תל-אביב – אוסף אירועים תרבותיים, אומנותיים וחינוכיים

לי סונדרס 09/05/2017

"אי שם מעבר לקשת בענן, נמצאת ארץ גן עדן כמו בסיפור ישן" [תרגום: אהוד מנור] –
מילים כל כך מוכרות לשיר שביצעה ג'ודי גארלנד בשנת 1939 בסרט הקלאסי הקוסם מארץ עוץ.
ובכן, הארץ הזו היא תל אביב, ואותה יש לראות, לא לשמוע. לחוות, לא לדמיין.

חוף הילטון

חוף הילטון

מוקד החגיגות ומגדלור לזכויות קהילת הלהט"ב

 

תל אביב ידועה מזה זמן רב כיעד הלוהט ביותר, הליברלי ביותר והמזמין ביותר עבור קהילת הלהט"ב, והדבר בולט במיוחד במהלך אירוע מצעד הגאווה השנתי, המאוד הפופולרי, הנערך בתל אביב ביוני. מספר המשתתפים במצעד, שאותו לא תרצו לפספס, הכפיל את עצמו מ- 100,000 (2012) ל- 200,000 ויותר בקיץ 2016, והוא מושך אנשים מכל תחומי החיים ומכל קצבי תבל, המתמודדים בגבורה עם הקיץ החם ושטוף-הזיעה כדי לחגוג ולחגוג עוד ועוד.

המצעד יוצא מהמרכז הגאה בגן מאיר המאפשר אירועי להט"ב ומארגן אותם ברחבי העיר, ומתפתל דרך רחובותיה הראשיים, כאשר החוגגים רוקדים, שותים ומקפצים לצלילי מוסיקת יורו-פופ בעוד תושבי העיר שופכים עליהם דליי מים צוננים מן המרפסות התלויות ממעל.

המצעד מפלס דרכו במורד החוף, בקרבת מלון דן תל-אביב, המפורסם כמלון ידידותי לקהילה הגאה, אשר חזיתו האיקונית המעוטרת בקשת בענן משקיפה על הים התיכון. בעוד שהמצעד מגיע לסיומו עם ההופעות החיות הרבות בפרק צ'ארלס קלור, החגיגה נמשכת בברים, במועדונים ובחוף הגאה הבלתי-רשמי של תל אביב – חוף הילטון – כל הלילה.

הזמינו חופשה מפנקת במלונות דן בתל אביב >> 

מגוון פעילויות הלהט"ב המקבל את פניהם של מבקרים בתל אביב קיים בכל מקום. הערכות לגבי גודלה של קהיליית הלהט"ב נעות בין 40,000 ל- 50,000, ובעוד שאין שכונות גאות ספציפיות, אין זה כלל בלתי רגיל לראות זוג אימהות או זוג אבות דוחפים טיולון כפול לאורך דוכני הסושי בשדרות רוטשילד האלגנטיות או יושבים בבתי הקפה ברחוב שנקין.

בעיר קיימות קבוצות התומכות בהורות ומשפחה להטב"ית, קבוצות של בני דתות שונות, קבוצות דוברי אנגלית כמו גם קבוצות תמיכה של בני אותו מין ומספרן הולך וגדל בהתמדה. לדוגמה, תל אביב תיקח חלק באירוח TAG2017, טורניר הספורט הלהט"בי הרב-ענפי הראשון מסוגו בתל אביב, באביב 2017.

אוסף אירועים תרבותיים, אומנותיים וחינוכיים

strip_(2)

לשוחרי תרבות, פסטיבל הסרטים הלהט"בי היחיד במזרח התיכון, TLVFest, מושך 10,000 מבקרים לתוכנית הסרטים, הסדנאות והפרסים שלו, ויחגוג את שנתו ה-12 ביוני 2017 בביתו המסורתי, הסינמטק בתל-אביב.

לא רחוק משם נמצאת כיכר הבימה, הטוענת לכתר מרכז התרבות של תל אביב, ומהווה בית הן לתיאטרון הבימה, התיאטרון הלאומי של המדינה, והן לתזמורת הפילהרמונית הישראלית בת ה-80. המוני אנשים נוכחים בהצגות ערב של מחזות ותיקים, מחזות זמר והופעות מרגשות של מוזיקאים יידועי שם, ותרים לאחר מכן את האזור בחיפוש אחר משקה בבתי הקפה והברים באזור.

הקמרי, שנפתח בשנת 1944, הוא אחד התיאטראות הפוריים ביותר בישראל. מבקרים יכולים ליהנות בו מדי שנה, מ- 12 הצגות חדשות, לצד 20 הפקות משנים קודמות, במגוון הכולל מהצגות ישראליות מקוריות ומחזות קלאסיים של שייקספיר ועד דרמה מודרנית ומחזות זמר פופולריים.

לא רחוק משם, נהנית האופרה הישראלית העכשווית מתמיכתם של למעלה מ- 18,000 מנויים ומפיקה בממוצע שמונה הפקות בכל עונה המציגות אומני אופרה בינלאומיים ומקומיים מובילים, בעוד שסמלי פופ גאים כגון ליידי גאגא, גלוריה גיינור ומדונה, שהתארחה בעבר במלון דן תל אביב, הופיעו כולן בתל אביב.

לחגוג עד אור הבוקר

הברים והמועדונים המשגשגים של תל אביב הפכו ליעדים נחשקים עבור קהילת הלהט"ב בישראל ובעולם. תל אביב תהיה אולי תמיד שטופת שמש, אך בשפגט, בר שליו ונינוח דמוי תיאטרון בקרבת שוק הכרמל, ירד עליכם לעתים קרובות גשם של גברים.

הבר, הנשפך אל אזור ישיבה חיצוני ולרחוב, מושך קהל אופנתי ומעורב – מקום אידיאלי להתבונן באנשים על כמה כוסות יין. במורד הרחוב, אווירה נפלאה ודי-ג'ייאים פופולריים הופכים את הבר הלסבי אמזונה למקום שכדאי לעצור בו כשיוצאים לבילוי לילה בעיר. אלו החפצים להגביר קצת את הקצב, יוכלו למצוא אוסף מועדונים המציעים ערבי להט"ב.

האומן 17, הממוקם מדרום לפלורנטין, הוא אחד ממוסדות עולם מועדוני-הלילה והגדול והידוע מכל מועדוני הענק שהוקמו בתל אביב. לאחר שאירח רבים מהדי-ג'ייאים הטובים בעולם ב-11 שנות קיומו, המועדון מהווה אבן שואבת לכל בלייני הלילה. המועדון הוותיק בוטלג מציע מוסיקת רטרו משנות ה-80 וערבי נושא אחרים, כמו גם מספר רב של די-ג'ייאים בינלאומיים המשמחים מבקרים כבדים של מועדוני הלילה עם מוסיקת טכנו וטראנס.

המקום הטוב ביותר שבו יוכלו מבקרים למצוא מוסיקת אר-אנד-בי והיפ-הופ הוא הלימה לימה הלא-יומרני, המציע ערב אר-אנד-בי מדי יום שני, ונחשב פופולארי ביותר בין תיירים ואנשי קהילת הלהט"ב. לא רחוק משם נמצא מועדון כולי-עלמא שהפך לאחד המועדונים המוכרים והייחודיים ביותר בתל אביב. הציורים המקשטים את קירותיו לוקחים את המבקר למסע העובר דרך סרטי וינטג', אומנות וגרפיטי, בעוד שמוסיקה בסגנון אלקטרוני, האוס, היפ הופ ואינדי מקפיצה לו את הדופק.

דרומה משם, ביפו, נמצא הבר ה"משוגע", האלטרנטיבי והלא-שיפוטי אנה לולו, שבו מבלים יחד מבקרים ישראלים וערבים, סטרייטים וגאים, מזרחים ואשכנזים, המייצגים את הגיוון הרב הקיים בעיר.
עם כזה מגוון, לא מפתיע שתוכלו למצוא את תל אביב וליהנות ממנה… בקצה ההוא של הקשת בענן.

למידע נוסף על האטרקציות, הברים והמסעדות בתל אביב והסביבה, היכנסו >>