פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית במלון דן אילת

מגזין דן 16/05/2017

מלון דן אילת אירח זו הפעם החמישית את פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית.
האורחים נהנו ממוסיקה איכותית, מאירוח מפנק ומחוויה קולינרית מפתיעה

DAN_HOTEL_EILAT_0073HEADER

DAN_HOTEL_EILAT_0026STRIP

צילומים: ארן דולב

אילת הופכת בחורף לעיר של פסטיבלי מוסיקה. אחד המרגשים והמלהיבים שבהם הוא פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית המושך אליו מוסיקאים בעלי שם בינלאומי.

בחודש פברואר אירח מלון דן אילת את הפסטיבל הבינלאומי בתוכנית עשירה ומגוונת שבמרכזה כנרת העל ויקטוריה מולובה שחברה לתזמורת קאמרטה ג'נבה לביצוע יצירות מהקלאסיקה של מוצרט, היידן ואחרים.

בנוסף, הופיעו בפסטיבל הגבריאלי קונסורט, מהרכבי הבארוק המפורסמים והחשובים בעולם, רביעיית כלי הקשת ואן קואיק מצרפת, זוכי תחרות היידן ובטהובן לשנת 2015, הפסנתרן שהוכתר כ"ילד הפלא" אלכסנדר מאלופייב, אלון אולארצ'יק ושלישיית מיתרים, והליצן פיודור מקרוב שהגיש מופע קומי למשפחה, בדגש על ילדים, על חייו ופועלו של מוצרט.

רשת מלונות דן, לה יש שני מלונות באילת, היא המארחת הרשמית ונותנת החסות הראשית לפסטיבל זו השנה חמישית ברציפות. בקוקטייל הפתיחה האקסקלוסיבי שהתקיים במלון דן אילת, במעמד ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אירח מנכ"ל מלונות דן, רפי שדה, ביחד עם מנכ"ל דן אילת, ליאור מוצ'ניק כ-300 חובבי מוסיקה קאמרית וביניהם אורחים מכובדים רבים: מיקי פדרמן, יו"ר ובעל השליטה במלונות דן ורעייתו ליאורה, עמי פדרמן, סגן יו"ר מלונות דן, וכן ההנהלה הבכירה של מלונות דן והנהלת הפסטיבל בראשות לאוניד רוזנברג.

דילים לאילת במחירים בלעדיים רק באתר הרשמי של מלונות דן >>

רפי שדה, מנכ"ל מלונות דן, ציין בדבריו כי “מלונות דן חרטה על דיגלה לקדם את התרבות והאמנות בארץ, כך שמדובר במהלך טבעי עבורנו להתחבר לפסטיבל המוביל בישראל במוסיקה קלאסית."

double-02

ברצלונה פינת אילת

לצד החוויה המוסיקלית ציפתה לאורחי הפסטיבל הפתעה קולינרית מיוחדת וססגונית: קוקטייל פתיחה וארוחת ערב בניצוחם של השפים אופיר קדם מדן אילת ודוד ביטון ממלון המלך דוד, יחד עם השפים של מרבית מלונות דן ושפים קונדיטורים, וגולת הכותרת – ארוחת בוקר בהשראת לה בוקריה, שוק האוכל המפורסם ביותר בברצלונה.

מיטב השפים והקונדיטורים ברשת מלונות דן התגייסו לעבודת צוות, בישלו ביחד ויצרו תפריט המבוסס על המאכלים המיוחדים המאפיינים את השוק. “הרעיון היה להביא את הססגוניות, השפע והאווירה התוססת של שוק בוקריה לתוך המלון", אומרת כוכי רוט, מצוות המעצבים של מלונות דן שהייתה אחראית יחד עם השף אופיר קדם על עיצוב הדקורציה הלא שגרתית של האירוע.

“בחרנו כזירת התרחשות את האולם המשמש כמועדון הלילה במלון ושינינו לו את הצורה: פתחנו וילונות, הכנסנו אור, ובנינו את השוק. משטחים של קרטון דחוס שעליהם הונחה פלטת עץ הפכו למזנונים שהציעו את כל טוב השוק, מקופסאות של פירות חתוכים עד שמנים ומלחים בבקבוקי פלסטיק. לצידם מוקמו דוכן מיצים הנסחטים במקום, ערימות ענק של פירות, עמדות קפה ודברי מאפה."

IMG-20170220-WA0000STRIP

השלימו את האווירה נגן גיטרה, רקדני פלמנקו, ואפילו אמן שצייר במהלך ארוחת הבוקר תמונות נוף של ברצלונה (אמן זה הוא חלק מצוות מחלקת הסטיוארט במלון – סרגיי מוסקולנקו – שאינו דובר עברית, אך מבטא עצמו היטב במשיכות מכחול נפלאות).

double-04

במהלך הפסטיבל נהנו האורחים מתערוכת אמנות ייחודית של נבו אפק – תלמיד תיכון מאילת המתמודד עם לקות ראיה קשה ונמצא על הרצף האוטיסטי. נבו מוכיח כי עם רצון עז, בהתמדה ובאהבה אפשר להתגבר על קושי, להפוך אותו לאתגר ולהגיע למימוש היכולות האמנותיות הטמונות בו. בציוריו נבו עושה שימוש בצבעים עזים ואקספרסיביים ששזורים בהם גם קווים עדינים המתמזגים בדואליות מרהיבה בכל יצירה.

מלבד פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית – קראו על מגוון אטרקציות באילת שמתאימות לכל המשפחה.

“משנה לשנה גדל הביקוש לקונצרטים השונים ולחבילות האירוח המשולבות עם כניסה למופעים", מסכם ליאור מוצ'ניק, מנכ"ל המלון, “השילוב של המוסיקה הנפלאה והחוויה הקולינרית הפך את הפסטיבל לאירוע יוצא דופן ומיוחד במינו." להתראות בשנה הבאה.