מסעדת הירקון 99(דן ת"א) זוכה ב'שירות הטוב בישראל'

מגזין דן 14/01/2019

בטקס שנערך בחודש יוני בתל אביב, הכריז מדריך גומיו על המצטיינים בתחום הקולינריה בישראל, בהם המסעדות הטובות בארץ, השף מוביל הטרנדים הקולינריים ועוד. פיני וקנין ממלון דן תל אביב זכה בפרס מנהל השירות הטוב בישראל, ומסעדת לה רג׳נס במלון המלך דוד בירושלים נמנית בקבוצת 20 המסעדות הטובות בישראל.

hdr

כתף טלה צלוי, תפוח אדמה סגול, קרם פטרויזילה ואפונה, מסעדת לה רג'נס, השף דוד ביטון

15 שנים אחרי שעזב את ישראל, חזר “גומיו”, מדריך המסעדות הצרפתי (השני בחשיבותו אחרי מישלן), ארצה ובטקס שנערך במהלך חודש יוני במעמד שגרירת צרפת בישראל ונשיא גומיו העולמי – קום דה שריזה, נבחרו המסעדות הטובות של השנה וכן שף השנה, ובמדריך עצמו פורסמה צמרת המסעדות המלאה. מסעדת הירקון 99 במלון דן תל אביב, בניהולו של פיני וקנין, זכתה בפרס השירות הטוב ביותר בישראל, ומסעדת לה רג׳נס במלון המלך דוד בירושלים זכתה להימנות בקבוצת 20 המסעדות הטובות בישראל.

לכל מבצעי מלון דן תל אביב >>>

חיים שפיגל, ראש אגף מזון ומשקאות של מלונות דן, מספר: “קיבלתי הזמנה לטקס חלוקת הפרסים, והצטרף אליי לטקס גם השף גולן ישראלי ממלון דן אכדיה. תואם איתי מראש להעניק את אחד מתריסר הפרסים, לא ידעתי בדיוק מה ואיזה. עם הגיעי לטקס, פגשתי את פיני וקנין ממלון דן תל אביב. הערכתי הייתה שהוא הוזמן כמנהל מסעדת מלון דן תל אביב, ביסטרו הירקון 99. שמחנו כולנו כאשר פיני נקרא לבמה, כדי לקבל את הפרס המכובד כל כך. האולם עמד על רגליו, והגיעו לו כל מחיאות הכפיים המפרגנות, להן זכה על הוותק המקצועי ותשומת ליבו לפרטים הקטנים של האירוח המקצועי במסעדת הירקון 99 של מלון דן תל אביב”.

strip1

פלאן שורש סלרי עם ג׳לי קונסומה תפוחים ותפוח עץ עם סלרי פרס, ממסעדת לה רג'נס, השף דוד ביטון

שפיגל ממשיך ומספר: “גם מסעדת לה רג׳נס במלון המלך דוד בירושלים זכתה להימנות בקבוצת 20 המסעדות הטובות בישראל, ולצוות המלון בראשותם של השפים דוד ביטון ואחמד סלאמה מגיעות מחמאות מקרב לב. הפרסים והאותות מחייבים את כולנו לעבודה קשה עוד יותר כדי לשמור על ההישגים החשובים”.
בשנה האחרונה סקרו עשרה חוקרים אנונימיים מטעם המדריך יותר מ-200 מסעדות, מהן נכנסו לכ-130, כולל 35 מסעדות “עממיות” יותר, שלא זכו בציון או במצנפת, אלא רק בהמלצה חמה (למשל אבו חסן וחנן מרגילן).

לכל המבצעים במלון המלך דוד בירושלים >>>

dbl1

מימין: הלוגו של מדריך המסעדות הצרפתי.  משמאל: שף עובד אלפייה, מלון דן תל אביב.

במדריך החדש 300 עמודים בארבע שפות (עברית, אנגלית, צרפתית ורוסית) ולראשונה המליצו חוקריו על 30 יינות מקומיים מצטיינים. לפי מדריכי גומיו ברחבי העולם, מנעד הציונים למסעדות נע בין 10-20 נקודות (12 ומעלה = מסעדה טובה), בהתאם לפרמטרים שונים שקבעו בעלי המדריך וכן בין 1-4 מצנפות לטובות שבהן.
מדריך גומיו פורסם לראשונה בשנת 1972 על ידי שני עיתונאי אוכל צרפתים, אנרי גו וכריסטיאן מיו, ומאז ועד היום נחשב לשני בחשיבות מדריכי האוכל העולמיים והנחשבים בעולם (אחרי מישלן).

פיני וקנין, מנהל השירות של מסעדת הירקון 99 – האולם עמד על רגליו, והגיעו לו כל מחיאות הכפיים המפרגנות, להן זכה על הוותק המקצועי ותשומת ליבו לפרטים הקטנים של האירוח המקצועי במסעדת הירקון 99 של מלון דן תל אביב.