המוזאונים של ישראל- אוצרות חבויים

לי סונדרס 31/08/2017

לחגוג את העבר ולחבק את העתיד מוזיאונים בישראל

 

בעבר מוזיאונים היו מעוררים תמונות של טיולי בית ספר ארוכים ומפרכים, שבהם גררתם רגליים והבטתם בשעמום בחפצים מלאי אבק. אולם כיום, בעידן הדיגיטלי, הזמנים השתנו ומוזיאונים רבים אימצו את הטכנולוגיה הישראלית כדי להעשיר את החוויה עבור הדור החדש. עם מספר המוזיאונים הגדול ביותר לנפש בעולם, בחרנו כמה מהמוזיאונים הרבים שמציעה הארץ – שבהם תוכלו להירגע, ללמוד ולספוג השראה.

מוזיקה הכוח לאחד אנשים

60879 Dabel 1

מעט מאוד דברים מקרבים אנשים כמו מוזיקה. מוזיאון המוזיקה העברי, שנמצא בלב ירושלים ובמרחק הליכה קצר ממלון המלך דוד, מעניין ואינטראקטיבי כאחד. בכניסה תקבלו אייפד ותוכלו לחקור שלוש קומות המספרות כיצד נוצרו והתפתחו כלי נגינה ברחבי העולם. התצוגה מתחלקת לכלים מאירופה, צפון אפריקה, המזרח התיכון, הבלקן ומרכז אסיה. כלי הנגינה המשונים והנפלאים האלה לא רק עמדו במבחן הזמן אלא התפתחו לכלים האהובים והמוכרים לנו היום.

בקרו במלונות נוספים של מלונות דן בירושלים >>

האם ידעתם שחמת החלילים הסקוטית הגיעה למעשה מפרס? עוד מראשית ההיסטוריה, למוזיקה היה תפקיד חשוב בקירוב אנשים, משפחות וקהילות – הכוח לאחד – ומוזיאון המוזיקה העברי חוקר את השורשים של כלי המיתר, ההקשה והנשיפה. אל תשכחו ליהנות מחוויית התלת ממד האינטראקטיבית בקומה העליונה – שחוקרת כיצד נראו החיים לפני אלפי שנים.

60879 Dabel 2

טיול בין דפי ההיסטוריה

מוזיאון ידידי ישראל בירושלים מספק מסע אינטראקטיבי מרתק, הנעזר בטכנולוגיה פורצת דרך כדי לספר את סיפור הידידות המתמשכת מלאת גבורה ואהבה בין הקהילות הנוצריות והיהודיות. המבקרים ילמדו על דמויות אגדיות, אנשי עסקים, חוקרים ואנשי צבא שגילמו תפקידים חשובים בקשר החיוני הזה, שאפשר את שיבת העם היהודי למולדתו.

המוזיאון מציע סיור מודרך ב-16 שפות שונות ולוקח את המבקרים למסע היסטורי בחדר "הארץ המובטחת", שבו מוקרן סרטון עוצר נשימה, הכולל מפה טכנולוגית יצירתית ומערכת סראונד סאונד, שמלווה אותם דרך סאגה בת 3,000 שנה עד ימינו אנו. החל מ"דור המייסדים" דרך "אולם החולמים", "אולם בעלי החזון" ו"אולם האמיצים", אתם תעזבו את המוזיאון המיוחד מלאים בחוויות מעשירות.

האמנות מאפשרת לנו למצוא או לאבד את עצמנו

60879 header

אחד המוזיאונים הוותיקים והמגוונים בישראל הוא מוזיאון תל אביב לאמנות, שנוסד בשנת 1932 ומציע דרך מושלמת לבלות אחר צהריים. המוזיאון ממוקם במרחק נסיעה קצר ממלון דן תל אביב ודן פנורמה תל אביב ומכיל תערוכות קבועות של אמנות קלאסית ועכשווית, המכסה זרמים רבים במחצית הראשונה של המאה ה-20.

המוזיאון מציג גם תערוכות זמניות מגוונות של אמנים שונים, כמו אמנות הפופ המהפנטת של אנדי וורהול, ציורי השמן מעוררי ההשראה של האמנית הדרוזית פטמה שנאן, ו"תגובה בונה לאסונות טבע: תערוכה ופרויקט מחקרי" היא מבט מרתק על הדרך שבה מדיה חברתית, טכנולוגיה ואפליקציות ישראליות עוזרות לפני, בזמן ואחרי אסונות טבע.

60879 Dabel 3

המגוון המוצע ישאיר כל מבקר מסוקרן ומתעניין, והמוזיאון אף עתיד להציג תערוכות נוספות, כולל עבודתה של האמנית הצרפתייה-אמריקאית המוכשרת לואיז בורז'ואה, הידועה בפסלים הגדולים שהיא יצרה, ובתערוכת הצילום Total Red: Photography, המציגה את התפתחות הצילום הסובייטי על רקע המהפכה הרוסית של 1917.

סודות מדעיים וטכנולוגיים נחשפים בחיפה

יצירתיות וחדשנות הן אלה שיצרו את מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל שבחיפה, שמציע למבקרים שפע של סודות ותגליות מדעיים וטכנולוגיים. בזמן שמלון דן כרמל חיפה מציב רף גבוה ליוקרה ואלגנטיות, המדעטק מציב רף גבוה למוזיאוני מדע ברחבי העולם.

הוא הוכר לפני 30 שנה ע"י ממשלת ישראל כמוזיאון למדע, עיצוב וטכנולוגיה ושוכן במבנה ההיסטורי של הטכניון. המדעטק מארח יותר מ-20 תערוכות מדע וטכנולוגיה אינטראקטיביות לכל המשפחה. החל מאנרגיה ירוקה ומדע קסום לתערוכת כימיה ותעתועים ויזואליים. המיצגים הנפלאים והאינטראקטיביים האלה יאתגרו את סקרנותכם, יבחנו את הידע שלכם ויעלו על כל ציפיותיכם.

שום מוזיאון לא משתווה לפנינה הסודית שהיא מצפה הכוכבים – מה למעלה באילת. המבקרים יכולים להשתתף בסיור מעולה לצפיית כוכבים בהדרכת איתן שוורץ, שחולק את תשוקתו לאסטרונומיה בצורה פשוטה ומקצועית ומציג לאורחים את פלאי השמיים ואת מערכות הכוכבים הרבות. בעזרת טלסקופ ממוחשב ומשקפות תזכו בהזדמנות להתבונן במערכת השמש שלנו, בירח, בשבתאי וצדק ואולי אפילו גם מאדים, ונוס ואורנוס, תלוי בזמן ובעונה. תיהנו מהחוויה עוצרת הנשימה, הנמצאת במרחק נסיעה ישירה על כביש 90 ממלונות דן אילת  ודן פנורמה אילת, כוכבים בזכות עצמם.

מהיסטוריה עד מוזיקה, אמנות ומדע, פרשנותם של המוזיאונים מעניקה לנו הבנה חדשה ומבט מרענן על העולם, והכי חשוב, הם עוזרים לנו למקם את עצמנו בו. אין ספק שבישראל תמצאו דרכים רבות למצוא את עצמכם.