טעמי הוואדי – סיור קולינרי בחיפה

מגזין דן 12/06/2018

סיור קולינרי מוואדי ניסנס לעיר התחתית יפגיש אתכם עם הריחות והטעמים של חיפה באווירה של דו קיום אמיתי

אחד המאפיינים הבולטים של העיר חיפה הוא הדו קיום המיוחד של יהודים וערבים. זה בא לידי ביטוי בתחומים רבים, אך אין כמו שוק ואדי ניסנס כדי להמחיש את החיים המשותפים דרך האנשים, הריחות והטעמים. שוק ואדי ניסנאס הפעיל עוד מימי המנדט הבריטי, מציע לחובבי האוכל עולם עשיר של טעמים וחוויות. את הסיור מטעם העמותה לתיירות חיפה מוביל ארז גולקו, בשלן חיפאי הנמנה עם נבחרת המארחים של   .EetWith גולקו מוביל את משתתפי הסיור אל המקומות המיוחדים והאותנטיים, שם יוכלו לפגוש את האנשים שמאחורי הטעמים, לשמוע את סיפוריהם האישיים והמקצועיים, ובין סיפור לסיפור ליהנות גם מטעימות.

headerfinal

שוק וואדי ניסנס: עולם עשיר של טעמים וחוויות.

ארז גולקו שואב מהשוק של ואדי ניסנס את ההשראה לארוחות הים תיכוניות המוגשות בביתו הפסטורלי המשקיף לנמל חיפה. במסגרת הסיור הוא חולק עם המשתתפים את חווית השוק ואת הידע שלו על חומרי הגלם המיוחדים והאותנטיים שיש לוואדי להציע – הגבינה של הכנאפה, ירקות הבלאדי, גרגיר הנחלים, החוביזה, הזעתר הטרי, המרווה, ועוד.

למבצעים נוספים ברשת מלונות דן >>>

גולקו: "אני שמח להזמין אתכם להצטרף אליי אל הדרכים הראשיות והצדדיות שבהן אני הולך ומהן אני שואב את ההשראה ליצירה שלי במטבח. את הסיור נתחיל בוואדי ניסנס ונסיים בעיר התחתית. נבקר בנקודות משמעותיות המאפיינות את הצד הקולינרי השורשי של העיר חיפה, תכירו מקומות ומוסדות אוכל שקיימים במשך דורות, בדגש על הדו קיום המיוחד שמאפיין את העיר ואת תושביה."

חלבה משכם וגבינה מטורקיה
בית קלייה קפה חיפה, כוך קטן לממכר קפה שכדי למצוא אותו צריך ללכת בעקבות הריח. בחנות שמחזירה אותנו בבת אחת לתחילת המאה שעברה פועל מכשיר עתיק לקלייה וטחינת קפה, ומלבד תערובות מזני קפה מיוחדים ניתן למצוא שם שמן זית מתוצרת עצמית, זעתר בלאדי, חלבה משכם, וגם ממתק מסורתי בצורת פס רולדה המיוצר מדבש חרובים, תמרים, פיסטוקים, שקדים ואגוזי מלך.

strip1final

ממתק מסורתי בצורת פס רולדה המיוצר מפיסטוקים, שקדים ואגוזי מלך

פלאפל הזקנים מקבל את פני הבאים בכדור פלאפל חם טבול בטחינה. את שני האנשים המבוגרים שניהלו את המקום בעבר והעניקו לו את כינויו החליפו בעלים חדשים, ששמרו על המוניטין ועל טעמה המיוחד של קציצת הפלאפל המתובלנת.

מעדניית סוידאן נמצאת בבעלות משפחה וותיקה של סוחרי תבלינים מדורי דורות. מגוון מוצרי המזון והמשקאות הענק שלה המיובא מכל רחבי תבל הוא חלומו של כל חובב אוכל: מחלקת היינות והכהילים העשירה, מבחר הגבינות המיוחדות כמו ברינזה עיזים וגבינת טולום טורקית, החלבה האגדית, התבלינים האיכותיים, המעדנים הייחודיים, וכמובן עלי הגפן והממולאים המבושלים במקום על ידי נשות השכונה.

doublefinal

הדו קיום מאפיין את העיר דרך הצד הקולינרי שלה: חלבה איכותית ופלאפל מסורתי טבול בטחינה בתוך פיתה.

בממתקי עבד אלהאדי יש כנאפה מצוינת, סוגים שונים של עוגיות ובקלאוות עם פיסטוקים או אגוזים, גבינת עזים או קינמון, וגם ממתק נהדר שלא פוגשים בכל מקום – פחזניות קטנות ממולאות בקרם סחלב וטובלות במי ורדים. אפשר לקחת הביתה או לאכול במקום, עם תה נענע או קפה שחור להשלמת החוויה.

להנחה נוספת ממחיר ההזמנה הצטרפו חינם למועדון E-dan >>

בחומוס פאדי בעיר תחתית חיפה הפיתות הטעימות והמצוינות עשויות בעבודת יד, והחומוס המאופיין במרקם חלק מגיע במספר גרסאות: חומוס-גרגרים עם פטרוזיליה קצוצה ושמן זית, מסבחה, חומוס פול, משאוושה, חומוס עם בשר, ועל הכל מנצח ביד רמה השף החיפאי הוותיק פאדי קרמאן שהחליט להשקיע את כל מרצו וכשרונו בהכנת חומוס מעולה.

strip2final

השף ארז גולקו חולק את חווית השוק ואת הידע שלו על חומרי הגלם המיוחדים והאותנטיים

"אף סיור אינו דומה לזה שהיה לפניו או לזה שיהיה אחריו", מבטיח גולקו, "אני ביחד אתכם הולך לאן שהריחות ייקחו אותנו.. "
לפרטים נוספים: עמותת התיירות והנופש חיפה, 1800-30-50-90 visit-haifa.org

מלונות דן בחיפה
מלון דן כרמל על רכס הכרמל, ממוקם בלב העיר במרחק הליכה מהאטרקציות התיירותיות של חיפה. מן המלון נשקף נוף פנורמי עוצר נשימה של מפרץ חיפה וקו החוף של הים התיכון. בריכת השחייה ובריכת הילדים ממוקמות בלב גן ירוק נהדר.

מלון דן פנורמה הוא חלק ממרכז פנורמה, מרכז קניות ובידור מודרני ויפהפה בחיפה. המלון ממוקם בפסגת הר הכרמל, בנקודה הגבוהה בעיר, משקיף על מפרץ חיפה והים התיכון. את המלון מקיפים צמחייה ירוקה ושופעת, שבילי הליכה, קניון חנויות, מסעדות ומגוון מקומות לבילוי ובידור.