אולימפיאדת טוקיו: ההכנות בשיאן

מגזין דן 05/11/2019

התחרות הכי חשובה בספורט העולמי, אולימפיאדת טוקיו 2020, תיערך ביפן בפעם השנייה, 56 שנים אחרי שנערכו בה משחקים אולימפיים בפעם הקודמת. בכך מקבלת טוקיו את תואר העיר היחידה ביבשת אסיה שהתקיימו בה שתי אולימפיאדות קיץ. למבקרים מחכה חוויית ספורט בלתי נשכחת שתשודר למיליארדי צופים ברחבי העולם.

אז מה מכינים לנו היפנים?
פחות משנה עד שיתחילו משחקי אולימפיאדת טוקיו 2020, וההכנות ביפן בעיצומן. החל מבובות קמע דמויות רובוט, שכבר מככבות ברשת ומעוררות עניין רב, דרך פילטר מיוחד לאינסטגרם וכלה בהפתעה הגדולה מכולן – 5,000 המדליות עליהן יתחרו הספורטאים מורכבות מ-80 אלף טון של פסולת אלקטרונית שנאספה מרחבי המדינה.

משחקי אולימפיאדת טוקיו 2020 – ההכנות ביפן בעיצומן.

לטענת מארגני התחרות, משחקי האולימפיאדה בעיר הבירה היפנית יהיו הפעם חדשניים ביותר ויתבססו על שלושה עקרונות: אחדות וקבלה, הישגיות והעברת המורשת לדור העתיד. אבל זה עוד לא הכול. בניגוד לשנים עברו, בתחרות בשנת 2020 ייקחו חלק גם ספורטאים מתחומים שעד כה נחשבו לאקסטרים, כמו גלישת גלים, סקייטבורד וטיפוס הרים ספורטיבי. בנוסף, הוחזרו שני תחומים – הסופטבול והבייסבול – וגם קארטה נכנס לרשימה. המשחקים יתקיימו במשך 16 ימי משחק. טקס הפתיחה ב-24 ביולי וטקס הנעילה ב-9 באוגוסט. המשחקים הפראלימפיים יתקיימו בין ה-25 באוגוסט ל-6 בספטמבר.

לאלו שמעדיפים לראות את האקשן האמיתי ויגיעו למשחקים ביולי הקרוב, מחכים שלל אירועי בידור וספורט, בנוסף לאתרי התיירות המדהימים של טוקיו והסביבה. מאידך, ל-11 אלף הספורטאים שיגיעו להשתתף ב-339 תחרויות ב-33 ענפי הספורט, ממתין אצטדיון אולימפי שיכיל כ-70 אלף צופים ויארח את טקסי הפתיחה והסיום של התחרות.
למבקרים בטוקיו בתקופה הזו של השנה מומלץ לעשות בוקינג כבר עכשיו לחדרי המלון, לאכסניות, לרכבים מושכרים ולטיסה שנוחתת בנמל התעופה הבינלאומי נאריטה או בנמל התעופה האנדה. במיוחד אם אתם מתכננים לפקוד את המשחקים שייערכו בפארק האולימפי. אגב, לא כל המשחקים יתקיימו בטוקיו. משחקי הכדוריד, למשל, יתקיימו באולם הספורט הלאומי יויוגי; טורניר הכדורגל יתקיים בערים סנדי וסאפורו, ושאר המשחקים יתקיימו במתקנים אולימפיים באזור ארייאקה, הארמון הקיסרי, מטרופולין טוקיו ועוד.

הזדמנות פז למדינה
מדינת ישראל החלה להשתתף במשחקים האולימפיים בשנת 1952, ומאז ועד היום השתתפה ב-16 תחרויות. זוהי אומנם מדינה צעירה יחסית, שרושמת הצלחות בינלאומיות כמו פרסי נובל, אקזיטים בתחום ההייטק, חידושים בתחום האנרגיה הירוקה ואף ייצוג מרשים של שחקנים ודוגמנים בעולם, שגם קיימה את תחרות האירוויזיון בשטחה מספר פעמים, אבל בתחום הספורט מצבנו פחות מזהיר, בלשון המעטה. לראיה, ב-24 השנים האחרונות הביאו ספורטאי הנבחרות רק 9 מדליות בשלושה ענפי ספורט מתוך 33: חמש בג’ודו, שלוש בגלישת רוח ואחת בקיאקים הודות למיכאל קלגנוב.

טוקיו מקבלת את תואר העיר היחידה ביבשת אסיה שהתקיימו בה שתי אולימפיאדות קיץ ולמבקרים מחכה חוויית ספורט בלתי נשכחת.

אז מי כן יכול לעלות לפודיום בפעם ה-17 בה נשתתף בתחרות? נכון לכתיבת שורות אלו 17 ספורטאים הבטיחו את השתתפותם בתחרות בתחומי אתלטיקה, קליעה, רכיבה, שחייה ושיט, שבע מתוכם נשים. יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, שכבר קיבל את ההזמנה הרשמית של משלחת ישראל לתחרות, צוטט כשאמר: "המטרה של המשלחת הישראלית היא לזכות בטוקיו בשתי מדליות אולימפיות לפחות. אנו מצפים למשלחת הגדולה ביותר בכל הזמנים עם 50 ספורטאים וספורטאיות".
באתלטיקה ייצגו את המדינה ארבעה ספורטאים: מארו טפרי, שסיים שמיני במרתון סביליה בספרד בריצת מרתון, ואשתו סלאמוויט באיוליון טפרי, ששברה שיא ישראלי בתחרות סבב בקורטרייק בבלגיה. וכן פראג גירמה אמרה ולונה צ’מטאי סלפטר, שגם עמדה בקריטריון האולימפי לריצת 10,000 מטר וקבעה שיא ישראלי חדש בתחרות גביע אירופה ביולי האחרון.

בקליעה הבטיח סרגיי ריכטר את מקומו במשלחת הישראלית, לאחר שזכה במדליית זהב במשחקי אירופה במינסק השנה.

בתחום הרכיבה זוהי הפעם הראשונה שבה מגיעה נבחרת רכיבת הסוסים הישראלית למשחקים האולימפיים, והשנה יהיו בטוקיו ארבעה מתמודדים: דניאל בלומן, אשלי בונד, אלעד יניב ודניאל גולדשטיין שסיימה במקום הראשון בתחרות קריטריון שהתקיימה ביוני האחרון במוסקווה.
מאז השתתפותו של איתן אורבך באולימפיאדה, זוכה תחום השחייה להילה של זוהר, ולא בכדי המדינה שולחת ארבעה מתמודדים לתחרות: מירון חרותי, שהבטיח את השתתפותו במשחה ל-50 מטר חופשי אישי; יעקב טומרקין, שקבע תוצאה טובה ב-5 מאיות מקריטריון A האולימפי במשחה ל-10 מטרים גב, וגם אנסטסיה גורבנקו שהבטיחה את השתתפותה במשחה 200 מטרים מעורב אישי הודות לתוצאה מרשימה במיוחד של 2 מאיות מקריטריון A האולימפי במרסיי צרפת.

כרטיסים למשחקים ניתן לרכוש באתר הרשמי של משחקי האולימפיאדה

בנוסף, ייקחו חלק בתחרות גם נבחרות השליחים של ישראל:
4X100 מטר מעורב משולב (אנסטסיה גורבנקו, איתי גולדפדן, תומר פרנקל ואנדראה מורז) ו-4X200 מטר חופשי (דניס לוקטב, דניאל נמיר, תומר פרנקל וגל כהן גרומי). ההשתתפות בתחרות השליחים מותנית בכך שלפחות שני שחיינים מכל רביעייה הם כאלו שמתחרים באחד המקצים האישיים.

בתחום השיט הבטיחו את מקומם במשלחת ארבעה מתמודדים בשני מקצים: גיל כהן ונועה לסרי, שייקחו חלק בתחרות עם דגם המפרשיות 470, וזאת לאחר שסיימו במקום ה-11 בתחרות העולמית בארהוס דנמרק. גם מיה מוריס ואופק אלימלך ישתתפו עם דגם ניל פרייד X:RS.

כרטיסים למשחקים ניתן לרכוש באתר הרשמי של משחקי האולימפיאדה בלבד וגם דרך סוכנויות מוסדרות בארץ המוצא, כמו www.livetickets.co.il
יחד עם זאת, רק ב-14 ביוני יוכלו מי שנרשמו להגרלת הכרטיסים לדעת אם הם ברי המזל שייכנסו עם כרטיס ביד לאצטדיון המושקע. הסיבה לכך נעוצה בחוק חדש ביפן, האוסר על ספסרות בכרטיסים. אגב, מחיר הכרטיסים נקבע לפי הפופולריות של הענף, ולכן הכרטיס היקר ביותר שהוצע למכירה יעלה כ-2,500 דולר, בעוד שהזול ביותר (לילדים ופנסיונרים) יעלה 18 דולר בלבד.

אולי יעניין אתכם גם