טיולי חורף מומלצים בארץ בשלל צבעים

מנהל הבלוג 16/12/2020

למרות שעונת החורף איננה עונת טיולים "קלאסית" בארץ, בכל זאת מומלץ לטייל בה במגוון אזורים שבהם מזג האוויר הקריר, הרוחות ואף השלג רק מוסיפים לנופים, לצבעים ולאווירה. אז אם במקרה חיפשתם מקומות לטייל בהם בחורף, המשיכו לקרוא.

ריכזנו עבורכם מספר המלצות לטיולים צבעוניים בחורף הנפלא שבארצנו הקטנה. על אף שטחה הקטן של ישראל, בכל מקום שתבחרו לנפוש, מהצפון ועד לדרום, תוכלו ליהנות מנופי טבע מרהיבים. אז ללא עיכובים מיותרים – טיולים בשלל צבעים, מתחילים!

אדום – טיולי חורף בהרי אילת והים האדום

שמורת חולות סמר

אזור אילת מומלץ מאוד בעונת החורף באופן כללי, לא רק בגלל מזג האוויר הנוח יחסית לשאר אזורי הארץ, אלא גם בזכות המלונות באילת שלא כל כך עמוסים בעונה זו. אם כבר הגעתם לנופש באזור, לצד בתי המלון יש לא מעט אתרים בסביבת העיר ובנגב בכלל שמומלץ לטייל בהם בחורף. אחד מהם, היא שמורת חולות סמר. השמורה נמצאת באזור דרום הנגב והרי אילת, והיא המקום היחיד פחות או יותר באזור דרום הערבה, שנותרו בו דיונות טבעיות. השמורה מומלצת במיוחד למי שמחפש טיולי חורף בארץ עם ילדים, מכיוון שלצד הנופים המרהיבים והצהובים, וההליכה הכיפית בחול, ניתן פשוט להתגלגל ולטפס על הדיונה שוב ושוב.

שייט בים האדום

מאילת ניתן לצאת לשייט חוויתי במיוחד במימי בים האדום, ותוך כדי ליהנות מתצפית על ירדן ועל חופי הים האדום בכלל, תצפית על הדולפינים בריף הדולפינים ועוד. השייט לרוב נמשך שעה עד שלוש שעות, בהתאם לסוג האטרקציות שאתם בוחרים.

אלמוגים צבעוניים בחוף האלמוגים באילת

אם כבר הזכרנו את חופי אילת ואם כבר הבטחנו לכם טיולים צבעוניים, ראוי שנזכיר גם את שמורת טבע חוף האלמוגים באילת. בשמורה ניתן כמובן לצלול, כאשר מזג האוויר מאפשר זאת, אולם ניתן ללכת רגלית על הגשרים מעל השונית וליהנות ממראה האלמוגים מלמעלה, תחת המים הצלולים.

 לכל מבצעי החורף באילת ברשת מלונות דן >>

ירוק – טיולי חורף בצפון הירוק

הר בנטל

נכון שבכותרת הבטחנו ירוק, ואכן הצפון נודע בצבע זה, אבל הרשו לנו להתחיל דווקא עם הצבע הלבן. הר בנטל הוא תל געשי, אחד מכמה כאלה המצויים ברמת הגולן, ומוכר בזכות נופיו המרהיבים. ניתן לצפות ממנו על סוריה וגם על החרמון, לצד שלל אתרים מרהיבים נוספים מדרום ברמת הגולן והצפון כולו. הר בנטל מתכסה לעיתים בשלג, כאשר יורד שלג ברמת הגולן. ניתן להגיע לפסגת ההר ברכב פרטי או להתחיל מסלול ארוך יותר מפסגת ההר עצמו, או אפילו מקופות הר החרמון (מסלול זה הוא חלק מ-"שביל הגולן").

נחל שיח

ומהגולן והצפון הוולקני (לשעבר) שלנו, אנו עוברים למסלול באזור ההר "הירוק כל ימות השנה" – הכרמל. מסלול נחל שיח הוא קצר יחסית, מומלץ גם בעונת החורף ומבטיח נופים ירוקים ומרהיבים כל השנה. כמו כן, הוא מושלם למי שנופש במלונות בצפון ובחיפה. הוא נמצא בסמוך לעיר חיפה, ולכן הוא מוכר מאוד בקרב התושבים. ניתן להתחיל את המסלול ממעלה הנחל בשביל מסומן שאינו מעגלי. ניתן לחלופין, ללכת הלוך ושוב מחלקו התחתון של המסלול. לאורך המסלול, תמצאו מספר אתרים מעניינים, ביניהם שרידי מנזר צלבני, מערה ושרידי בוסתן.

כחול – טיולי חורף במישור החוף

בעקבות אמות המים של קיסריה

אמות המים של קיסריה הן פלא הנדסי אשר מעורר השתאות עד היום, לא רק בשל היציבות של האמות שנותרו בחלקן כמעט שלמות במשך כ-2000 שנה, אלא גם בשל תכנונן ותפקודן. אם אתם לנים באזור קיסריה, כדאי לכם לא רק לבקר בעיר עצמה, אלא גם במסלול לאורך חלק מאמותיה, מסלול המתחיל בפארק אלונה ומסתיים בבית חנניה. המסלול אינו מעגלי, אך ניתן ללכת בחלקו הלוך וחזור במסלול קווי. אם מתחשק לכם לשלב חופשה רגועה ומפנקת לצד אתרים היסטוריים בקיסריה, בואו לנפוש בריזורט היוקרתי שלנו בקיסריה.

גן לאומי אפולוניה (תל ארשף) הרצליה

הגן הלאומי שוכן לחופה של הרצליה, וכולל מסלול קצר המשלב בתוכו את גווני הכחול והצהוב וכולל מסלול סביב שרידיה של עיר עתיקה ומבצר מרשים מהתקופה הצלבנית. העיר במקום אגב, שימשה תושבים בתקופות שונות בהיסטוריה. באתר כמה תצפיות מרהיבות על הים: מראש המצוק, ממגדל המבצר ועוד.