הסטארט-אפים המשנים את עולם התיירות והנופש

BlogsRelease 19/05/2016

חוויית תיירות חדשה מתפתחת בבירת הסטארט-אפ ניישן.
כמו היבטים רבים בחיינו, גם חוויית הטיול או החופשה משתנה מאוד בשנים האחרונות, בזכות שורה של אפליקציות שנוצרו על ידי סטארט-אפים ישראלים, והצליחו בכל העולם. נספר לכם על כמה מהם – חלק מהן חופשות תיירים לחוויות שבשום אופן אחר לא היו יכולות לקרות, וחלקן כאלה שכבר קשה לרובנו לתאר חופשה בלי השימוש בהן.

60122-760x500-HEADER

Waze
אפליקציית הניווט שהישראלים לחלוטין מכורים אליה ומשתמשים בה אפילו לנסיעות הקצרות ביותר – כדי (כמה אופייני) לוודא שהם נוסעים במסלול המהיר ביותר.
באמצעות ה-GPS בטלפון הנייד, תוך שניות אחדות האפליקציה יודעת למקום אותך בכתובת מסוימת, וחיפוש של עוד כמה שניות מציג לך מסלולים מפורטים מתוזמנים מראש אל היעד שלך. ווייז מלווה אותך כל הדרך, מודיעה על מפגעים בכביש, ניידות משטרה, פקק בלתי צפוי, ועוד.

(Gett (Get Taxi
יצאתם לחופשה בלי המכונית? מעדיפים לנסוע במונית? אפליקציית Gett הידועה בשמה הקודם 'גט טקסי', תזמן לכם מונית תוך דקות ספורות, בממשק ידידותי ועם כל המידע על הנהג והמכונית. אפשר גם לשלם על הנסיעה דרך האפליקציה.

Moovit
התקציב מוגבל? רוצים לנסוע יחד עם המקומיים? סעו באוטובוס, בעזרת האפליקציה הסופר-ידידותית והחינמית Moovit: במקום להמתין לאוטובוס, קבלו את כל המידע על תחבורה הציבורית בזמן אמת. קבלו הדרכה אל תחנה סמוכה נכונה, בדקו לאן נוסע האוטובוס שמתקרב אליכם כרגע, כמה זמן ייקח לו להגיע ליעד, או לאוטובוס אחר מתאים יותר להגיע.

Voyjer
עד היום תכננתם טיולים באמצעות ספרים, המלצות של חברים, והתרשמויות של מטיילים שונים באתרים שלא בהכרח משקפים מציאות. כעת יש אפליקציה שמפיקה לכם תכנית טיול תפורה אישית מראש, כדי שתגיעו למקומות הכי טובים שיש. השירות ניתן בעלות של חמישה דולר ליום.

CoolCousin
כלי נוסף לתכנון טיולים הוא CoolCousin: באמצעות האפליקציה אפשר לפגוש אנשים מקומיים מעניינים, תוך סינון של גיל, תחומי עניין, מצב ומשפחתי, ולמצוא את האנשים שמתאימים לך. החיבור (הדיגיטלי) אליהם משדרג את חוויית הטיול: קבלו המלצות על פי ההעדפות האישיות למסעדות, בתי קפה, חנויות, תערוכות, וגם תשובות לשאלות כמו איך אפשר להשיג כרטיסים למופע שמעניין אתכם.

EatWith
בא לכם על אוכל טוב באירוח ביתי, ולא על מסעדות? מיזם "Eat With" מציע פתרון: להתארח בבתים של אנשים שאוהבים לבשל. לשנות נוסח – האתר מפגיש בין בשלנים ושפים לבין אנשים שרוצים לאכול עם חברים ולא כמו במסעדה. הסטארט-אפ הישראלי, שהתחיל כפיילוט, מקיף היום כ-160 ערים בלמעלה מ-30 מדינות.

סיבוב בשדרת הסיליקון
ראש החץ של תעשיית הסטארט-אפים נמצא בלב תל אביב – והשפיץ נמצא בשדרות רוטשילד: זה המקום לחוות את הבאזז היזמי של בירת אומת הסטארט-אפ. רבים מהיזמים מעדיפים למקם את משרדיהם דווקא כאן בלב העיר והעניינים. העובדים מוקפים באקשן ללא הפסקה: אירועי תרבות בשדרה, מסיבות על גגות הבתים בקיץ, הרמות כוסית על המרפסת.

בקרו במלונות דן בתל אביב >>

60122-760x500-NEW-DOUBLE

רוב החברות בשכונה הן קטנות, ועובדות מתוך דירות קטנות שהוסבו למשרדים. אלו חברות שרוצות למשוך עובדים צעירים, הגרים במרכז העיר, ומתחזקים אורח חיים אורבני, בלי מחויבויות משמעותיות מעבר למקום העבודה.

את הסיבוב מתחילים כמובן עם כוס קפה באחד מבתי הקפה הרבים.
לצידכם ישבו רבים הרכונים שעות ארוכות מעל מחשבים ניידים. פגישות עבודה נערכות גם תחת העצים ובקיוסקים הזרועים בשדרה.

כצפוי, הסטארט-אפיסטים מעדיפים להתנייד בה על אופניים. השבילים עמוסים בעוד מיני כלי רכב דו גלגליים – קורקינטים חשמליים, ואפילו סאגווי. אליהם מתווספים הולכי רגל, מקומיים ותיירים, ויחד מייצרים תנועה ערה בגיזרה, ברוב שעות היממה.

חממות טכנולוגיות וחללי עבודה משותפים נפתחו כאן בשנים האחרונות, כדי לתמוך ביזמים בתחילת דרכם.
תוכלו להציץ לאחד מחללי העבודה המשותפים הפתוחים לכל יזם בתשלום חודשי, למשל במתחם 'הספרייה' באחד העם 9 (מגדל שלום) או 'מיינדספייס' ברוטשילד 45.

בחללים אלה שוכרים עמדות עבודה אישיות יזמים בתחילת דרכם, ונותני שירותים מקצועיים כמו מעצבים גרפיים ובוני אתרים. לצד מכונת הקפה זורמת לרוב בירה צוננת מברזים, ממש כמו בברים הרבים בשכונה.

60122 760x500 STRIP

לארוחת הצהריים תמצאו אינסוף מסעדות באזור – החל ממסעדות שף ידועות כמו 'פרונטו', וה'קנטינה' האהובה על ברנז'ת התקשורת, דרך רשתות מוכרות ופופולריות של המבורגרים ופיצה, וכמובן מסעדות קטנות וייחודיות, חלקן טבעוניות, ובתי קפה שכונתיים נעימים, בעיקר ברחובות הסמוכים – אחד העם ויהודה הלוי.
אם בשולחן לידכם מדברים בקול שקט במיוחד, יש סיכוי גדול שמדובר בסטארט-אפ לפני אקזיט או הנפקה.