בילוי במרינות ובנמלים הכי שווים בישראל

לי סונדרס 08/11/2018

אין כמו הים הפתוח כדי לגרום לנו להרגיש שאנחנו באמת בחופש. ואם אתם רוצים הפוגה מהשיזוף, מארמונות החול ומהגלישה בים, אין מקום מתאים יותר ליהנות מהים מאשר לקפוץ לביקור בנמלי הדייגים התוססים ובמרינות המשובצות לאורך חופי הים התיכון בישראל. כאן נעיף מבט על המקומות החביבים עלינו במיוחד, בהם מתחככים מקומיים ותיירים, וכולם נהנים מהאוכל המזרח תיכוני המופלא…

Header- Jaffa

נמל יפו כיום- העניק ליפו את מעמדה ההיסטורי כעיר מרכזית במזרח התיכון.

אחד מהנמלים העתיקים ביותר בעולם הוא נמל יפו. מאז סיפורו של יונה הנביא והלוויתן, עיר ישראלית ייחודית זו, ביתם של תפוזי יפו המפורסמים, מתגאה בהיסטוריה מרתקת שמחזירה אותנו 4,000 שנה ויותר. מהתקופה הכנענית ועד היום, היה הנמל פעיל כמעט ברציפות, והעניק ליפו את מעמדה ההיסטורי כעיר מרכזית במזרח הים התיכון. במשך אלפי שנים שימש הנמל דייגים, מלחים, סוחרים, צליינים, כובשים ועולים שעברו דרך העיר, והיום, הנמל ממשיך לפעול כנמל דייגים ומהווה מרכז למבחר של פעילויות תרבותיות, יצירתיות, מסחריות ותיירותיות. במרחק הליכה ממלון דן פנורמה תל אביב, נמצא נמל יפו, שוקק חיים ותרבות- מגלריות לאומנות וחנויות ספרים ועד למועדוני לילה ומסעדות, כמו "הזקן והים", מקום תוסס בחוג הקולינרי, אהוב במיוחד בשל השירות המהיר והידידותי והמנות העצומות, שעה ש"הקונטיינר" הוא מקום נפלא למי שמחפש אוירה רגועה, אוכל משובח ואת נופי השקיעה המרהיבים.

Strip Jaffa1

נמל יפו- מקום שוקק חיים ותרבות כגון הופעות חיות, ירידים וקולינריה. (קרדיט: ניצן אסף)

במבט צפונה מנמל יפו ייחשף לעיניכם הנוף המדהים של קו הרקיע של תל אביב. תוכלו ליהנות מהליכה שלווה לאורך ששת הקילומטרים של הטיילת, לחלוף על פני מלון היוקרה המפורסם דן תל אביב הידוע בצבעי הקשת המעטרים את המבנה, אותו תפגשו בטרם הגעתכם אל נמל תל אביב ההומה והשוקק. הנמל, שנוסד ב-1936, ידע ימי זוהר והיה הגדול במדינה, אולם כשמשלוחי מכולות הפכו להיות הדרך המקובלת למשלוח סחורות, נבנו נמלים גדולים יותר בחיפה ובאשדוד, ונמל תל אביב ננטש. היום, לאחר ששוקם וחודש, נמל תל אביב הוא אחד מהמקומות החמים ביותר בעיר, עמוס באנשים שבאים להתרועע בבתי קפה או כאלה המשוטטים בין חנויות היוקרה. אם בשעות היום משחקים הילדים על הדֶק העשוי מעץ, או רוכבים על הקרוסלה, הרי שבשעות הערב מגיע הקהל המבוגר יותר ליהנות ממסעדות ומועדוני לילה אופנתיים בהאנגרים הישנים ששימשו לאחסון סחורות, כמו תפוזי יפו ופירות הדר אחרים- ענף הייצוא העיקרי בימים ההם. שוק האוכל המקורה, המושווה לעתים קרובות לבורו מרקט שבלונדון או ללה בוקריה שבברצלונה, ממוקם בהאנגר 12, ומציע לקהל זיתים נפלאים ומגוון של מוצרי מזון יוצאי דופן, שעה שב"יוליה", שבהאנגר 2, מגישים תפריט מקומי קלאסי, הכולל שניצל ותפוחי אדמה לצד סלטים ישראליים.

היכנסו לרשימת המבצעים המיוחדים שלנו על מלונות בתל-אביב >>

Strip Tel Aviv

נמל תל אביב- אחד המקומות החמים ביותר בעיר. (קרדיט: גיא יחיאלי)

במעלה החוף היפהפה, ועם נוף נפלא ממלון דן אכדיה, נמצאת המרינה של הרצליה, המאופיינת באווירה שלווה ורומנטית. המרינה בהרצליה נחשבת לגדולה בישראל. היא נבנתה בשנות ה-70', ורציפיה עמוסים בסירות קטנות וביאכטות. מאז שנת 1995 מארחת המרינה בהרצליה מדי שנה מאות כלי שיט מכל העולם. תוכלו לשכור סירות להפלגות קצרות, אבל תוכלו גם להישאר על היבשה ולבחון את מותגי האופנה והתכשיטים היוקרתיים בקניון האלגנטי הסמוך, או ליהנות מארוחה נהדרת במסעדת הגורמה הפופולארית "שגבארט" של אחד מהשפים הפופולאריים בישראל, השף משה שגב. "שגבארט", המשלבת שילובים קולנריים מרחבי העולם, מציעה תפריט אקלקטי של דגים עם טוויסט מקומי ואומנותי.

לחצו כאן לרשימת דילים מעולים למלון בהרצליה >>

Strip Akko

נמל עכו מציע נוף מרהיב של העיר עתיקה וחומותיה ההיסטוריות. (קרדיט: פוטולייט)

במשך 2000 שנה היה נמל עכו אחד מהנמלים החשובים באזור. מהעידן הקלאסי ועד ימי הביניים שימש הנמל כנקודת עגינה חשובה ושוקקת חיים. נמל עכו, שהיה נמל חיוני מאז תקופת הצליינים, הוחלף בסופו של דבר על ידי חיפה, שהפך לנמל הגדול מבין שלושת הנמלים הבינלאומיים של ישראל, ואחד מהנמלים הגדולים ביותר במזרח הים התיכון. על אף שהוא אינו נמל מסחרי פעיל, נמל עכו נותר אתר ביקורים מהפנט, עם נמל הדייגים העתיק, השליו ושובה הלב, ובו עוגנות שורה של סירות דייגים ישנות, והנוף המרהיב של העיר העתיקה של עכו עם חומותיה ההיסטוריות. עכו, עיר מעורבת של יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, היא גם העיר הקדושה ביותר לבני הדת הבהאית. קרוב מאד לנמל נמצאות מסעדות רבות המשקפות את השונות והגיוון האלו. במסעדת אל מסרה תוכלו ליהנות מאווירה חמימה, שירות מקצועי ושפים מוכשרים שידריכו אתכם ברזי המנות הישראליות, שעה שהיהלום הקולינרי, אורי בורי, יגיש לכם פירות ים שיגרמו לכם ללקק את השפתיים. שתי המסעדות יושבות על שפת הים התיכון, לצד נמלים ומרינות חביבים אחרים.

בואו להתפנק בצפון עם מבצעים מיוחדים על מלונות בחיפה >>

Stirp-Jaffa

תמונה של נמל יפו- אחד הנמלים העתיקים בעולם. (קרדיט: טל הרצוג)

היי! מה שבטוח, אתם לא תתחרטו על זה!