עיר דוד – המופע שאסור לכם להחמיץ

מנהל הבלוג 31/07/2023

אורות, מים, אש ופירוטכניקה מרהיבה – המופע האור-קולי החדש בעיר דוד הוא חוויה מהפנטת שאסור לפספס ב-2023. הנה כל מה שצריך לדעת על המופע.

 

החומות האייקוניות של העיר העתיקה בירושלים טומנות בחובן את ההיסטוריה ארוכת השנים של העיר. כעת, תוכלו לשמוע את הסיפור ההיסטורי של ירושלים על גבי החומות הללו ממש. עיר דוד היא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בירושלים. העיר שוכנת ממש מחוץ לחומות העיר העתיקה ומהווה שריד לירושלים המקראית, אותה הקים המלך דוד בעצמו. כיום, ניתן לבקר במקום ולהתרשם מהיסטוריה שחוזרת אלפי שנים אחורה, תעלות ובריכות מים קדומות, חפירות ארכאולוגיות, מרכז מבקרים ונקודות תצפית. עכשיו דמיינו את כל ההיסטוריה הזאת מסופרת באמצעות מופע אור-קולי לילי על גבי חומות העיר. נשמע מעניין? הכנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להגיע ולצפות במופע.

 

חגיגה של אור

״הללויה – אש ומים״ המופע החדש המוקרן בעיר דוד, מספר את סיפורה של העיר ירושלים והשיבה אליה, דרך התמקדות בדמותו של נחמיה בן חכליה, המנהיג היהודי אשר הוביל את שיקום ירושלים לאחר גלות בבל וחורבן בית ראשון. למעשה, מדובר במעין סרט אשר מוקרן באמצעות אורות, פירוטכניקה ואפקטים מרהיבים של אש ומים, על חומות עיר דוד והכל תחת כיפת השמיים, אז זכרו להביא משהו חם ללבוש. למשך קצת פחות משעה תשבו מרותקים למול התמונות המתחלפות ומשחקי האור והקול, מוקפים בתפאורה המהפנטת של ירושלים ותרגישו כאילו אתם חיים בתקופה קדומה של מלכים, ממלכות ומסעות. המופע מותאם לכל בני המשפחה ומבחינת ילדים ההמלצה היא לגילאי חמש ומעלה. שימו לב שבשל אופיו של האתר, המופע איננו מונגש לנכים ולמתקשים בהליכה.

 

איך מגיעים

במהלך חודשי הקיץ מוקרן המופע שלוש פעמים ביום, החל מהשעה 20:15 ועד 22:00. עיר דוד נמצאת במרחק של כ-3 דקות הליכה מהכותל המערבי, כך שאם אתם באזור – הרווחתם. במידה ולא, תצטרכו לתכנן את דרך ההגעה שלכם מראש: אם תבחרו להגיע ברכב מומלץ מאוד לחנות באחד מהחניונים הקרובים – חניון הר ציון (קבר דוד) המרוחק כעשר דקות הליכה מעיר דוד או חניוני ממילא וקרתא המרוחקים עשרים דקות הליכה מהמקום. אם אתם לא טיפוסים של הליכה, תוכלו להחנות בחניון מתחם ״התחנה הראשונה״ המרווח ולעלות על אחד השאטלים החינמיים המופעלים על ידי עיר דוד, ולהגיע היישר למופע. אם תחליטו להגיע במהלך חודש אוגוסט, תזכו באפשרות להגיע לעיר דוד באוטובוס האדום, אוטובוס דו-קומתי פתוח, ולהרוויח סיור בירושלים בדרך למופע.

 

אין כמו לילה בירושלים

האמת היא שהכי נוח פשוט לשלב את המופע עם חופשת קיץ בירושלים. במקום לחשב את עומסי התנועה על כביש 1 או להידחק בתחבורה הציבורית בכדי להגיע מספיק זמן מראש למופע, אפשר להחליט שנכנסים לאווירת חופשה באחד ממלונות דן באזור העיר העתיקה – מלון דן בוטיק המודרני באזור המושבה הגרמנית, מלון דן פנורמה בלוקיישן מרכזי הסמוך גם לעיר העתיקה וגם לאטרקציות נוספות בעיר וכמובן מלון המלך דוד היוקרתי. דמיינו לעצמכם הגעה בשעת צוהריים למלון מפנק ומעוצב, שימו את המזוודות בחדר וצאו לסיור קליל בסמטאות האבן העתיקות, תאכלו ארוחה ירושלמית טובה ואפילו תספיקו להתקלח ולנוח, לפני שתצאו לכיוון המופע בעיר דוד, שלווים ומוכנים לחוויה.

 

מתרגשים כבר לקראת ביקרו בעיר דוד? קדימה – הזמינו חופשה בירושלים עוד הקיץ. מלונות דן בירושלים ממוקמים במיקומים מעולים, במרחק הליכה מכל האטרקציות החשובות. עם חדרים מרווחים ונעימים, שירות מעולה וקולינריה משובחת, תחוו חופשה מושלמת שלא תשכחו הרבה זמן.