מה זה חצי פנסיון ומה זה פנסיון מלא?

מנהל הבלוג 16/11/2022

אחת לתקופה אנחנו מתכננים חופשה בארץ או בחו"ל, לבד, עם בן או בת הזוג או עם כל המשפחה. בעת תכנון החופשה אחת ההחלטות המרכזיות היא בחירת המלון וסוג האירוח. תנאי האירוח בעולם המלונאות קובעים את תנאי השירות שנזכה להם במהלך החופשה במלון שהזמנו, והמושג שקובע את תנאי ובסיס האירוח נקרא פנסיון.

יש ארבעה סוגים עיקריים של תנאי אירוח במלונות – BB (לינה וארוחת בוקר), חצי פנסיון HB (לינה וארוחת בוקר וערב), פנסיון מלא FB (לינה ושלוש ארוחות ביום), ופנסיון מלא פלוס המכונה גם הכל כלול (AI), כלומר לינה, לפחות שלוש ארוחות ביום, חטיפים ושתייה בלובי ובבריכה ושירותים נוספים מהמלון ללא עלות.

חצי פנסיון מה זה?

אירוח חצי פנסיון (HB) מבוסס על לינה, ארוחת בוקר וארוחת ערב. זהו מודל נפוץ לאירוח במלונות בארץ ובעולם, הוא מתאים לנופשים המעוניינים ליהנות מחוויה קולינרית במלון היוקרתי שהם בחרו גם בערב, וכך אין צורך לחפש מסעדות או דוכני אוכל זמינים בסביבת המלון. אגב, HB מתאים מאוד למשפחות עם ילדים, לבני גיל הזהב ולזוגות רומנטיים, ותנאי האירוח מאפשרים לנופשים ליהנות מארוחת ערב משובחת ומחוויה קולינרית ייחודית ויוצאת דופן.

לכן בעת הזמנת נופש בארץ זכרו, הכלל הוא שחצי פנסיון מבוסס על לינה, ארוחת בוקר וארוחת ערב במלון עצמו, ובהתאם למדיניות המלון ניתן להחליף את ארוחת הערב בארוחת צהריים.

מה זה פנסיון מלא?

מלונות רבים מציעים אירוח על בסיס פנסיון מלא (FB). לכן כדאי לדעת כי אירוח בתנאי FB כולל לינה, ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב. כאשר מזמינים חופשה במלון על בסיס של פנסיון מלא נהנים מ-3 ארוחות ביום לכן אין צורך לצאת מהמלון כדי לחפש מסעדות ולאכול בחוץ. אפשר לשמור את הארנק בכספת שבחדר וליהנות מאוכל טעים ומחוויה קולינרית ייחודית שהמלון מציע לאורחיו.

נופשים רבים בארץ וברחבי העולם מעדיפים לשהות במלון המציע להם אוכל טעים ומתקנים חדישים רבים כמו בריכה, חדר כושר, ספא ואטרקציות נוספות. כך לדוגמה, אירוח בתנאי FB יכול להתאים לקבוצות חברים, למשפחות ולבני גיל הזהב אשר מעוניינים לבלות בעיקר במלון וליהנות מהחוויה שהוא מספק במהלך החופשה.

חשוב להדגיש כי הפנסיון המלא שונה מתנאי אירוח בסגנון הכל כלול, ההבדל המרכזי הוא בארוחות ובשימוש החופשי במתקני המלון. חופשה על בסיס FB מתאימה מאוד למי שאוהב חופשות בטן גב או מי שרוצה נופש רגוע במלונות ספא מפנקים.

טיפים לשדרוג השהייה במלון

כאשר מתכננים חופשה באילת, בתל אביב, בחיפה או בכל מקום אחר, בחירת המלון מהווה חלק מרכזי בהכנות. בעת הזמנת החופשה יש לבחור את תנאי האירוח, וכדי להוזיל עלויות כדאי להזמין את הנופש ישירות באתר המלון שלרוב מציע את המחיר הזול ביותר. בעת ההזמנה של החופשה חשוב לבדוק את זמני הצ'ק אין והצ'ק אאוט כדי להיערך נכון מבחינת זמנים, אוכל ועוד.

ניתן לבקש צ'ק אאוט בשעה מאוחרת מהרגיל, לעיתים המלון ידרוש תופסת תשלום, אך יש מצבים שבהם כדאי לשלם עוד כמה שקלים וליהנות יותר זמן מהמלון והחדר, וגם לא צריך להסתובב עם המזוודות או להשאיר אותן ברכב ולחשוש מגניבות.

אגב, אם אתם מזמינים חופשה במלון יוקרה כדאי לבדוק האם יש אפשרות להצטרף למועדון החברים של המלון או הרשת, ויש מבצעים משתלמים השמורים רק לחברי המועדון. בנוסף, אם במהלך החופשה עומדים לחגוג אירוע מיוחד כמו יום נישואין, יום הולדת וכדומה – כדאי לעדכן את המלון מראש ובמקרים מסוימים ניתן לקבל צ'ופר לחדר כמו בקבוק יין, סלסלת פירות, מתנה קטנה, שובר הנחה למסעדה במלון ועוד.