הקסם של יפו

מגזין דן 24/01/2016

"יפו", ספר חדש מאת אלינוער רבין, לוקח אותנו לסיור בבתי הקפה, במאפיות, בחנויות, בבתי המלאכה, בסמטאות הצרות ובגינות.
המראות, הריחות והטעמים של יפו.

760x500-Header_yafo_port

נמל יפו תמונה באדיבות מלונות דן תל אביב

אלינוער רבין גרה ביפו מזה 15 שנה, ובמשך שנים חשה שהיא מוכרחה לכתוב על העיר היפהפייה הזאת. לאורך ילדותה אביה, שהיה חבר כנסת, סגן ראש העיר תל אביב-יפו ויו"ר החברה לפיתוח יפו העתיקה, נהג לקחת אותה לסיורים בשכונות ובסמטאות יפו כדי שתחווה את שלל הטעמים, הריחות והמראות האותנטיים והנפלאים.

עבור אלינוער, יפו היא רצועת החוף הנמתחת מקצה לקצה. היא הנמל, הדייגים וריח הגלים. היא הרצים והאמהות הדוחפות עגלות תינוקות. יפו היא פארק המדרון, זוגות אוהבים, צלצול פעמוני כנסייה וקריאת המואזין.

יפו היא השדרות הרחבות, עצי הדקל והוושינגטוניה. היא הסמטאות הצרות, שיחי הבוגנוויליה, האטליזים וחנויות הדגים והירקות; היא דוכני הפלאפל והמלבי וחנויות התבלינים. יפו היא בתי המלאכה, בתי הקפה המפיצים ריח פולים קלויים, חנויות הגלידה, הפיתות הנאפות וניחוח הקונדיטוריות.

יפו היא שוק הפשפשים, שכונת נגה, פארקים ומדרגות רחוב. היא עיר של אנשים – בעלי מלאכה, אנשי מכירות, תיירים, טבחים, מטיילים וקונים. יפו היא העיר העתיקה, בעלת הכיכרות והמסעדות. היא העתיקות ואתרי החפירות, גן הפסגה והנוף המשקיף על תל אביב. יפו היא הים והשקיעות; ובמילה אחת – קסומה.

760x500--double-Jaffa

להזמנת חדרים במלונות דן בתל אביב >>

 

דומי – פסלים מנייר וממלט
מזל דגים 18, 052-8610819
דומי גאון יוצרת פסלים מתערובת של נייר ומלט. לכל פסל אופי משלו – חלקם הומוריסטיים, אחדים מדברים, אל כמה מהם תרצו להושיט יד וללטפם, וחלק אפילו מטפסים או מתעמלים. כולם מסבים הנאה גדולה למתבונן בהם.
פסל מחייך ניצב בחלון הראווה הקטן של החנות בשעה שהעוברים ושבים מחייכים לעברו, חלקם אף מצטלמים איתו.
דומי גם מוכרת כיסאות רבים שאת חלקם אספה במהלך מסעותיה. היא מאמינה שכיסאות מראים לאנשים את המידות האמיתיות שלהם – חלקם נופלים מהם, אחרים מגלים שהם קטנים או גדולים מדי, ויש כאלה שמסוגלים להתיישב בהם. יש אנשים שאינם זקוקים למקום רב ויהיו מרוצים עם כיסא קטן, ויש כאלה שיעדיפו כורסאות.

פלאפל איציק
שדרות ירושלים 90
במקום קטנטן בעל שער ירוק ללא שלט, עזרא ורמי מכינים פלאפל. כולם יודעים שכאן נמצא "פלאפל איציק" – באותה הפינה שהוא נמצא כבר 50 שנה, ועם אותו מתכון. המקום נוסד בידי סבם, שהגה את המתכון, הועבר לאביהם איציק וכיום הוא בבעלות נכדיו, עזרא ורמי. בין השעות תשע בבוקר לשש בערב המוני המכורים מגיעים בזכות הפלאפל, שמוגש לצד צ'יפס, חמוצים, סלטים, טחינה, פלפלים טחונים חריפים וחומוס. המנקה שבאה בסוף כל יום מבטיחה שהמקום יהיה נוצץ, כאשר עזרא ורמי ישובו למחרת ויתחילו יום נוסף בהכנת פלאפל וכל מה שבא בצד, הכול מוגש עם משקה גזוז בטעם של פעם.

חנות דלתות עתיקות
יפת 21, 052-7485588, 054-3327098
מקום המציע מגוון עצום של דלתות עתיקות וסורגים, שאותם מייבאים אברהים אבו נאסר ובנו מוחמד ממצרים, טורקיה ומרוקו. כל דלת וסורג עוברים שחזור מקיף, הכולל שיוף, צביעה והתאמה ליעדם הסופי. חלק מהלקוחות עוברים ליד החנות, מתבוננים באוסף, מתפתים ורק צריכים למצוא את המקום הנכון.

שירה
בחלקו המקורה הצפוני של שוק הפשפשים, 052-6453663
החנות הקטנה של מישל צבעונית ומסקרנת. היא מציגה אוסף של שעוני יד, בגדים, קמעות חמסה, וכל דבר אחר שתיירים וישראלים עשויים לרצות או לאסוף.

כנאפה
רוחמה 8, 03-5252818
כשדני פיליפס החליט לפני שש שנים לעלות לישראל מלונדון, הדבר הראשון שעשה היה לנסוע לדאלית אל-כרמל, שם למד להכין כנאפה והתמכר לטעמה. הוא סרק את הארץ בחיפוש אחר הכנאפה האולטימטיבית, בכל מקום שבו הכינו אותה. דני, שהתגעגע להמולת העיר הגדולה, עבר ליפו וכיום הוא יוצר כנאפות מתוקות המכילות חלווה, שמן קוקוס וקינמון. בנוסף, ניתן למצוא אצלו כנאפות מתובלות המגיעות במגוון טעמים ומילויים, המתאימות גם לטבעונים. במקום גם מגישים שקשוקה המוגשת בתוך קן קאדיף עם ביצת עין.

760x500-Foote0

חנות דלתות עתיקות תמונה באדיבות מלונות דן תל אביב