העיר העתיקה בירושלים – מבט מקרוב

מנהל הבלוג 31/07/2023

ביקור בעיר העתיקה בירושלים הוא בגדר חובה לכל תייר שמגיע לעיר, אבל מה בדיוק כדאי לראות שם?

הנה מספר המלצות שאסור לפספס

העיר העתיקה בירושלים היא אחד המקומות המיוחדים והמופלאים ביותר בעולם. נכון, נשמע כמו הגזמה פרועה אבל האמת היא שהעיר העתיקה בירושלים מוכרת על ידי אונסק״ו כאתר מורשת עולמית ולא בכדי, מדובר בפיסת היסטוריה אמיתית, בה כמעט כל אבן סוחבת זיכרונות של אלפי שנים, אימפריות, מלכים, חיילים ומלחמות. אבל לפני הכול, העיר העתיקה היא עיר לכל דבר וכמו כל ביקור בעיר שאנו לא מכירים, שווה להקדיש לכל פינה שלה את הזמן הראוי ולגלות מקומות חדשים, תרבויות שונות וטעמים וריחות ייחודיים. אז בואו נצא למסע קצר בעיר העתיקה.

שער יפו

כל סיור בעיר העתיקה מתחיל בשער יפו. השער נבנה יחד עם יתר חומות העיר לפני יותר מ-400 שנה ושמו נגזר מכך שממנו יצאה הדרך ליפו. אם תביטו היטב אחרי הכניסה דרך השער, תבחינו ברחבה קטנה עם שני קברים, אשר מיוחסים לשני המהנדסים שתכננו את חומות ירושלים. האגדה מספרת שסולטאן האימפריה העותומנית, סולימאן הראשון, הורה להוציאם להורג כדי שאף אחד לא יבנה עוד חומה יפה כמו זו של ירושלים. והחומות של ירושלים אכן מרהיבות, אבל האם הכרתם את טיילת החומות? כן, תוכלו ללכת ממש על חומות העיר העתיקה ולהרגיש כמו שומרי החומות הטורקיים שהגנו על העיר, בזמן שאתם מביטים מלמעלה על העיר העתיקה ונהנים מתצפית מרהיבה על ירושלים כולה.

סמטאות העיר והשוק

מה שמיוחד בעיר העתיקה הוא שמספיק להסתובב בה, ללא יעד מוגדר, כדי להתרשם עמוקות מהרחובות הצרים, הפינות הנסתרות שנגלות פתאום, אנשי הדת שמסתובבים בה והתושבים שעדיין גרים שם. אם תלכו בסמטאות של רחוב דוד, תגיעו בסופו של דבר אל השווקים המפורסמים של העיר העתיקה, חווית חובה לכל מי שמגיע לאזור. רחובות ארוכים הכוללים המון חנויות קטנות המוכרות מזכרות, תבלינים, שטיחים, דברי קדושה, כלי נגינה, מאכלים (אל תפספסו את הכנאפה של ״ממתקי ג׳אפר״ ברחוב בית הבד) ועוד אינספור מוצרים אחרים, שפשוט כיף לעצור, להביט ולגעת בהם. בין הסמטאות ישנן מסעדות ובתי קפה רבים ששווה לעצור בהם, ואם יש לכם מקום רק לאחד אז חומוס אבו-שוקרי ברחוב הגיא, מהחומוסיות המפורסמות בישראל, הוא המקום בשבילכם.

מסע בזמן

אי אפשר לדבר על העיר העתיקה מבלי לדבר על גולת הכותרת, הכותל המערבי. כן, כנראה שהייתם שם המון פעמים, שמתם פתק בכותל וחגגתם בר מצווה לבן משפחה, אבל האם אי פעם ראיתם מה נמצא מתחתיו? מנהרות הכותל הן אטרקציה ייחודית בעיר העתיקה, המאפשרת לכם לרדת מאות שנים אחורה בזמן, אל מערכת של מנהרות וחללים שחלקם קיימים מאז ימי בית שני. תופתעו לגלות שם היכלים מפוארים, בריכת מים, קשת מרהיבה, כנסייה עתיקה ומעברים סודיים, רק זכרו להזמין כרטיסים וסיור מודרך מראש. נקודה נוספת ששווה עצירה היא הבית השרוף, בית מגורים היסטורי בו תוכלו להתרשם, דרך מיצג אור-קולי מרתק, כיצד חיו אנשים בירושלים ומשפחה יהודית אחת בפרט, ערב חורבן בית שני.

רוצים כבר להגיע? בחרו מלון מושלם בירושלים ליד העיר העתיקה אצלנו באתר, ובוא לבקר באתר המורשת הייחודי הזה. רק זכרו להקדיש לעיר העתיקה את הזמן שמגיע לה, לחקור את הפינות הנסתרות, לעלות על החומות ולהתרשם מהנוף ואז לרדת אל מתחת לאדמה ולגעת בהיסטוריה, לאכול חומוס  מצוין ולרכוש מזכרות ייחודיות. העיר העתיקה בירושלים מחכה לכם ויש לה המון להציע.