אימוני TRX

ע"י מגזין דן    בתאריך  19/05/2015

רצועות TRX שנועדו במקור לאימון חיילי הקומנדו האמריקאי, הפכו למכשיר כושר פופולארי שניתן להתאמן בו כמעט בכל מקום גם במהלך החופשה

רצועות trx

בשנת 1997, עלה במוחו של מפקד צוות ביחידת קומנדו של חיל הים האמריקאי רעיון יצירתי: להשתמש במיתרי מצנח ישן לשם ביצוע תרגילים עם משקל גופו. הוא קשר את המיתר הראשי לדלת ואת שני המיתרים האחרים החזיק בידיו, כאשר הוא מאלתר תרגילים מגוונים שהפעילו קבוצות שרירים שתרגילים מקובלים אינם מפעילים אותם. כמעט 20 שנה אחרי שהגה את הרעיון, כל אחד יכול כיום לקחת את הרצועה המיוחדת כדי להתחיל לבנות שרירים ולשרוף קלוריות.
שיטת האימון TRX, שעשתה עלייה לישראל בשנים האחרונות, מבטיחה אימון אינטנסיבי של כל שרירי הגוף, אפילו אלו שלא ידעתם שיש לכם, כדי להשיג תוצאות מהירות בזמן קצר.
האימון בשיטת ה-TRX מתבצע בעזרת רצועה לא אלסטית שאורכה 2.5 מטר ומשקלה כ-810 גרם, המתפצלת לשתיים. את הרצועה קושרים לעמוד, עץ או כל אלמנט יציב אחר הנמצא בעמדת גובה ואוחזים בקצוות מצידה השני. מרבית האימונים מתבצעים בקבוצות קטנות של 4-6 מתאמנים עם מדריך, בחדרי כושר או באוויר הפתוח.

להזמנת חופשה מפנקת באחד ממלונות דן בתל אביב

אימון trx

איך השיטה עובדת

מדובר בשיטה הכוללת יותר מ-500 תרגילים שונים ומאפשרת לעבוד, לחטב ולעצב מגוון רחב של שרירים וביניהם: בטן, גב, אגן, תאומים, חזה ועוד. בזכות יתרונות אלה, לשיטה יש חסידים רבים, בעיקר מתאמנים מתקדמים ומקצועיים שנהנים מהפעילות האינטנסיבית שהיא מאפשרת בזמן קצר. מעבר לאתגר ולגיוון בתרגילים, רבים נמשכים לשיטה פשוט כי ניתן להתאמן בה בכל מקום.
יתרון ייחודי נוסף הוא האפשרות להתאים את דרגת הקושי של התרגילים לרמת הכושר של המתאמן. קל “לשחק" עם דרגות הקושי על ידי שינוי בזווית האימון או הגברת הקצב. ניצול נכון של משקל הגוף תוך כדי אימון יכול להגביר את האתגר או להקל על הביצוע.
במכשיר ה- TRX קיים שינוי התנגדות שנעשה ע"י הארכת או קיצור הרצועות, שינוי מיקום או רוחב הרגליים או זווית התלייה, פעולה הנעשית במהירות ובפשטות רבה.

מלונות בתל אביב של רשת דן>>>

מגוון התרגילים

ידיות המכשיר מותאמות למיקום הידיים או הרגליים כך שניתן למעשה לבצע במכשיר מגוון סוגי משיכות, דחיפות, הטיות, וכן ביצוע תרגילים מבודדים לגפיים העליונות, כמו כפיפות מרפקים ופשיטות מרפקים. יתרון נוסף הוא היכולת לשלב את שתי הידיות באופן בטוח לידית משותפת אחת שמשנה באופן מיידי כל תרגיל, ע"י יצירת כוח סיבובי אותו על הגוף לנטרל תוך שימוש במגוון שרירים שאינם נמצאים לצערנו בשימוש יומיומי .
"התרגילים הטובים והיעילים ביותר שניתן לבצע עם רצועות TRX הם תרגילי המשיכה, העובדים על קבוצות השרירים בגו העליון" אומר עופר קיס מרשת מועדוני הכושר Great Shape. "שרירים אלו סובלים בדרך כלל מניוון עקב שעות ישיבה רבות עם גו כפוף ויציבה לא נכונה לאורך היום. התרגילים לשרירי הרגליים (סקוואט עם תמיכה) דורשים שליטה טובה יותר בטכניקה, אך מדובר בתרגילים מצוינים המועילים במיוחד למי שסובל מבעיות ברכיים ותורמים לשריפת קלוריות יותר מכל תרגיל אחר."

להישאר בכושר גם בחופשה

היתרון הגדול ביותר של אימון TRX הוא הזמינות – ניתן לקחת את הרצועות לכל מקום, לחבר ולהתאמן. מתאמנים רציניים היוצאים לחופשה יכולים להסיר דאגה מליבם: עם מכשיר TRX הנכנס בקלות למזוודה, ניתן להמשיך את שגרת האימונים ולא להסתפק בשכיבות סמיכה או תרגילים מוגבלים יחסית על רצפת החדר במלון. בעזרת מתאם פשוט ניתן להרכיב את המכשיר על דלת החדר ולבצע אימון חזק, מגוון ויעיל בקלות מדהימה.
חשוב לציין, שתרגול ה-TRX דורש מיומנות בסיסית, ולכן מומלץ בשלבים הראשונים לבצע את האימון בנוכחות מדריך מוסמך, להיצמד לכללי הבטיחות ולהתמקד ב"סט תרגילים" התואם את יכולותיו הגופניות של המתאמן.

נכתב על ידי  מגזין דן

מגזין דן נחשף למאות אלפי ישראלים ותיירים איכותיים (מעל מיליון לינות בשנה). תוכן המגזין כתוב בשפות עברית ואנגלית ובכך רלוונטי גם לאוכלוסייה מקומית וגם בינלאומית.