האקליפטוס", שנבנתה בהשראה מקראית. לכל אחד מהמאכלים במסעדה מקור בסצנות תנ"כיות ובתבלינים ועשבי התיבול שגדלו בימי קדם בהרי ירושלים ויהודה, ואשר נקטפים עכשיו מגינת התבלינים הפרטית של המסעדה, שנמצאת על גג המבנה עצמו. בחרו מנה עיקרית או שתבחרו ליהנות מתפריט הטעימות שכולל עם 7-15 מנות מפתיעות שנוצרו על ידי השף משה בסון.

אל תפספסו גם את מסעדת "לה רג'נס" השייכת לרשת מלונות דן הממוקמת בתוך מלון "המלך דוד"; המסעדה מנוהלת על ידי השף היצירתי והצעיר, דוד ביטון. מרכיבים טריים ושיטות בישול חדשניות משתלבות במסעדה על מנת ליצור מטבח ישראלי שמצליח להיות מפתה תוך כדי שמירה על פשטותו. שבו בחדר האוכל המפואר או על המרפסת החיצונית שמשקיפה על העיר העתיקה, ותיהנו משורה של מאכלים בלתי צפויים כגון צלעות טלה ישראליות, כבד אווז, ברווז צלוי ושוק בשר בקר.

ממרוקו ועד יפן

שום חופשה אינה מושלמת מבלי ליהנות מכמה מהמאכלים האתניים המקומיים. כמדינת מהגרים, ישראל היא ביתם של מסעדות רבות, המציעות מטבח מזרח אירופאי, אסיאתי או ים תיכוני.

על מנת לחוות אירוח מרוקאי אמיתי בקרו במסעדת "דארנא", הממוקמת במרכז העיר. הבניין בן 200 השנים, המסעדה, עיצוב הפנים האותנטי ותלבושות המלצרים ייקחו אתכם למסע במקום וזמן אחר. טאג'ין וקוסקוס הם עמודי תווך של האוכל במסעדה זו, שחותרת לארח מסיבות ואירועים פרטיים באווירה משעשעת.

5870-double-2

מסעדת "שיאן" היא מזללה אסייתית השוכנת במבנה טחנת הרוח ההיסטורית שבשכונת רחביה בירושלים. מסעדה זו היא הבחירה המושלמת עבור ארוחת ערב שקטה. השפים של המסעדה הם ממוצא סיני, והרהיטים והכלים בה יובאו מסין, מה שמדגיש את האותנטיות של מסעדה זו. התפריט כולל מנות מהמטבח האסייתי, ממקומות כמו צפון סין, מונגוליה, הונג קונג, תאילנד ויפן.

מסעדות שוק טרנדיות

טיול סביב מחנה יהודה, השוק הפתוח של ירושלים, הוא חוויה שפשוט אסור להחמיץ. ירושלים המודרנית נשארת מאחור כאשר אתם נכנסים לתוך שוק מזרח תיכוני טיפוסי, המלא בהתמקחויות אופייניות ודוכנים המציעים כל דבר, החל בתבלינים וירקות ועד לבגדים וכלי בית. ניתן להגיע לשוק עם הרכבת הקלה או במונית, כשלמעשה הוא נמצא במרחק הליכה ממלונות "המלך דוד" ו"דן פנורמה". בערבים, רוב הדוכנים סגורים אבל סצנת המסעדות שוקקת חיים ומלאה בישראלים צעירים היוצאים לבילוי לילי בעיר. מסעדות השוק נוטות להיות צרות וצפופות, כאשר עיצוב הוא בדרך כלל הדבר האחרון שמטריד את הבעלים. אבל מה שחשוב זה שהאוכל הוא טעים להפליא, עשוי מתוצרת טרייה וחומרים שנקנו מספקי השוק בבוקרו של אותו יום.

מסעדת "סימה" מגישה אוכל ביתי בסגנון המטבח המזרח תיכוני. המומחיות של סימה היא מעורב ירושלמי, תערובת הכוללת בתוכה לבבות עוף, כבד, ריאות, וחתיכות עוף מסתוריות אחרות, המוגשות יחד עם צ'יפס כתוספת.

5870-double-3

מסעדת "ג'קו סטריט" מעוצבת כמו מחסן ומתגאה במטבח הפתוח שלה. אם אתם מחפשים סטייק באיכות גבוהה ומנות בשריות אחרות, זהו המקום בשבילכם. מסעדה זו חבויה ברחוב השקמה, רחוב צדדי היוצא מרחוב אגריפס. המקום בהחלט שווה את כמה הדקות הנוספות שייקח לכם למצוא את המסעדה.

5870-double-4

מקומות ידידותיים עבור משפחות

ישראל היא מדינה די ידידותית עבור משפחות, כך שאתם יכולים ללכת עם הילדים גם למסעדות האלגנטיות ביותר. עם זאת, יש כמה מסעדות בהן ארוחה עם ילדים תהיה נעימה במיוחד. חפשו אחר מקומות פחות צפופים אשר מציעים כיסאות גבוהים ותפריטים מיוחדים עבור ילדים. הדרך הטובה ביותר לשפוט אם מסעדה היא ידידותית למשפחה היא פשוט ללכת לשם ולקבל את התחושה של הקהל. אם המסעדה מלאה במשפחות, רוב הסיכויים שהילדים שלך ייהנו ממסעדה זו.

"פינתי" היא רשת מסעדות ברחבי הארץ המגישה פיתות טריות, בשר צלוי, שניצל, ואת החומוס המפורסם שלה. הסניף הראשי בירושלים ממוקם במיקום מרכזי ברחוב המלך ג'ורג', וישנו סניף נוסף באזור התעשייה של תלפיות. השירות הוא כה מהיר כך שאף אחד לא מספיק לפתח רעב בזמן שהוא ממתין לארוחה שלו. האוכל של "פינתי" הוא בסיסי ביותר, כך שהוא מתאים אפילו לילדים שלא אוכלים כל דבר.

"התחנה הראשונה", תחנת הרכבת ההיסטורית הממוקמת בעמק רפאים, שופצה לאחרונה וכעת היא משמשת כבית למספר מסעדות נחשבות, כולל מסעדת "המזנון" הידידותית למשפחה. האוכל במסעדה זו הוא חלבי ומתוחכם יחסית, אבל המסעדה היא מרווחת ופתוחה לאזור המדרחוב, בו ילדים יכולים לשחק בצורה בטוחה. העיצוב במסעדה מזכיר את חדר ההמתנה בתחנת הרכבת העות'ומנית ההיסטורית.

מזון כדי לתפוס וללכת

שום טיול בישראל לא יהיה שלם בלי ההנאה מתענוגות אוכל הרחוב הישראלי; על מנת ליהנות מחווייה מקומית זו בקרו באחד ממוסדות המזון המהיר הרבים שיש לירושלים להציע, שם תוכלו ליהנות מאוכל מהיר, ממלא וזול. במרכז העיר, במדרחוב בן יהודה, נמצאת "Big Apple פיצה" המפורסמת. המשולשים גדולים וטעימים, הצ'יפס פריך והגלידה האמריקנית הרכה היא מרעננת. במדרחוב זה תוכלו למצוא גם את "ניו דלי", מעדנייה עם סניף נוסף באזור הממוקם ברחוב עמק רפאים, המגישה כריכי מעדנייה בסגנון אמריקני בתוך לחמניות ישראליות. פחות או יותר בכל פינת רחוב בעיר תוכלו למצוא את אוכל הרחוב הישראלי האותנטי הכולל שאוורמה או פלאפל, שממש אינו מפגר אחר מקבילו בסגנון האמריקני. פרגנו לעצמכם לפחות ארוחת מזון מהיר ישראלי אחת במהלך הביקור שלכם!

דילוג קטן או קפיצה

מלונות דן נמצאים במיקום מרכזי ליד הרבה מהמסעדות הטובות ביותר בירושלים. עיר הבירה הישראלית כוללת מבחר גדול של מסעדות, מגורמה ועד למזון מהיר, עם כל מה שביניהם. אתם יכולים ללכת למרבית המסעדות שהוזכרו כאן ברגל, או לחלופין להשתמש ברכבת הקלה או במונית על מנת להגיע אליהם במהירות המירבית. בין אם אתם נמצאים בירושלים בסיור עם המשפחה, בנסיעת עסקים או אפילו בירח הדבש שלכם, יש בעיר זו מגוון רחב של מסעדות טעימות להנאתכם.