מסלולי הליכה בישראל – להכיר את ההיסטוריה דרך הרגליים

לי סונדרס 13/09/2018

בכל מסע רגלי ארוך בטבע, נזכה לקבל הרבה מעבר למצופה: חזרתן של תחושות החופש והענווה; החזרה אל עצמינו…

בישראל, 40 פארקים לאומיים ועשרות שבילי הליכה המשמשים תזכורת לעוצמתו ולגדולתו של הטבע, ולמקום הקטן שאנחנו תופסים בו. על אף גודלה הקטן, אופייה של ישראל מגוון ומציע את ההרים הירוקים בצפון ואת מדבר הנגב הצחיח בדרום, גיאוגרפיה מרתקת ומאתגרת שתעניק לכם את החוויה הבלתי נשכחת אליה אתם משתוקקים.

עם כמעט 10,000 ק"מ של מסלולים מסומנים, והזרוע עדיין נטויה, יש כאן מסלולי הליכה מעולים. אין הרבה מקומות אחרים המציעים אתרים המשופעים ביופי טבעי יותר מהעיר השלישית בגודלה – חיפה. הפארק הלאומי הגדול במדינה, פארק לאומי הר הכרמל, המשקיף על קו חוף הים התיכון, ומלון דן כרמל חיפה המלכותי, היושב על ראש ההר ומשתרע על פני רכס הר הכרמל, הגולש מחיפה ומטה דרומה אל עיירות הגפנים בנימינה וזיכרון יעקב. הפארק, המכיל מאה ק"מ של גפנים, וחורשות איקליפטוס וברושים, מציע מסלולי הליכה יפהפיים, עם מורדות מוריקים, המובילים אותך אל למעלה מ-250 אתרים ארכיאולוגיים בהם חי האדם הקדמון.

headerfinal2

מצדה- אחד ממסלולי ההליכה האייקוניים בישראל

אין הרבה מקומות עוצרי נשימה כמו מצדה, מבצר עתיק ומעורר יראת כבוד במדבר הנגב, שנבנה על ידי המלך הורדוס. מבסיס המבצר, עולה שביל הנחש המוביל למצדה. זהו אחד ממסלולי ההליכה האייקונים בישראל, מסלול המתפתל מעלה לגובה של כ-400 מטרים מהמקום הנמוך ביותר בעולם – ים המלח, אל פסגת ההר, בה השרידים הארכיאולוגיים מספרים סיפור מופלא, של גבורה התמדה וחוסן, כנגד כל הסיכויים. אין דרך טובה יותר לבחון אם גם אתם מצוידים בתכונות אלה מאשר לטפס בעליה פתלתלה של 90 דקות אל פסגת המבצר. תוכלו להזמין סיור לשעת בוקר מוקדמת בכל אחד ממלונות דן בתל אביב או בירושלים, ולהצטרף לטיולי הזריחה שמציעים את אחד מהמראות היפים בעולם, כאשר השמש זורחת מעל הרי הירדן ואתם זוכים ליהנות מנופי זריחה שאין דומים להם המתפרסים לכל רוחבו של ים המלח.

לחץ כאן להצטרף חינם למועדון E-dan >>>

לא הרחק מים המלח, במדבר יהודה נמצא נווה המדבר של עין גדי, המציע את אחד ממסלולי ההליכה החשובים בישראל. עם מעיינות, מפלים ופלגי מים הזורמים למרגלות צוקים, אתר עין גדי מציע הרבה יותר מתשעה מסלולי הליכה מסומנים, החל ממסלולים קצרים של שעה, המתאימים לקבוצות של משפחות, ומסלולים ארוכים ומאתגרים יותר של 3-4 שעות המיועדים למיטיבי לכת. אלה ייקחו אתכם במורד ואדיות (אפיקי נחל יבשים במדבר) דרך נוף ירוק ומפתיע ועד למפלי דויד שם ניתן להצטנן ולהתרענן. להרפתקנים יותר שביניכם, יש הזדמנות לבקר גם במערת דודים ובבריכות המים הסמוכות. מדהים לראות את הצמחייה הירוקה והעשירה לצד סלעי מדבר יהודה בצבעי אדום וחום; עצרו, קחו נשימה עמוקה, ותיהנו מהנוף יחד עם היעלים ושפני הסלע במקום המשופע בשרידים היסטוריים וארכיאולוגיים, שראשוני המתיישבים חיו בו לפני 5000 שנה.

מצפה רמון

מצפה רמון – הרבה יותר מנקודת מעבר בדרך לאילת, המעניק למטיילים חוויה בלתי נשכחת

יותר מסתם נקודת מעבר בדרך לאילת, מצפה רמון, או מכתש רמון, הגדול מבין שלושת מכתשי הנגב, על המראה הדרמטי שלו, מעניק למטיילים חוויה בלתי נשכחת של מסע בקצב אחר. המכתש הייחודי, שהיה מלא פעם במי ים, הוא פנינת מדבר הנגב, תופעה שאינה קיימת באף מקום אחר בעולם. המכתש, שעומקו יותר מ-500 מטרים ואורכו למעלה מ-40 ק"מ, נוצר כשהימים התייבשו ונסוגו, ונהרות חצבו את המסלול דרך הקניונים הריקים. במכתש תוכלו לצאת למסלולי הליכה מגוונים, החל ממסלולים בני שעתיים ועד למסלולים הנמשכים יום שלם, רק אל תשכחו להצטייד בכמה שיותר מים וקרם הגנה כדי ליהנות ממסלול הליכה בטוח ונפלא.

לחץ כאן לרשימת הדילים במלונות אילת >>>

נמשיך להדרים, ובהרי אילת נגיע אל הקניון האדום המהווה רקע מדהים לאחד ממסלולי ההליכה המהנים והנגישים ביותר בישראל. עשרים דקות צפונית לאילת, תוכלו לצעוד בשלווה וללא הפרעה דרך קניונים טבעיים. הקניון האדום קיבל את שמו בשל התופעה הנגלית לעין כשהשמש מכה בסלע האדמדם. בין המסלולים קיים "המסלול הירוק" המסומן היטב, שהוא קצר יחסית ולכן ידידותי למשפחות, שעה ש"המסלול השחור" מאופיין בירידה מאתגרת אל קרקעית הנהר ואל ערוצי הנחל. תוכלו ליהנות מנוף הסלעים הצבועים בצבעי צהוב, אדום וחום כשאתם מפלסים את דרככם דרך קניונים צרים, וסביבכם יעלים משוטטות בטבע. מנקודות מסוימות תוכלו לראות ארבע ארצות: ישראל, ירדן, מצרים וערב הסעודית.
הזמינו את הטיולים שלכם באחד מבין שלושה בתי מלון באילת מבית רשת דן, שם תוכלו ליהנות מחופשה יוקרתית ומפנקת לפני שתנעלו נעלי הליכה ותצאו לשטח. אם אתם מחפשים פעילויות נוספות בעיר הנופש של ישראל, היכנסו לעמוד אטרקציות באילת.

הקניון האדום בהרי אילת

הקניון האדום בהרי אילת – מהווה את אחד ממסלולי ההליכה המהנים והנגישים ביותר בישראל.