ביקור מלכותי – המלך דוד מארח את הנסיך וויליאם

מגזין דן 14/01/2019

גם לאחר חודשים רבים של הכנות, עובדי מלון ״המלך דוד״ לא יכלו להסתיר את התרגשותם מביקורו המלכותי של הנסיך וויליאם בחודש יוני 2018

williamheader

חיים שקדי, מנכ״ל מלון המלך דוד, מלווה את הנסיך וויליאם אל תוך המלון

ספינת הדגל של רשת מלונות דן – מלון המלך דוד, הוא אחד ממלונות היוקרה המפורסמים בעולם ואתר היסטורי בפני עצמו. המלון בירושלים מארח דרך קבע מלכים וראשי מדינות, ונחשב ליהלום הבוהק של ענף המלונאות בישראל. המלון בירושלים, שנפתח לראשונה ב-1930, ממוקם אל מול חומות העיר העתיקה וסמוך למרכז העיר. באינספור מגזינים יוקרתיים בעולם מוזכר המלון כמופת של ארכיטקטורה קלאסית, השומר על חזית אלגנטית ואצילית שזוהרה לא הועם עם השנים.
לאחר חודשים רבים של תכנונים, חזרות על כללי הטקס ואף סדר הקידות ולחיצות הידיים המתוכננות, אחזה בעובדי מלון המלך דוד בירושלים התרגשות גדולה לקראת ביקורו הצפוי של הנסיך וויליאם, הנציג הראשון של בית המלוכה הבריטי המגיע לביקור רשמי בארץ.

ביקור הנסיך במלון לווה בהתרגשות רבה, בעיקר בקרב עובדים ממוצא בריטי. שלדון ריץ׳ – מנהל התפעול של המלון, בעל הגינונים המהוקצעיים, קיבל בזכות קשריו המיוחדים עם השגרירות אישור לתמונה קבוצתית עם הנסיך, ובתמונה אכן מככבים עובדי המלון ממוצא בריטי, שזכו לתמונה לה לא היו זוכים לעולם בארץ מוצאם.

חיים שקדי, מנכ”ל מלון המלך דוד, מספר: “זמן קצר לאחר שהתפרסמה כוונתו של הנסיך להגיע ארצה, קיבלנו פנייה מן השגרירות הבריטית. למלונות דן בכלל ולמלון המלך דוד בפרט יש קשרים מצוינים עם השגרירות, וזכינו לארח את כל בכירי הממשל הבריטי לדורותיהם. כך שבחירת השגרירות במלון לאירוח הנסיך הייתה ברורה מאליה. בחודשים שקדמו לביקור הנסיך בארץ, שהו במלון כמה משלחות מקדימות, ומהן למדנו במדויק מה ציפיותיהם מהאירוח במלון. המסר היה ברור: שום דרישות מיוחדות, ביקור צנוע עם מסר חברתי ולא פוליטי”.

willstrip2

הנסיך וויליאם עם עובדי מלון המלך דוד ממוצא בריטי – תמונה לה לא היו זוכים לעולם בארץ מוצאם

מהמלון עצמו לא נדרשה כל היערכות מיוחדת לקראת הביקור (חוץ ממערכת הגשת תה יוקרתית שנרכשה במיוחד). גם בפועל הביקור התנהל בדיוק לפי ההנחיות המוקדמות: צנוע וללא כל בקשה חריגה.

בהתאם לכללי הטקס, שהוכתבו על ידי מארגני הביקור הבריטים, חיים שקדי, מנכ״ל מלון המלך דוד, קיבל את פני הנסיך עם צאתו ממכונית השרד וליווה אותו פנימה. שם המתין לו שלדון ריץ׳, מנהל התפעול של המלון, שליווה אותו לסוויטה. לדברי שלדון: “הנסיך התרגש מאוד מן הנוף שנגלה לעיניו – נוף מדהים ויזואלית, אך גם עשיר בהקשרים דתיים, היסטוריים ופוליטיים. ברוח ביקור מיוחד זה אפשרו הבריטים לאורחי המלון להיות נוכחים בלובי בעת ההגעה, ואכן, הנסיך זכה למחיאות כפיים נרגשות וסוערות”.

בזמן הקצר שמנכ”ל המלון שהה לצד הנסיך, הוא סיפר לו על הזכות הגדולה שהייתה לו לארח פעמיים את אביו, הנסיך צ’ארלס – אומנם לא בביקור רשמי של בית המלוכה, אלא כנציג הממלכה באירועים המצערים של לוויות ראש הממשלה יצחק רבין והנשיא שמעון פרס. נראה שהנסיך התרגש.

double1

מימין: חיים שקדי, מנכ"ל מלון המלך דוד, מקבל את הנסיך וויליאם. משמאל: שלדון ריץ', מנהל התפעול של המלון, מתקשה להסתיר את התרגשותו בעת קבלת הפנים עם הנסיך וויליאם.

עשרות מנהיגים זכו להתארח במלון המלך דוד לאורך השנים, ובין היתר, ניתן למנות את הקיסר האתיופי היילה סלאסי, ג’ורג’ השני מלך יוון, האמיר עבדאללה ובנו המלך חוסיין מירדן, פייסל השני מעיראק, ראשי ממשלת אנגליה לדורותיהם – מווינסטון צ׳רצ׳יל, מרגרט תאצ׳ר ועד טוני בלייר ודיוויד קמרון, מזכיר המדינה האמריקאי הנרי קיסינג’ר, נשיא מצרים חוסני מובארק, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת ז’אק שיראק ונשיאי ארצות הברית לדורותיהם: ריצ’רד ניקסון, ג’ימי קרטר, ביל קלינטון, ג׳ורג׳ ווקר בוש, ברק אובמה ודונלד טראמפ. כמו כן, התארחו בעבר אלינור רוזוולט (1953), הברון אדמונד דה רוטשילד, חואן קרלוס הראשון מלך ספרד, המיליונר לי איאקוקה וקנצלר גרמניה הלמוט קוהל.

מבצעים בלעדיים ברשת מלונות דן היוקרתית, אך ורק באתר הרשמי >>>

במהלך ביקורו של הנסיך וויליאם בישראל, תחנותיו כללו את מוזיאון יד ושם בירושלים, שם נפגש עם שני ניצולי שואה שהגיעו לבריטניה כילדים מגרמניה, ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה, במשלוחי הצלה שזכו לכינוי “קינדר־טרנספורט”. בהמשך נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם נשיא המדינה, ראובן ריבלין. אחד הביקורים המסוקרים ביותר היה עת עשה הנסיך את דרכו ליפו, כדי לקחת חלק במשחק כדורגל שארגנו “שער שוויון” ו”מרכז פרס לשלום”, שבו שיחקו ילדים יהודים וערבים. מאוחר יותר אף ביקר בחוף הים של תל אביב, ובשדרות רוטשילד בתל אביב פגש את זוכת האירוויזיון, נטע ברזילי, טרם זכה לקבלת פנים ברמת גן, בבית שגריר בריטניה בישראל. הנסיך סיכם את ביקורו בישראל בהר הזיתים, שם קבורה אם-סבתו, הנסיכה אליס פון באטנברג – בכנסיית מריה מגדלנה – לאחר שהצילה משפחות יהודיות בזמן השואה.

willstrip1

הנסיך וויליאם ביקר בחוף הים של תל אביב וזכה לקבלת פנים.

וויליאם הוא בנם של הנסיך צ’ארלס והנסיכה דיאנה, נכדה של המלכה המכהנת אליזבת השנייה, והינו שני בסדר הירושה לכתר הבריטי לאחר אביו. הוא נשא את קייט מידלטון לאישה ב-2011 ולשניים שלושה ילדים: ג’ורג’, שארלוט ולואי. הנסיך שירת בחיל האוויר המלכותי הבריטי כטייס מסוקים וסיים את שירותו בדרגת סגן

סוויטת ירושלים – מלון המלך דוד
סוויטת ירושלים, בה התארח הנסיך, היא הסוויטה המלונאית המפוארת ביותר בישראל. היא עוצבה במיוחד כדי לארח את מנהיגי העולם בביקורים רשמיים, עם כל התוספות והאביזרים הנחוצים. הסוויטה ממוקמת בקומה השישית והאחרונה של המלון, מתפרסת על פני 155 מ״ר ומתהדרת בנוף עוצר נשימה לעיר העתיקה. יש בה אמצעי אבטחה ייחודים לאירוח מנהיגים ואורחים רמי דרג, והיא כוללת חדר ישיבות פרטי, חדר אוכל עם מטבחון פרטי – מושלם לאירוח פגישות דיסקרטיות או ארוחות פרטיות, סלון מרווח ונוח במיוחד, חדר אמבטיה גדול ומרווח והליכון כושר פרטי.

double2

סוויטת ירושלים במלון המלך דוד – הסוויטה בה שהה הנסיך וויליאם