פופ-ארט במלון דן תל-אביב

מגזין דן 21/05/2017

אייקונים דוגמת מרלין מונרו ואודרי הפבורן מככבים ביצירות אמנות של אמנית הפופ-ארט דגנית בלכנראמנית הפופ-ארט הבינלאומית, דגנית בלכנר, שעבודותיה מוצגות ונמכרות ברחבי העולם, פתחה, יחד עם בעלה, רוני בלכנר, גלריה ייחודית במלון דן תל אביב.

אודרי הפבורן - ע"י דגנית בלכנר

אודרי הפבורן – ע"י דגנית בלכנר

דגנית יוצרת קומפוזיציות פופ-ארט ייחודיות, שובות לב, מלאות רגש וצבעים, שזיכו אותה בהכרה בינלאומית. היא שואבת השראה מאמני פופ-ארט דוגמת וורהול, ליכטנשטיין והרינג. בין האמנים שהשפיעו על הקריירה האמנותית שלה ניתן לציין גם את פרידה קאלו.

עבודותיה, המתארות ידוענים, כוללות איקונות דוגמת מרלין מונרו, בריג'יט בארדו, אודרי הפבורן ופול ניומן, לצד קולאז'ים המתארים נופים עירוניים מרחבי העולם.

הזמינו מקומות עכשיו במלונות דן בתל אביב >>

חלק מעבודותיה מקוריות, ואחרות מיוצרות במהדורות מוגבלות במספר עותקים מצומצם. מחיריהן נעים בין 100 דולרים להדפס חתום וממוספר, ועד 15,000 דולרים עבור טריפטיכון גדול ממדים.

דגנית ורוני (שלמד קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב) שילבו בתצוגה סרטונים של וידיאו ארט המהווים חלק בלתי נפרד ומשלים לעבודותיה של דגנית. בעשותם כן, הם היו בין הראשונים להציג עבודות מסוג זה בגלריות מסחריות.
עבודותיה של דגנית משלבות בהרמוניה מדיה וטכנולוגיות תלת ממדיות הכוללות בדים שקופים למחצה, מגנטים, עץ וזכוכית אקרילית.

בנוסף לגלריה במלון דן תל אביב, עבודותיה של דגנית מוצגות בגלריית ארטא בירושלים ובגלריית ארט מרקט בנמל תל אביב. במשך השנים עבודותיה הוצגו במספר גלריות אומנות יוקרתיות ברחבי העולם. בשנים האחרונות דגנית משתתפת באופן קבוע בתערוכות בניו יורק, סינגפור, הונג קונג, לונדון, וכמו כן מוצגת באופן בלעדי בבריטניה בגלריית לינדה בלקסטון.

עבודותיה קוצרות שבחים בתקשורת, כך למשל, בסאנדיי גארדיאן הבריטי נכתב: "הישגה המרשים ביותר של בלכנר הוא החסכון; יכולתה, בדומה לוורהול, לבטא, בנשימה אחת, את השבריריות ואת כוח המשיכה של מונרו, וזאת מבלי להפר את היושרה המבנית של עבודתה…"

גלריית דגנית בלכנר וגלריית Miss D
רחוב הירקון, תל אביב, טל. 99 03-6812727