פורים 2019 – מגוון אירועים ברחבי הארץ

לי סונדרס 19/03/2019

בכל שנה כשהגיע פורים מאד התרשמתי מכישוריו של אבי. בעזרת זוג מספריים וקופסת קרטון מהמרכול, שעליה הדביק נייר אדום, הוא הפך אותי, בן השש, ל'מר חזק', דמות ילדים טלוויזיונית אהובה בבריטניה. היום, בישראל, לעומת זאת, הגיעו התחפושות לשיא של מקוריות ותחכום באופן שהן מתאימות את עצמן לקרנבל בריו או למרדי גרא בניו אורלינס.

header1

בפורים, אנשים רבים מחליפים ביניהם משלוחי מנות וממתקים טעימים, כחלק ממנהגי רוח החג.

מסופרמן לדרדסים, מקאובוי'ס לאינדיאנים, החוגגים משתטים מבוקר עד ערב, מציגים את עצמם לראווה בתלבושות המשוגעות והחדשניות ביותר, מעוטרים בצבעי ריסוס, ויוצאים לחגוג אל תוך הלילה. אבל למה?

strip1

התחפושות שהפכו להיות סמלו של החג, משקפות התפתחות חדשה יותר

שורשיו של חג הפורים נטועים בפרס לפני 2,300 שנה, והוא מציין את הצלתו של העם היהודי לאחר שהמן, המשנה לאחשוורוש מלך פרס, זמם לבצע רצח עם ביהודים. על פי מגילת אסתר, החג נקרא על שום ה"פור" (גורל) שהטיל המן כדי לקבוע את היום שבו יבוצע הטבח ביהודים. אולם, בסיפור גדוש בגיבורים כמו מרדכי ובגיבורות, כמו אסתר המלכה, נחשפה המזימה וסוכלה, הגלגל התהפך, המן הרשע נתלה והטבח נמנע.

התחפושות שהפכו להיות סמלו של החג משקפות התפתחות חדשה יותר. תיאוריה אחת קושרת את מסורת ההתחפשות לוינה, במאה ה-20, שם החלו אמנים יהודים לערוך נשפי מסיכות בערבי פורים, בדומה לאלה שערכו שכיניהם הנוצרים ומכאן התפשטה מסורת התחפושות. וכך היום, פורצת לה שמחת החג הצבעוני הזה בכל רחוב, שדרה, פארק וכיכר, כשאנשים רבים מחליפים ביניהם משלוחי מנות, או מתנות של מטעמים ויין וממתקים טעימים כגון אוזני המן, מאפים משולשים המסמלים את אוזניו של המן הרשע, ממולאים במילויים שונים ומגוונים כמו פרג, ריבה, דובדבנים וגם כמה מתכונים חדשניים כמו גבינת שמנת בשוקולד.

strip3

אוזני המן במילויים שונים ומגוונים.

תהלוכות ומסיבות רחוב מתקיימות בכל מקום. העיר חולון, השוכנת דרומית לתל אביב, מארחת את התהלוכה ההיתולית הגדולה ביותר – העדלאידע – עם תזמורת כלי נשיפה, אקרובטים, להטוטנים, ומופעי מחול. מסיבת הרחוב של תל אביב היא אירוע חינמי, תוסס ומלא חיים שיתרחש בכיכר המדינה שבצפון העיר במשך היום ב-20 במרץ. באותו יום תוכלו להתענג בשמש, ליהנות מבירה ואוכל ולקחת חלק באירוע חברתי בו משפחות עם תינוקות חוגגות עם בני נוער, אלה ואלה מחופשים לחד-קרן, למלאכים ולוונדר-וומן. מאוחר יותר, בשעות הערב, הצטרפו ל'מצעד הזומבים בתל אביב', בסמוך לדיזנגוף סנטר, כדי להתחבר אל הזומבי הפנימי שלכם ולצעוד ברחובות, בסצנה המזכירה את סרט האימה '28 יום אחרי'. תוכלו להשתטות ולהשתגע בנשף פורים 'אליס בארץ הפלאות' בבר הקוקטיילים 'אלנבי 99', מרחק קפיצה ודילוג ממלון דן תל אביב היוקרתי. ואם מתחשק לכם דווקא בילוי תרבותי יותר, צאו למסיבת פורים פורטיסווד במועדון הבארבי שבדרום תל אביב, שם נושא הנשף יהיה חליפות טוקסידו ושמלות ערב מפוארות, וכל זאת ממש לא רחוק ממלון דן פנורמה תל אביב, יוקרתי לא פחות.

מגוון דילים על בתי מלון בתל אביב זמינים עכשיו באתר הרשמי של מלונות דן >>

strip2

מסיבת רחוב לכבוד פורים, בכיכר המדינה שבעיר תל אביב. קרדיט: הצלם עפר קידר

בעיר הבירה מתרחש האירוע המרכזי בכיכר ספרא, הנמצא מרחק נגיעה מארבעת מלונות דן בירושלים. כאן תוכלו ליהנות ממופעי קרקס ותחרות תחפושות, מוזיקה חיה וסדנאות אמנות ועבודות יד ומהמסיבה המסורתית ברחוב נחלאות – חוויה מהנה בשכונה הייחודית, השוכנת מערבית למשולש מרכז העיר וגם משוק הפליאו החוזר לתחנה הראשונה בירושלים, בו תוכלו לאכול סעודת פורים חגיגית.

רבים מהמוזיאונים בעיר מצטרפים לחגיגה, ומציעים אירועים ידידותיים למשפחה. במוזיאון ארצות המקרא בירושלים מתקיימים סיורים אינטראקטיביים ומשחקי 'חפש את המטמון' , שם תוכלו להצטרף לפיה הטובה, שתיקח אתכם למסע בפרס העתיקה, דרך סיפורה של אסתר המלכה, והזמנתה לנשף המלכותי. במוזיאון מגדל דוד מתקיים משחק מחבואים מרשים, שם תוכלו להצטרף לליצן החצר בחיפוש אחר מלך ירושלים, במהלך משחק מתוחכם המתרחש במצודה עתיקה, שעה שבמוזיאון ישראל מתקיימות מגוון פעילויות ביניהן מופעים של מוזיקאים צעירים וסדנאות יצירה, בהן תוכלו ליצור את מסכת האימוג'י האישית שלכם.

מבצעים בלעדיים על מלונות בירושלים באתר הרשמי של מלונות דן >>

ואם תחפושת 'מר חזק' שלי לא הותירה עליכם רושם רב, הרי שאין ספק שפורים בישראל יעשה את העבודה. אל תחמיצו!

dbl1

מציינים את פורים במלונות דן: אזני המן שהוכנו במלון דן תל אביב. קרדיט: קונדיטורית ליאורה אושר בן עזרא

חג הפורים מתחיל ביום רביעי, 20 במרץ, ומסתיים ביום חמישי, 21 במרץ, בשעות הערב.
תהנו!