חיפה לחובבי וינטג'

BlogsRelease 28/03/2016

לחובבי וינטג' מצפות לא מעט הפתעות משמחות ברחובות מרכז העיר, שיש בה מעין סטייל שהתיישן – אבל מחכה למחפשי מציאות ומביני עניין. אם אתם חובבי הז'אנר, קחו עצמכם ליום שיטוטים וחיטוטים בחיפה.

6077-760x500-Double

להזמנת חדרים במלונות דן בחיפה >>

וינטג' שיק על הבוקר

כמו המקצוענים המאתרים את הפריטים השווים ביותר, כדאי גם לכם להגיע ראשונים לשוק הפשפשים, המציע שפע דוכנים וחנויות עם שלל בגדים, נעליים, אביזרים וכלי בית.

השוק ממוקם בעיר התחתית, ברחובות ואדי סליב, קיבוץ גלויות ופינת שיבת ציון. החלק הקבוע שלו פועל כל השבוע. בשבת וראשון מצטרפים המוני רוכלים, המציגים מיגוון חפצים ורהיטים לכל טעם וכיס: שנדלייר מפואר, פסנתר עתיק, מכתבה אירופאית, תקליטי ויניל, ועוד אלפי פריטים בעלי ערך היסטורי וסנטימנטלי. בעלי חוש עיצובי יוכלו, עם קצת התמדה, למצוא מציאות של ממש.

6077-760x500-header

פריטים ייחודיים תוכלו למצוא מדי יום בחנויות שברחובות השוק, כמו החנות 'מפעם', הפתוחה גם בשבת. בחנות תצוגה מוקפדת ומעוצבת של חפצים אותנטיים – החל בשידות מגירות, שולחנות צד, דרך כדים וסלים, צנצנות מיוחדות, ואפילו פריטים מפירוקים כמו תריסי עץ.

אם לא באתם על סיפוקכם, בקרו גם ב'בובה זהבה' – חנות המציעה תחפושות תקופתיות, בובות ושלל מציאות.

לאנץ' בטעם נוסטלגי

ברחוב קיבוץ גלויות נמצאת גם מסעדת 'יונק', שתספק את רעבונו של מי שהתעורר בו געגוע לטעמים של פעם. המסעדה הרומנית קיימת מעל שישים שנה, ומשמרת את אותו מטבח ואותה אווירה. ראשיתה ב-1948 כמפעל לייצור גלידה, אליו נוספה עד מהרה המסעדה. מה בתפריט? רגל קרושה, מיקס גריל רומני, ופטריצ'ן – נקניקיה רומנית עסיסית "אסלית".

מערבה משם ברחוב נתנזון – ליד כיכר פריז – נמצאות עוד כמה חנויות וינטג' ובגדי מעצבים, וגם פאבים (שתוכלו לסגור בהם את הסיבוב למקרה שאתם מסיירים את היום הזה הפוך – ממעלה הדר הכרמל מטה לכיוון הים).

6077-760x500-Tripel-NEW

סטייל אירופאי בהדר הכרמל

סגנון מהודר מהמחצית הראשונה של המאה ה-20 נמצא בשפע בשכונת הדר הכרמל: יש בה לא פחות בתים בסגנון הבינלאומי והבאוהאוס מאשר בתל אביב. בעבר בשכונת הדר התגוררו בעיקר משפחות של מדענים, רופאים ותעשיינים מובילים. הם התמגנטו אליה בזכות בנין הטכניון שבמרכזה (נחנך ב-1913), שלימים הפך למוזיאון המדע. המבנה המפואר ברחוב נורדאו ובנינים נוספים בשכונה תוכננו על ידי האדריכל אלכסנדר ברוואלד, ארכיטקט יהודי גרמני בעל מוניטין.

ברחוב שמריהו לוין פינת בן שמן כדאי להתעכב מול 'בית איתין' שנבנה כבית חולים, בסגנון אקלקטי מפואר.
מעט קשה לדמיין זאת, אך רחוב נורדאו היה מדרחוב אלגנטי עם גלידריות ובתי קפה, וברחובות הרצל והחלוץ היו בוטיקים יוקרתיים. הבתים כאן מודרניים יותר ובנויים בקווים ישרים ונקיים, ובעלי מרפסות גדולות. בהרצל 41 תראו את קולנוע 'אורה', שהיו תלויים בו וילונות קטיפה ונברשות ענק. בהרצל 27 נמצא מבנה המשרדים הראשון בהדר, הידוע בשם 'בית השעון', וממולו בהרצל 18 נמצא 'בית הקרנות', עוד בניין משרדים ותיק.

6077-760x500-FOOTER_1

הרימו מבטכם גם אל החזית המיוחדת של הבניין הפינתי המעוגל הצֺֺֺׂפה (1939) במפגש הרחובות הרצל וארלוזורוב, שלמרבה הצער מוזנח מאוד כיום.

שיטוט ברחוב ירושלים יגלה לכם בתים מיוחדים רבים בסגנון ערבי ובסגנון הבינלאומי – וגם שילובים ביניהם – שימו לב לבתים במספרים 8 ו-24. הבית בירושלים 28 נבנה עבור המנהיג הציוני אוסישקין (שהשתקע בסופו של דבר ברחביה בירושלים), ובמספר 15 התגורר ראש העיר המיתולוגי של חיפה, אבא חושי.

מקום מושלם להפסקת קפה ומאפה תמצאו על רחוב ארלוזורוב בפינת פרישמן: קונדיטורית ליבל. הקונדיטוריה הפועלת משנת 1970 מציעה קינוחים בסטייל וינאי. אפשר לשבת סביב שולחנות פורמייקה ולהתענג על עוגות שמרים משובחות שנאפו השכם בבוקר, עוגת גבינה גבוהה, פחזניות ושלל מאפים המשמחים לבב אנוש.

6077-760x500-FOOTER_2

מחפשים מציאות, נוסעים בזמן

ברחוב יוסף 36 נמצאת החנות 'שיק יד שניה', הידועה גם כחנות של שלומי. תמצאו שם סריגים שווים, המון עגילים מתקופות שונות, והמון תיקי קלאץ'. צמוד אליה ביוסף 34 נמצאת החנות 'הסליק' שגם בה המון מציאות יד שנייה, של בגדים, אביזרים וכלי בית.

בסמוך נמצא הרחוב המגניב ביותר בשכונה ואולי בחיפה בכלל, מסדה. בשנים האחרונות הפך למרכז בילויים לצעירים, סטודנטים, ואמנים. מסדה מייצגת דו קיום שצומח מתוך ערכים משותפים גם לצעירים בברלין ובניו יורק – יצירתיות, מוזיקה טובה, חדשנות והשתקעות בבתי קפה. במרכזו נמצאת תחנת הרכבת כרמלית, ומפה לשם נוצרת תחושה שנסעת במנהרת הזמן והגעת אל שינקין של שנות ה-90.
בין מכון קעקועים, סושייה, וכמה גלריות, תמצאו גם את החנות 'אוספים נדין' במספר 34, שעברה לכאן מעין הוד. נדין אוספת, מתקנת ומוכרת בגדים ואקססוריז יד שנייה טרנדיים.

נסיעה הלאה משכונת הדר במעלה הכרמל, ברחובות דרך הים ושדרות הנשיא, תגלה לכם מבנים רבים נוספים בסגנון הבינלאומי, למשל דרך הים 99 שנבנה ב-1936 בסגנון באוהאוס, עם פרטים ייחודיים לתקופה, כמו החלונות המרובעים בחזית, והמעקה המינימליסטי בחדר המדרגות.

נשאר לכם עוד חשק וכסף לשופינג? בדרך הים 5 ליד תחנת גן האם נמצאת חנות הוינטג 'אניצ'ה'. משמעות השם בבודהיזם היא השתנות מתמדת – הכל חולף והכל חוזר. כידוע כך גם באופנה, ואחת המומחיות בנושא היא שושי בעלת החנות. תמצאו בה פריטים מקוריים מתקופות שונות – גם של מותגים שווים. תוכלו לצאת עם שלל רב של סריגים, תכשיטים, ג'ינסים, סיכות, ועוד.