אילת – עולם שלם של אטרקציות בטבע

לי סונדרס 03/07/2018

"אני יכול להראות לך עולם זורח, נוצץ, נהדר…" כך שר אלאדין ליסמין בפסקול הסרט של דיסני 'עולם חדש'. באותה מידה, יכול היה אלדין לשיר את הסרנדה ליסמין כשהיא עומדת על מרפסת מלון דן אילת היוקרתי, או של מלון דן פנורמה אילת –  שנוף עוצר הנשימה הנשקף מהם, והים האדום הזורח, הנוצץ והנפלא, מגדיר מחדש את מושג הזמן.

hdrfinal

בריכת השחייה המרגיעה של דן פנורמה אילת

באילת אכן יש תחושה של עולם חדש לגמרי. בלי הקצב התוסס של תל אביב, ללא האינטנסיביות המדהימה של ירושלים או האווירה הרגועה של חיפה – העיר הדרומית ביותר בישראל היא הזדמנות נפלאה לבחון ולחגוג את הדבר הטוב ביותר באילת –  עולם הטבע – ביבשה, בים ובאוויר.

הפארק הלאומי תמנע נמצא 25 ק"מ צפונית לעיר, עמוק במדבר הנגב, והוא מתהדר בנוף שכאילו נלקח מסרט מדע בדיוני. תוכלו לארגן טיול של אחד המלונות באילת מבית רשת דן כדי לראות את הבקעה השלווה והמרהיבה, מוקפת בסלעי אבן חול צהובים, כשעדרי יעלים מביטים עליכם ממרום הצוקים. בתוך הפארק, תוכלו לצאת להרפתקה גיאולוגית וארכיאולוגית מדהימה, להתפעם ממכרות הנחושת העתיקים, ומהר תמנע הוולקני שצבעו אדום כדם הנמצא בלב הפארק. תוכלו ליהנות מרכיבת אופניים בשעות הבוקר המוקדמות, או מסיור בשעות הערב לאתרים מדהימים כמו הפטרייה, הקשתות, עמודי שלמה וציורי המרכבות. הקניון האדום, השוכן בהרי אילת, עשרים דקות צפונית לאילת, הוא מסלול הליכה נפלא, נגיש וידידותי למשפחה. הקניון האדום שואב את שמו מהצבע העז הנראה כשהשמש מכה בסלע. לא תוכלו להפסיק לצלם נוכח המראה המרהיב.

stripdbl53

נופים של הפארק הלאומי, והאתר ההיסטורי- "תמנע". (תמונות באדיבות פארק תמנע)

ההרים הלוהטים המקיפים את אילת מהווים סתירה חדה לעולם החדש לגמרי השוכן מתחת למים. הים האדום, ביתם של למעלה מ-1,200 זני דגים, מציע למבקרים הזדמנות לחוות חוויה אישית קרובה בחברת כמה מהיצורים הימיים המרתקים ביותר. ריף הדולפינים באילת הוא אתר אקולוגי ייחודי וחוויה משפחתית מעוררת השראה ובלתי נשכחת, המאפשרת לכם לצלול או לשנורקל בחברתם של ארבעה דולפינים חברותיים ועצמאיים שנולדו בריף, הגיעו לבגרות וחיים חיי חופש. תוכלו ליהנות מנופים ציוריים, חוף מבודד ואוכל מצוין, שעה שאתם מתבוננים בקבוצת הדולפינים משחקים, מחזרים זה אחר זה, מתיידדים עם המבקרים ואוכלים ממש מול עיניכם. לא רחוק משם נמצא המצפה התת-ימי בו תוכלו לבלות שעות, לעבור מחלון לחלון ולצפות בדגים הצבעוניים ביותר שוחים בין ובתוך שוניות האלמוגים העתיקות. קיים שם גם מיכל חדש יחסית של כרישים, המאפשר לכם לצפות ביצורים הללו, הסובלים מיחסי ציבור לא מוצלחים במיוחד, וללמוד מעט יותר על חייהם האמיתיים של הכרישים. בחוץ, יוביל אתכם מזח אל מגדל תצפית שממנו תעברו לסירה שתחתיתה עשויה מזכוכית, ממנה תוכלו לראות במו עיניכם את החיים האמיתיים והמרהיבים מתחת לים.

strp3final

ריף הדולפינים באילת- חוויה משפחתית בלתי נשכחת

הרבה הרבה מעל הראש, והרחק מהמרפסות המדהימות של שני בתי המלון באילת, דן אילת ודן פנורמה אילת, תוכלו ליהנות מאחד מאותם רגעי מסע שאתם משתוקקים לחוות. מצפה הכוכבים 'מה למעלה' הוא חוויה בלתי נשכחת. המדריך איתן שוורץ מצית מחדש את קסם ימי ילדותו התמימים ומביא לכם את שמי הלילה הקסומים של אילת ושל המדבר בסיור מומלץ במיוחד של תצפית שמימית שהופכת את מדע האסטרולוגיה לחוויה כיפית, חינוכית ונגישה לכל. תוכלו לצפות דרך טלסקופים במערכות כוכבים, בעולם חדש לגמרי שכבר לא יראה לכם רחוק כל כך. ובניגוד לאלאדין, אתם לא תזדקקו למרבד קסמים כדי לראות את כל האטרקציות הנפלאות של אילת. תוכלו להסתפק בקרם הגנה.

strp4final

בריכת השחייה המרשימה של מלון דן אילת היוקרתי

לידיעתכם, נמל התעופה החדש, רמון, שנקרא על שמו אל אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון והיחיד, ועל שם בנו, אסף, שנהרג אף הוא בתאונת טייס, צפוי להיפתח מאוחר יותר בבקעת תמנע במהלך שנת 2019- 2018.