אירועי ספורט בישראל, להגברת קצב הלב…

לי סונדרס 07/03/2019

כמה מהסרטונים הטובים ביותר לעידוד פעילות ספורטיבית קוראים לך לרוץ כשאתה יכול, ללכת אם אתה צריך, לזחול אם אתה חייב; רק אף פעם אל תוותר. בישראל, יש כל כך הרבה דרכים להמשיך ולנוע, לשמור על בריאות ולהעלות דופק, כי ריצה, רכיבה על אופניים ושחייה הפכו כאן לחלק קבוע בנוף החברתי והתרבותי.

strip1

מרתון תל אביב רצים לאורך החוף וחולפים על פני מלון דן תל אביב. קרדיט: רונן טופלברג ועיריית ת"א

ריצה מופלאה ברחבי עיר יונסק"ו
אחד מאירועי הספורט הגדולים ביותר בשנה הוא מרתון תל אביב. המרתון, שהתקיים השנה ב-22 בפברואר, פתוח לרצים מקצוענים וחובבים כאחד. עשרות אלפי אנשים רצו על מדרכות העיר, זאת לאחר שהאירוע הספורטיבי הוחזר לרחובות תל אביב בשנת 2009. מאז זכו רק ישראלי אחד, אברהם היילה מלקוט (2010) וישראלית אחת, אורנה בלאו (2009 ו-2010), כששאר הזוכים היו בדרך כלל אצנים מקניה ומאתיופיה. המרתון הושק כאן לראשונה בשנת 1981, והיום הוא מושך אליו כ-40,000 רצים שבוחרים במרתון השלום, בחצי מרתון, או במסלולים של 10 ק"מ או 5 ק"מ. כל אלה נהנים מריצה נפלאה, במסלול שטוח, לאורך הים התיכון, מסלול העובר על פני חלק מאתריה הציוריים של תל אביב, וחולף בסמוך לנקודות ציון חשובות בעיר, כמו מלון דן תל אביב, ומלון דן פנורמה תל אביב. כמה ימים לפני המרתון התקיים מיני מרתון לילדים, בחסותו של בובספוג, בשעות אחר הצהריים המאוחרות של ה-20 בפברואר ולצידו מגוון פעילויות למשפחות בשוק שרונה, הממוקם לא רחוק ממלון לינק תל אביב.

דילים משתלמים על מלונות בתל אביב זמינים עכשיו באתר מלונות דן >>>

dbl1

מרתון ירושלים בעיר העתיקה חולפים על פני שניים ממלונות דן, שבעיר. קרדיט: ריקי רחמן והרשות לפיתוח ירושלים

המרתון הקדוש בעולם
המרתון שהוא אולי הקדוש וההררי ביותר בעולם הוא מרתון ירושלים, המיועד לאלה שרוצים לשלב בין נעלי הריצה העדכניות של נייק לבין ריצה בנתיבי היסטוריה עתיקה. מאז הושק ב-2011, ומשך אליו 10,000 משתתפים מ-40 מדינות, הלך והתרחב האירוע השנתי לכדי 25,000 רצים שמגיעים מכל רחבי העולם. המרתון, שיתקיים השנה ב-15 במרץ, הוא מסלול של 42.5 ק"מ המשלב סיבולת פיזית עם נופים מרהיבים, אוויר הרים צלול כיין, אתרי תרבות ומורשת ייחודיים כמו כנסת ישראל, שוק מחנה יהודה, מגדל דוד ואתרים רבים אחרים. החל מכנסת ישראל, חולף המסלול דרך הר הצופים והעיר העתיקה, מרחק קפיצה ממלון המלך דוד ומלון דן פנורמה ירושלים, ומסתיים בפארק סאקר הירושלמי. גם בירושלים מתקיימים חצי מרתון ומסלולים של 10 ק"מ, 5 ק"מ, מרוץ משפחות של 1.7 ק"מ ומרוץ קהילתי באורך של 800 מטרים – וזאת כדי לענות על הרמות השונות של עניין ושל כושר.

ואם מרתון ירושלים הוא אולי המרתון ההררי והמתנשא ביותר, הרי שמרתון טבריה הוא המרתון הנמוך ביותר בעולם. במרוץ, המתקיים סביב הכנרת בעומק של 200 מטרים מתחת לפני הים, ניצחו לפני שנה ביטי דויטש הישראלית, אם לחמישה ילדים, והאצן אתיופי אמירו אלמיה.

לכל המבצעים על בתי מלון בירושלים לחצו כאן >>>

החיים על שני גלגלים
ואם מתאים לכם יותר להחליף את שתי הרגליים בשני גלגלים, אין הרבה מקומות בהם רכיבה על אופניים פופולארית כמו בישראל. ברון גרמני היה זה שהמציא את האופנים הראשונים (ללא דוושות) בתחילת המאה ה-19 ונפח סקוטי היה כנראה זה שיצר את האופניים הראשונים עם דוושות בשנות ה-30 של המאה ה-19. אבל הישראלים לקחו את הרכיבה על אופניים לרמה חדשה לגמרי. בעיר בה המקומיים מגיעים לעבודה על סקטבורד ממונע ורוכבים לפגישות על סגוויי – אופניים וקורקינטים חשמליים נמצאים בכל מקום בעיר. באוגוסט שעבר נכנסו לשוק הישראלי שתי חברות אמריקניות: Bird, חברת שיתוף אופניים וקורקינטים חשמליים, ומייד לאחריה היריבה Lime ושתיהן מתחרות בחברות אחרות – החברה הישראלית Inokim, והחברה הסינית Mobike. קיים כמובן השירות העירוני, תל-אופן, המציע למקומיים ולתיירים אפשרות להשכיר אופניים בכל רחבי העיר. קחו לכם אופניים ליד חוף גורדון, ממש מול מלון דן תל אביב, ודוושו במורד הטיילת לכיוון יפו היפה.
אם תעדיפו סיור אופניים מאתגר יותר, Dan Active החלה כבר ב-2017 לקחת תיירים להרפתקה של רכיבת אופניים בת שבוע ימים, בה תוכלו ליהנות מנוף עוצר נשימה, היסטוריה מרתקת, ואתרים איקוניים – בשילוב עם הנוחות, הרוגע והיוקרה שמלונות דן מפורסמים בהם. חופשות דן אקטיב – יוזמה משותפת של מלונות דן ושל גורדון אקטיב – יטפלו בכל הצרכים שלכם, יתכננו עבורכם אפשרויות רכיבה כאלה שיתאימו לגילכם ולמידת הכושר שלכם – כדי שתוכלו ליהנות מטיול מרהיב מרתק ויוצא דופן.

strip2

שבילי אופניים בישראל

ואם כל זה נשמע קצת מעייף מדי, יש מקרים בהם לא צריך יותר מבריכת שחיה. בין אם מדובר בפעילות גופנית או במנוחה שלווה, אין הרבה דברים המשתווים לטבילה במי הבריכה הצלולים. בריכות מחוממות ומקורות או בריכות חיצוניות שטופות בשמש – מאלה ומאלה יש בשפע, למשל כמו זה במלון דן כרמל, שיש בו היום בריכה פתוחה כחלק מהשיפוץ היוקרתי בחיפה, שעה של'ג'ימי מועדון כושר ובריכה, יש מחוממת ומקורה הפתוחה 24 שעות ביממה, עם שמונה מסלולי שחיה. אכן הפתעה נעימה על גגו של 'דיזנגוף סנטר' – מרכז הקניות הסואן של תל אביב. בסמוך לים, בין רחוב בן גוריון לבין חוף הילטון נמצאת בריכת גורדון האייקונית, מוסד תל אביבי שנפתח בשנת 1956. כאן תוכלו ליהנות משחייה מרעננת בבריכה בגודל אולימפי, שעה שהילדים יוכלו ליהנות מבריכת הילדים ומבריכת הפעוטות וכל אלה על רקע הנוף השליו של עצי דקל והמרינה של תל אביב.

מבצעים מיוחדים על מלונות דן בחיפה, עכשיו באתר >>>

dbl2

משמאל: בריכה מקורה במלון דן תל אביב. מימין: הבריכה בדן כרמל.

התעייפתם? בטוח שלא. כל הפעילות הזו רק ממריצה ומרעננת.