תל אביב – עיר תוססת ואין סוף אפשרויות

לי סונדרס 26/02/2017

אם מתחשק לכם לתחוב את בהונותיכם לחול כשגביע קוקטייל בידכם, אז תל אביב-יפו המשכרת היא המקום בשבילכם. לכל טעם ולכל מצב רוח – בתל אביב האפשרויות הן אינסופיות.

בכתבה זו נסייר בכמה מן המתחמים המרכזיים בהם כדאי לבקר, ופה ושם נרמוז על המקום החביב עלינו למשקה, בילוי וריקודים בסופו של יום ארוך של ביקור באתרים ונופש – כולם במרחק קצר ממלונות דן תל אביב ודן פנורמה תל אביב.

חוף גורדון

חוף גורדון

חוף

חופי תל אביב מושכים אליהם מגוון טיפוסים וסגנונות, מה שבא לידי ביטוי מובהק במקומות הבילוי לחופה של העיר. במרחק הליכה קצר לאורך הטיילת מדן תל אביב מסתתרת פנינה אלגנטית ואינטימית – האימפריאל קוקטייל בר – על רקע מוזיקת גז וסווינג, חסידי הקוקטייל ברמנים ממולחים המסורים לאמנות האבודה של הערבול.

בקצה השני של הספקטרום, ממש בצמוד למלון דן תל אביב, בר הספורט הניחוח מייקס פלייס שלאחרונה עבר לאזור מהשגרירות האמריקנית על מנת להרחיב את אזור הישיבה החיצוני ולשרת מספר הולך וגדל של חובבי ספורט, מוזיקה חיה ומנות נדיבות.

DOUBLE-3

יפו

לא רחוק ממלון דן פנורמה תל אביב שוכנת יפו המרתקת, שסמטאותיה הצרות מוליכות את ההולכים בהן אל נבכי היסטוריה ארוכה ומפותלת, על רקע נופים מרהיבים מזוויות שונות ומגוונות. אין הרבה דברים שישוו לריח של דגים טריים ומי הים; למראה הגלים המתנפצים כנגד חומות הנמל בשעת שקיעה; ולשמע הצלילים המוכרים של קריאת המואזין.

כעיר נמל עתיקה, אתרי המשיכה הנצחיים של יפו שוכנים בינות להמולה תוססת של סדנאות, דוכני פלאפל, גלידריות ומסעדות. רוכלים ואמנים מצטופפים בשוק הפשפשים האייקוני, מתמקחים בחינניות עם התיירים והמקומיים על מחירם של דברי עתיקות, שעונים, בגדים, קמיעות ועוד. עם זאת, יפו איננה נרתעת מן ההווה והמודרני.

גלריות האומנות מושכות את תשומת הלב ביום, אולם עם רדת החשיכה עיקר הפעילות מתמקדת בברים ובמסעדות הרבים. בבר אנה לולו הסמוך לשוק הפשפשים מתקבץ קהל מגוון למסיבות ריקודים עם מוזיקה ערבית והיפ הופ.

פלורנטין

מעט צפונית ליפו תוכלו לחוות את האווירה הבוהמיינית התוססת של השכונה ההיפסטרית, פלורנטין. שוק לבינסקי, הקטן מאחיו שוק הכרמל, ידוע בתבליניו ומוצריו האקזוטיים. השכונה, שמתהדרת באווירת פרינג' מגניבה, היא מקום שכולו חוויה.

מסעדות תימניות נושקות למעדניות מקסיקניות, הרחובות משובצים בתי קפה, דוכני חומוס וברים אקלקטיים כמו בר מצווה הידוע. כל אלו נדחסים מאחורי רחוב העלייה, המשתרך עד לליבה של פלורנטין, ומעוטר בכתובות גרפיטי מקסימות ומעוררות השראה. עלי יד מועדון הלילה כולי עלמא שתוך פחות משלוש שנים הפך לאחד המועדונים הייחודיים והאהובים ביותר בתל אביב.

ציורי הקיר במקום ייקחו אתכם למסע של אמנות, גרפיטי וקולנוע מן העבר, על רקע מוזיקת אינדי, האוס והיפ הופ. עם מערכת סאונד מושלמת, מועדון הבלוק הסמוך לתחנה המרכזית נחשב ליעד ברמה עולמית של מסיבות האוס וטכנו. המועדון הרב-קומתי מגדיר מחדש את חווית המועדונים ונותן כבוד לשמות בולטים בסצנת המועדונים, כמו גיא גרבר וסולמון.

נווה צדק

נווה צדק

נווה צדק

מרחק דקות משם, תמצאו אווירה שונה בתכלית בשכונת נווה צדק המקסימה, השכונה הראשונה שקמה בתל אביב, שרחובותיה מרוצפים באבנים עגלגלות ועמוסים בחנויות מעצבים, ברי יין אלגנטיים, מסעדות רומנטיות ואדריכלות צבעונית. בלב רחוב שבזי, בר היין ז'אז'ו הוא נווה מדבר שליו, מפלט מן הרעש והמהומה של מרכז העיר, המאפשר ללקוחותיו לצלול לעולם היין המרתק והמכשף, ומציע סדנאות וקורסים על יין במקום או בשוק שרונה.

לא הרחק משם, חנות היין Wine Story מקסימה את לקוחותיה עם אווירה ידידותית ורשימה ארוכה של יינות בוטיק מאירופה וישראל.

שדרות רוטשילד

שדרות רוטשילד

רוטשילד

בשולי נווה צדק נמצא רחוב רוטשילד, אחת השדרות הפופולאריות בתל אביב. גלידריות, בתי קפה, מסעדות ופאבים צופים משני עברי השדרה צופות על המקומיים, התיירים, מוליכי הכלבים, הרוכבים על סקטבורד, והמשפחות עוברים ושבים, נפגשים ונפרדים תחת החופה הירוקה. פנסיונרים נרגעים ומשחקים כדורת במרכז הרחוב הסואן בעוד שהתיירים מתרווחים בספסלים ומעיינים בספרים מספריית הרחוב הסמוכה לכיכר הבימה במעלה השדרה.

כאן ניתן ללגום קוקטיילים מעולים באווירה נינוחה ומתוחכמת בבל בוי, שלוקח את לקוחותיו חזרה לספיק איזי של תקופת היובש בשנות העשרים בארצות הברית. מגוון רחב של קוקטיילים בהגשה מרהיבה בתוך קונכיות, מטריה או אמבט, יסייעו לכם להתנתק מהשעון ולספוג את האווירה שעיצובה מאפיין את תפאורת סרטיו של וודי אלן, על רקע מוזיקה ישנה וטובה.

רשימת מלונות בתל אביב להזמנת חופשה >>>

אם אתם במצב רוח לריקודים, במורד רחוב רוטשילד נמצא אחד ממועדוני המחתרת האלקטרוניים החמים ביותר – ה-Breakfast Club וה-Milk Bar. דיפ האוס וטכנו חולשים על רחבת הריקודים במוסדות הבילוי, בהם מבלים עד אור הבוקר. מתוך המועדון תוכלו להגיע גם ל-Milk Bar, בו מנגנים מוזיקת פאנק, היפ הופ, ניו רייב ומוזיקה אלקטרונית משובחת. מבקרים יתקשו למצוא תקליטן טוב יותר מלימה לימה האדיש, שמארח את ערבי ה-R&B מדי שני, ובמיוחד אהוב על התיירים וחברי הקהילה הלהט"בית.

Alenbi_pic_by_Sam_Horine-STRIP

אלנבי

במורד רחוב רוטשילד נתחבר לרחוב אלנבי הארוך והמפותל, בית לעשרות בתי עסק קטנים, חנויות תכשיטים ומציאות ביום, ברים ובתי קפה מלאים עד אפס מקום בלילה. רחוב אלנבי, הנושק לים התיכון, עובר בשוק הכרמל ונמשך עד שכונת פלורנטין.

באחד מן הרחובות הצדדיים התוססים ביותר בשוק הכרמל המפורסם של תל אביב תמצאו את חנות הבוטיק בזאר הבירה, שנחשבת לאחד המוסדות המכובדים והמעולים בעיר. כאן תוכלו להתוודע ולדגום מגוון רחב של בירות בוטיק ישראליות, שיכרים וסיידרים, כולל בירת דלעת ובירת הבית "חתול שמן".

סמוך לשוק הכרמל ממוקם הבר התיאטרלי הנינוח שפגט, האהוד על חברי הקהילה הלהט"בית. הבר, שאזור הישיבה החיצוני שלו מתמזג עם הרחוב, מושך קהל אופנתי מעורב – המקום האידיאלי לשבת ולצפות בעוברים ושבים על כוס בירה או שתיים. עוד מקום מסביר פנים הוא גאולה, שהפך דרך קסם, בזכות הבעלים מייקי וקרול, ממוסד מנומנם לבר תוסס ואקלקטי שמגיש משקאות ומנות לבביות עם אווירה מלאת נשמה לקהל היפי ומבוגר יחסית.

דיזנגוף והמרכז

נפנה כעת צפון-מזרחה כלפי רחוב דיזנגוף, הלב הפועם של תל אביב. אין סוף חנויות, בתי קפה ומסעדות מצטופפות סביב הקניון ההומה, בעל האדריכלות המתעתעת. מעבר לרחוב נמצא האוזןבר, מוקד משיכה ייחודי לחובבי מוזיקה חיה ואומנות. מעבר להופעות פולק, פופ, רוק, פאנק והיפ הופ, המוסד מארח גם קומיקאי סטנד-אפ, ערבי שירה והפקות תיאטרון קטנות.

בדלת הסמוכה נמצא המועדון הותיק בוטלג, המארח מגוון רחב של תקליטנים בינלאומיים שמבטיחים את אושרם של הבליינים הרציניים עם מוזיקת טכנו וטרנס, לצד ערבי שנות השמונים ואירועי נושא שונים. בביר גארדן בדיזנגוף אפשר להעביר ערב תוסס ולא יקר. המקום הסמוך למזרקה האייקונית של כיכר דיזנגוף נחשב בעיני רבים לבית שני, עם אזור ישיבה בחצר, בירות מרחבי העולם ואווירה חמימה ומסבירת פנים שגורמים לכל אחד להרגיש בבית.

[הנמל] אם תמשיכו צפונה במורד רחוב דיזנגוף לכיוון נמל תל אביב, תמצאו חנויות מעצבים, מסעדות טבעוניות וגלריות אומנות, ובמהרה גם תגיעו לכמה ברים אלגנטיים, דוגמת בר הקוקטיילים 223 שמעוצב בסגנון רטרו מפואר ונחשב לבר סמכא בתחום הכנת הקוקטיילים ומתהדר בתפריט משקאות ראוותני.

לאורך טיילת העץ העמוסה אצנים נחושים, נמל תל אביב עמוס בחנויות ומוסדות בילוי, בידור, קניות ואף שוק איכרים. כשקהל היום נסוג, הופך הנמל לאחד ממוקדי הבילוי האופנתיים ביותר באזור, עם רחבת הריקודים בהאנגר של גלינה דאנס בר שמובילה לדק עצום המשקיף על הים, המתאפיין באווירה קוסמופוליטית. זוהי תל אביב.