בדרך לאילת – עצירות מומלצות בדרך לחופשה

מנהל הבלוג 06/04/2022

חופשה באילת מתחילה למעשה מרגע היציאה מהבית. בהנחה שאתם מתכננים להגיע לעיר הדרומית ביותר בישראל באמצעות רכב, כדאי לתכנן כמה עצירות בדרך כדי לנוח במהלך הנסיעה, ליהנות מחוויות קולינריות מיוחדות בדרך ולבקר ולבלות באטרקציות הממתינות לכם לאורכו של כביש הערבה או כביש 40.

עצירות התרעננות בדרך לאילת

הדרך מאזור המרכז לאילת ארוכה ואורכת בממוצע כארבע שעות נסיעה. רוב הנהגים אינם רגילים לנהוג 4 שעות ברציפות וללא הפסקה ומנוחה באמצע. חשוב לעצור כל שעה וחצי או שעתיים כדי לנוח מעט, במיוחד אם יוצאים לחופשה בקיץ ובחודשים החמים. למרות שיש מזגן ברכב.

אנחנו ממליצים לעצור למנוחה קלה, עם או בלי הפסקת קפה ואכילה, בתחנות הבאות הממוקמות לאורך כביש 90 (כביש הערבה) וכביש 40 (מצפה רמון):

חוות הבופאלו – במרחק קצר מכביש 6 לדרום נמצאת חוות הבופאלו במושב בצרון, ליד גדרה. זו תחנת עצירה מומלצת למגיעים מצפון.

תחנת הכוח הסולארית אשלים – מומלץ לעצור ליד תחנת הכוח הסולרית וכמובן להצטלם עם הרקע המעט חייזרי של המגדל המרכז את קרינת השמש ומפיץ אור למרחק עצום.

מרכז המבקרים מצפה רמון – אם בחרתם להגיע לאילת באמצעות כביש 40 כדאי לעצור למנוחה קלה ולביקור מעניין ותרבותי במרכז המבקרים מצפה רמון.

נאות סמדר- פונדק הדרך של נאות סמדר הוא מקום חובה לעצירה בדרך לאילת, או בדרך חזרה מבירת התיירות הדרומית. הפונדק נמצא בצומת שיזפון, יש חצר מוצלת וניתן ליהנות משלל מנות צמחוניות וטבעוניות.

פארק תמנע – תחנת עצירה מומלצת בדרך לאילת, הפארק מציע נוף מדברי קסום ויוצא דופן עם אגם גדול, ובהחלט כדאי לבקר במקום.

מצפור הפלמינגו – נקודת עצירה יפה בדרך לאילת, אפשר לנוח מהנהיגה המתישה וליהנות מתצפית על בריכות אידוי המלח וציפורי הפלמינגו שהפכו לדיירי קבע במקום.

מקומות לאכול בדרך לאילת

אנחנו בטוחים שאתם כבר מצפים ליהנות מהקולינריה המשובחת בבתי המלון המובילים באילת, אבל בהחלט כדאי לעצור גם לאוכל בדרך לפני שתגיעו לעיר. מקומות פופולריים לאוכל בהם בדרך לאילת הם:

מסעדת מידס – מסעדה ברזילאית בקיבוץ ברור חיל הנמצא מצפון לשדרות. המסעדה מתאימה לקרניבורים ולחובבי הבשר והנתחים העסיסיים.

החבית – מסעדת ותיקה וטובה במצפה רמון, ומנת הדגל של מסעדת החבית היא מיקבורגר, המבורגר עסיסי מבשר אנגוס במשקל 300 גרם עם מגוון תוספות לבחירה.

משק קורנמל – המסעדה מציעה תפריט עשיר ומגוון המבוסס על גבינות המיוצרות במשק. כדאי לאכול במסעדה וליהנות גם מסיור במשק החקלאי לגידול עיזים ולייצור גבינות בוטיק.

מוזה – המסעדה ממוקמת בלב ערד, לכן היא מתאימה למי שמתכנן להגיע לאילת דרך ערד וים המלח.

בית התה – בית התה נמצא בקיבוץ לוטן, המקום מציע תפריט המשתנה בהתאם לעונה וכולל ארוחות בוקר, מבחר סלטים ומגוון כריכים טעימים. במקום מכינים גלידה מקומית ומגישים תה מעולה, והילדים יכולים לשחק בחצר המטופחת ובה מתקנים העשויים מחומרים ממוחזרים.

עצירה באטרקציה מלהיבה ומיוחדת בדרך לאילת

ידוע לכל שבאילת יש המון אטרקציות נהדרות, אבל גם בדרך לאילת יש שלל אטרקציות ואתרים תיירותיים שלא כדאי להחמיץ, הנה שלוש אהובות עלינו במיוחד:

אגם ירוחם – פארק ירוחם נחשב לאטרקציה מדברית פופולרית וכדאי לעצור באגם המלא מים כל השנה, וליהנות מפנינת חן ירוקה בלב הנוף המדברי. האתר ממוקם על הכביש הראשי לכן העצירה במקום לא מאריכה את הדרך.

האגם הנעלם בתמנע – מומלץ לעצור בנווה המדבר המהמם, האגם נמצא דרומית לפארק תמנע והדרך למקום נוחה יחסית.

צריף בן גוריון – אם נוסעים לאילת דרך מצפה רמון כדאי לעצור במדרשה ולבקר בצריף וברחבת קבר בן גוריון.