שיגעון הקפה

לי סונדרס 25/09/2019

כרבע מהישראלים שותים בין ארבע לשמונה כוסות קפה מדי יום, כמות שעולה על הממוצע העולמי. ממצאים אלה עולים מסקר שבוצע על ידי חברת הסטרטאפ Sleeprate, שגילתה גם שהישראלים שותים מספר מדהים של שלושה מיליארד כוסות קפה בשנה. לאחר שלקחתי לגימה מהפוך גדול – כוס הקפה הראשונה של היום – יצאתי לרחובות ישראל כדי לברר איפה אפשר למצוא הפוך (לאטה קרמי על בסיס אספרסו) וכדי לחקור את המגוון העצום של הקפה המוצע כאן. מרשתות לעצמאיים, מבתי קפה לבתי קלייה זעירים – ישראל מציעה את כל הסוגים.

תרבות הקפה בישראל

מגוון כלים להכנת קפה, פולי קפה ואבקת קפה

השנה חוגג קפה לנדוור מאה שנה להיווסדו, ורשת בתי הקפה לנדוור, בת שבעים פלוס, מייצרת קפה טרי, טעים ועשיר מאז 1919, לאחר שהביאה את המתכון לישראל מגרמניה, פתחה את מתקן קליית הקפה הראשון ברחוב אלנבי שבתל אביב, והפכה לחברת קליית הקפה הראשונה בישראל. היום, לצד רשתות דומות כמו ארומה וארקפה, הם ממשיכים לשגשג ולפרוח במדינה שבה ספגה סטארבקס כשלון מוחץ, סגרה את ששת הסניפים שלה ונסוגה מישראל בשנת 2003.

האספרסו אולי לא היה משקה נפוץ בישראל בשנות ה-90' של המאה הקודמת, אבל האספרסו בר הראשון שקם בישראל ממוקם בלב שדרות רוטשילד בתל אביב, והוא אחת מנקודות העצירה ב'שביל העצמאות', מסלול הליכה עצמי וללא עלות המוביל אתכם דרך הרגעים האיקונים ודרך בנייני מפתח בהיסטוריה של העיר ובעצמאות המדינה. בהליכה לאורך שדרות רוטשילד לכיוון תיאטרון הבימה, התיאטרון הלאומי של ישראל, תחלפו ליד כמה בתי קפה המהווים נקודות עצירה, ביניהם בית קפה תוסס שנקרא !We Like You too , בו תכלו להתיישב על ספסל או על שמיכה, לפגוש חברים וליהנות מהמנה היומית של קפאין וגם מאחת הנקודות הטובות ביותר בעיר שבהן אפשר פשוט לבהות באנשים.

קפה לינק

לינק קפה במלון לינק תל אביב

"חיי הישראלים מלאים באדרנלין ובחיי חברה – קפה ובתי קפה מספקים את שניהם"

בתל אביב הלוקה ב'קדחת הקפה', קפה נחת הוא אולי ספינת הדגל של בתי הקפה בעיר מאז נפתח בינואר 2005. בית הקפה מצטיין בקלייה ביתית משובחת, ומשמש מוקד משיכה ל'משוגעי' קפה מושבעים, מקומיים ותיירים, שמבקשים להתעדכן או לעבוד לצידה של כוס קפה מושלמת. "חיי הישראלים מלאים באדרנלין ובחיי חברה – קפה ובתי קפה מספקים את שניהם," אומרים דן אוריאלי ואסף בילטון, בעלים משותפים של 'קפה נחת'. שותי הקפה יכולים לשבת ליד אחד מהשולחנות הקטנים בתוך בית הקפה האינטימי, או מחוצה לו, מול מזרקת כיכר דיזנגוף המפורסמת, ללגום קפה מפולים שנבחרו בקפידה, עורבבו ונקלו במקום. פה תוכלו לנסות קפה מהודו, מקולומביה ומאתיופיה, או סוגי קפה רבים בחליטות שונות, החל מקפה טורקי, דרך חליטת קמקס ועד למטחנת הריו ולקפה קר. אל תחמיצו את 'אחותו' של קפה נחת, בית הקפה 'אדא-חנינא', הממוקם בשוק הפשפשים ביפו, מרחק צעדים ספורים מחוף הים התיכון, ובסמוך למלון דן פנורמה תל אביב. בקפה אדא תמצאו קלייה מקומית בכמויות קטנות של פולי קפה ירוקים שהגיעו מכמה ממגדלי הקפה הטובים בעולם.

ואל תשכחו לעצור ב'לינק קפה' של מלון לינק תל אביבלינק קפה פתוח 24 שעות ביממה ומציע: קפה, מאפים, כריכים, שתייה קלה ועוד בקונספט של 'שלם וקח'.  אפשרות נוספת היא לשבת איתנו וליהנות מהאוויר הצח.
בית הקפה של מלון לינק ממוקם לנוחיותכם, בכניסה למלון וכולל מקומות ישיבה לצד הרחוב.

דילים לתל אביב במלונות דן >>

"הישראלים מפתחים חוש טעם וחך לקפה המשובח ביותר"

הטרנד הזה של קליית קפה במקום צומח גם בירושלים. מול שוק מחנה יהודה האיקוני נמצא בית הקפה Power Coffeeworks, אחד מהסודות השמורים ביותר בעיר. בעל בית הקפה, ברנדון טרגר הדרום אפריקני מסביר: "הישראלים פיתחו הבנה והערכה טובה יותר לקפה באיכות גבוהה. הייתי אומר שזה כבר הגל השני של הערכה לקפה כאן. הישראלים מטיילים יותר ויותר, הם רוצים לחוות תרבויות אחרון ומפתחים חך וטעם לקפה באיכות המשובחת ביותר."

קפה בישראל

קפה נחת הוא אולי ספינת הדגל של בתי הקפה בעיר מאז נפתח בינואר 2005

גם טרגר קולה בבית הקפה שלו את פולי הקפה שמגיעים בין היתר מפפואה גינאה החדשה, מטנזניה, מברזיל מאתיופיה ומקולומביה. האווירה הידידותית והאספרסו והקפוצ'ינו המשובחים הופכים את בית הקפה הזה למקום נפלא עם אופי ייחודי. במרחק הליכה קצרה ממלון המלך דוד ירושלים נמצא קפה נאדי, בו תוכלו להתיישב בנחת, לתת לחששות להתפוגג ולהתחיל את היום עם קפה מעולה ועם ארוחת בוקר מושלמת. בסמוך נמצא גם עץ קפה המפורסם, המשלב רכיבים טריים, קפה איכותי ואווירה ביתית של עסק משפחתי. ב-עץ קפה שבירושלים תוכלו ליהנות מקליית בוטיק טרייה ומתפריט שעוצב בקפידה, המשלב את מיטב תרבויות בתי הקפה מהארץ ומהעולם.

דילים לירושלים במלונות דן >>

מהקפוצ'ינו הקלאסי ועד לקפה טורקי שחור עם הל או מהלאטה בחלב שקדים ועד לקפה קר – עם כל כך הרבה קפה בסביבה, וכל כך הרבה אטרקציות תיירותיות, מפתיע שזוהי ארץ ללא הפסקה?