מלונות דן התכוננו להגעת אירוויזיון 2019 בישראל

לי סונדרס 21/05/2019

"תודה על שאתם מקבלים את ההבדלים שבינינו" זעקה בקול נטע ברזילי, כשזכתה בתחרון השירים של האירוויזיון בשנה שעברה בליסבון. רק שנה חלפה מאז שהשיר הקליט שלה, TOY, קטף את הפרס הראשון וישראל היתה מוכנה לארח עד 20,000 מבקרים, שהגיעו לשבוע האירוויזיון ומאות ואף אלפי תיירים, אשר הגיעו לשבוע גדוש באירועים.

מימין: מיצג עשוי צעצועים, בדמותה של הזוכה נטע ברזילי, אשר הוצב בפארק צ'ארלס קלור ע"י האמנית נירית לבב פאקר. משמאל: הסמל הרשמי של אירוויזיון 2019.

אין זו הפעם הראשונה שישראל מארחת את האירוויזיון; התחרויות התקיימו כאן כבר בשנים 1979 ו-1999 ושתיהן נערכו בירושלים. ישראל זכתה בתחרות ארבע פעמים ב-63 שנות קיומה של התחרות, והשנה שר קובי מרימי את HOME בסגנונו הרגיש והמרגש. כוכבי-על בינלאומיים כמו אבבא וסלין דיור פצחו בקריירות בינלאומיות מדהימות לאחר שזכו כנציגי שבדיה (1974)  וכנציגי שוויצריה (1988).

אולם 2019 לא מתקרבת למופעים ההם, בהם התחרו פחות מ-25 מדינות ולא התקיימה בהם כלל תחרות חצי גמר. כיום, 41 מדינות מתחרות על התואר. גני התערוכה, או בשמו המעודכן 'אקספו תל אביב' – אירחו את האירוע הנוצץ, תוך שימש בשמונה ביתנים; ביתן מס' 1, שגודלו 5,000 מ"ר, אירח את החדר הירוק, למתחרים באירוויזיון, כשהאירוע המרכזי התרחש דווקא בביתן מס' 2, בפני קהל שהיה צפוי להגיע אליו כ-7,000 איש.

חגיגות האירוויזיון של תל אביב צויינו גם בכיכר השעון ביפו, אשר לא רחוקה ממלון דן פנורמה תל אביב. קרדיט צילום ברחפן: יוסי וקנין

מי שנכח בטקס הפתיחה – יכל להצטלם ולעשות סלפי עם השטיח האדום, או למעשה, השטיח הכתום, שהתרחש בכיכר הבימה ביום א', ה-12 במאי. סביב הכיכר, הממוקמת בקצה שדרות רוטשילד, ממוקמים מוסדות תרבות כמו התיאטרון הלאומי הבימה, האודיטוריום ע"ש צ'רלס ברונפמן, המשמש בית לתזמורת הפילהרמונית הישראלית, וביתן הלנה רובינשטיין לאומנות מודרנית. בשתי תחרויות חצאי הגמר (ב-14 וב-16 במאי) הקהל נכח שם מסיבות שונות  ולא התאכזב מתצוגה מסנוורת של תלבושות ואישים. בגמר הגדול (ב-18 במאי), השתתפה מלכת הפופ, מדונה, אשר הופיעה עם שני שירים לאחר הופתען של 26 המדינות שהעפילו לגמר וקיווי לזכות בתואר הנכסף, אשר בסופה הולנד ניצחה. אלה היו המופעים החיים שהיוו את האטרצקציה העיקרית, אולם במהלך השבוע התקיימו תשע הופעות שונות.

מלונות בתל אביב בהזמנה ישירה ובמחירים בלעדיים באתר מלונות דן >>

כפר האירוויזיון, הממוקם לחוף הים בפארק צ'ארלס קלור, שימש במשך השבוע כאזור המעריצים הרשמי. מלון דן פנורמה תל אביב, המשקיף אל חוף הים התיכון וקרוב מאד לביתו הלא רישמי של האירוויזיון, שימש תמיד מגנט לכוכבים מבקרים ולמעריצים שלהם כאחד. כפר האירוויזיון היה פתוח מדי יום, החל מהשעה חמש אחר הצהריים, מיום א', ה-12 במאי, ועד לשבת, ה-18 במאי. שם, יכולתם לצפות שם בהופעות ובמופעים החיים על מסכי ענק, לטעום מהמטבח המקומי ולחוש את השפה המקומית. פסטיבל האוכל של תל אביב, TEL AVIV EAT, התקיים במתחם סמוך ומבקרים יכלו לטעום מהמטעמים הטעימים ביותר, של השפים המובילים בתל אביב.

טעימה מכפר האירוויזיון, שהתקיים במהלך שבוע האירוויזיון בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב. קרדיט צילום: גל ברזני

במהלך השבוע התקיימו הופעות של כוכבי האירוויזיון, כמו קונצ'יטה וורסט האוסטרית ודנה אינטרנשונל הישראלית, שהפכה לטרנסג'נדרית הראשונה שזכתה באירוויזיון בשנת 1998. ב-16 במאי, שלושה מכוכבי תחרות האירוויזיון, אן מארי דויד (לוקסמבורג, 1973), לורין (אופוריה, שבדיה, 2012), וקרולה האגקויסט (שבדיה, 1991), הופיעו חינם לעיני המעריצים, על הטיילת שליד נמל תל אביב. אחרי ההופעה עם רקדנים ולהקה ישראלית של דראג-קווינס, יכולתם לצפות בשידור של חצי הגמר השני ששודר על מסך ענק, שלאחריו התקיימה מסיבת הריקודים של האירוויזיון ביורוקלאב, בהאנגר 11 בנמל. במהלך שבוע האירוויזיון, התקיימו אירועים מיוחדים; במועדון האומן 17, הנחשב לאחד ממועדוני הלילה הגדולים בישראל, התקיים מדי לילה הליין יורוקפה ששימש כמקום המפגש של מעריצי האירוויזיון כדי  לחגוג במסיבות. בנוסף, במלון לינק תל אביב הנינוח והיצירתי התקיימה צפייה מיוחדת של האירוויזיון.

אלה הם רק כמה מאינספור האירועים שהתקיימו ב'עיר ללא הפסקה' בלילות המחשמלים של התחרות. ב-16 במאי, התקיים גם 'הלילה הלבן' – חגיגה שנתית לילית באזורי התרבות הסואנים ביותר בעיר. עם שקיעת החמה, יכולתם לגלות וליהנות ממופעים ותערוכות רבים שהתקיימו בכפר האירוויזיון, במרכזי תרבות, במוזיאונים, בברים, בחופים ועל הטיילת, ממש לרגלי מלון דן תל אביב הצבוע בצבעי הקשת.

שמשיות בעיצוב של אירוויזיון 2019, בחוף ירושלים שבתל אביב, העיר המארחת.  קרדיט צילום רחפן: יוסי וקנין

מלונות דן בהחלט נהנו מאורחים אשר הגיעו ממקומות שונים בעולם. עם אווירה מדהימה, שיש באירועים בסדר גודל כזה, אנחנו לא בטוחים שנוכל לחכות עד לפעם הבאה. ואתם?