פסטיבלי יין, בירה וקוקטיילים ברחבי הארץ

לי סונדרס 26/08/2019

הבעיה בעולם היא שכולם נמצאים בפיגור של כמה דרינקים," אמר השחקן האמריקני המנוח המפרי בוגארט. בישראל, בה האוכל המדהים והמגוון יכול לעתים קרובות לגנוב את ההצגה, מתקיימת לאורך כל השנה גם חגיגות יין, קוקטיילים ובירה, עם פסטיבלים רבים שפשוט אסור לכם להחמיץ.

"יין טוב הוא צורך קיומי"
ישראל אולי אינה מפורסמת ביינותיה כמו ארגנטינה, צ'ילה או דרום אפריקה, אך תעשיית היין בישראל צומחת ומתפתחת מזה זמן, וגם המוניטין צומח במהירות. אולי תופתעו לשמוע על כל היינות הנפלאים שיש לישראל להציע היום. המזרח התיכון ומזרח הים התיכון נחשבים למוצא של יצור היין בעולם, עוד הרבה לפני שהיין הגיע לאירופה. ייצור היין של ישראל חזק במיוחד בכרמים הצפוניים, אך הוא עשיר ופורה בכל רחבי הארץ. למעשה, רק במהלך העשור האחרון פיתחה ישראל למעלה מ-200 יקבים מרמת הגולן שבצפון ועד למדבר הנגב שבדרום.

לא מפתיע לכן שבישראל מתקיימים כמה פסטיבלי יין במשך השנה. החורף נשמע אולי כתקופה קצת פחות מוצלחת, אבל מדי ינואר מתקיימת במשך יומיים תערוכת היין 'סומלייה' בהיכל התרבות הבימה בתל אביב. האירוע, המתמקד בבתי מלון, מסעדות, בעלי ברים ויצרנים, פתוח גם לקהל הרחב תוך התמקדות מוחלטת ביין. בתערוכה תמצאו למעלה מ-60 יקבים ישראלים לצד עשרות מותגי יין זרים, מאות בקבוקי יין, רבים מהם חדשים, וסדנאות מקצועיות המוצגות על פני שתי קומות רחבות ידיים. אם תרצו לבקר בכל אחד מהביתנים ולקנות בקבוקים, מומלץ בחום להגיע לתערוכה בשני הלילות. פסטיבל בן ארבעה ימים – ואחד מפסטיבלי היין הגדולים בישראל – מתקיים מדי קיץ במוזיאון ישראל בירושלים, מרחק עשר דקות נסיעה מבר היין המפורסם שבמלון המלך דוד ירושלים.
כבר 16 שנים שפסטיבל היין מתקיים בגן הפסלים היפהפה של המוזיאון, תחת כיפת השמיים ותחת כוכבים מנצנצים והלומי יין. כאן תוכלו לטעום מאות סוגים שונים של יין מעשרות יקבים שונים. עשרים אלף המבקרים שהגיעו לאירוע שהתקיים ביולי האחרון, נהנו מהיין ומדוכני הגבינות המגוונים, והמוזיקה החיה הנפלאה ללא ספק 'עוזרת לבלוע את הטיפה המרה'.

לכל מלונות דן בתל אביב >>

לכל מלונות דן בירושלים >>

הקוקטיילים המשכרים ביותר
בעוד תעשיית היין ממשיכה לצמוח, הרי שהתיאבון לקוקטיילים ממש מסחרר. כמעט מדי חודש נפתח קוקטייל בר חדש בישראל, ומנסה למשוך לקוחות באמצעות קוקטיילים שערורייתיים המצטיינים ביצירתיות יתר. תל אביב, העיר שהחלה את סצנת הקוקטיילים בישראל, ארגנה את שבוע הקוקטיילים של תל אביב – פסטיבל קיץ המתקיים במשך שבעה ימים ביוני ומוקדש לאומנות ערבוב הקוקטיילים. ברים רבים ברחבי העיר מארחים אירועים, סדנאות ומציגים לראווה את הקוקטיילים החדשניים האיכותיים והמיוחדים שלהם. אתם תסתנוורו מכישרונם של הברמנים המנוסים, המפגינים את אומנות הקוקטיילים ואת התשוקה שלהם לטעמים וליצירתיות. הדבר היפה בפסטיבל הזה הוא שהוא מציע משהו לכל אחד, בין אם חשקה נפשכם בקוקטייל נפלא במחיר הוגן בבר השכונתי, או אם ברצונכם ללמוד מהמומחים הלכה למעשה איך ליצור קוקטיילים בעצמכם – אתם יכולים לעשות הכול!

צפונית לתל אביב, במרינה בהרצליה, במרחק עשר דקות הליכה ממלון דן אכדיה, פסטיבל הקוקטיילים של ישראל יציע לך את ההזדמנות להכיר את הקוקטיילים הטובים ביותר באמצעות סיור בין דוכני הפסטיבל. מלון לינק תל- אביב, אירח את תחרות חצי הגמר של המותג האלכוהולי Mezcal Iba.  במהלך הפסטיבל – למעלה מ-12,000 קוקטיילים עורבבו ושוקשקו (לא נבחשו), על ידי ברמנים מומחים ומיקסולוגים בעלי שם תוך שימוש באלכוהול משובח, על מנת להגיש לקהל שיודע להביע הערכה של העבודה הקשה שמאחורי אומנות הקוקטיילים, שהוכנו בתשומת לב רבה וקפדנית.  תוכלו לגשת לכל דוכן, ולקבל לא רק דרינק מתוחכם, אלא את ההצגה כולה! המאסטר שמאחורי הדוכן לוקח אתכם למסע, וחולק איתכם את המתכונים ואת הסיפורים שמאחורי קוקטייל הדגל, ונושא מיוחד שקרוב לליבו.

מהמיקרו למאקרו – הבירה בצמיחה
בעוד ישראל זוכה להכרה בינלאומית בזכות יקביה, באופן מפתיע היא מארחת גם חגיגה של וויסקי – עם תערוכת 'וויסקי לייב', שתתקיים זו השנה השישית בארץ בשנת 2020. ישראל היא גם ביתם של שפע של מבשלות בירה זעירות. מבשלת טמפו אמנם מייצרת את 'בירה גולדסטאר' המפורסמת ואת מותגי 'מכבי' מאז שנות ה-50, אך מאז פתחה את שעריה בשנת 2005 מבשלת הגמל המרקד, חלה כאן התפרצות של מבשלות בוטיק ושל פסטיבלים. ביניהם, פסטיבל הבירה ירושלים שמתקיים בסוף אוגוסט. הפסטיבל המתקיים כבר 15 שנים ונמשך יומיים אינו מאכזב.

נמזגות בו טעימות של למעלה מ-120 סוגי בירה, מקומית ובינלאומית ואתם תוכלו ליהנות מלילה בלתי נשכח של שתייה וריקודים בפארק העצמאות בעיר. במרינה בהרצלייה ובמתחם שוק שרונה בתל אביב, רשת פאבים בסגנון בריטי Lager & Ale מקיימת פסטיבל המציע מבט אירופי על תרבות הפאבים. הפסטיבל, המתקיים באוגוסט ונמשך יומיים, מציע לכם הזדמנות למזוג לעצמכם פיינט בירה, לשתות למעלה מ-20 בירות ייחודיות במחירים נוחים, וליהנות מאוכל רחוב משובח וממוזיקה נהדרת שמכניסה אתכם לאווירת הפסטיבל.

אם גם אתם, כמו המפרי בוגארט, מודאגים שאתם בפיגור של כמה דרינקים-  לא חסרים פה פסטיבלים שיעזרו לכם להשלים את החסר. לחיים!