ישראל זכתה באירוויזיון

לי סונדרס 26/06/2018

ישראל – דוז פואה!!!
בשבת חגגה ישראל את הכתרתה, זו הפעם הרביעית, כמנצחת תחרות האירוויזיון 2018 בליסבון, ארבעים שנה לאחר זכייתה הראשונה, ועשרים שנה לאחר זכייתה האחרונה..

בלב ההתרחשות והאופוריה, נטע ברזילי הממגנטת ניצחה השנה בגמר התחרות שהתקיים בליסבון, כשהיא מביסה את יריבותיה העיקריות, קפריסין ואוסטריה, ומדיחה אותן למקום השני והשלישי בהתאמה. שירה, טוי, שיר העצמה אישית מרומם רוח, עם הסינתיסייזר הקולי, כבר הפך לסנסציה עולמית ואסף מעל 50 מיליון צפיות בערוץ היוטיוב הרשמי של האירוויזיון.

double final

מימין: נטע עם ליאור חיימוביץ, מנכ"ל דן פנורמה תל אביב

זמן קצר לפני האירוע המרכזי, בעת שביקרה במלון דן פנורמה תל אביב הסמוך, נטע בת העשרים וחמש מהוד השרון, ביצעה את שירה בהופעה חיה מול קהל עצמתי ואנרגטי של 20,000 איש בכיכר רבין באירוע " Israel Calling ", שאירח על הבמה נציגים מכמה מהמדינות האחרות שהשתתפו בתחרות – עבור רבים מהם זהו ביקורם הראשון בישראל וכצפוי, רובם אף ניצלו את ההזדמנות לתרגל את העברית שלהם. ג'סיקה מאובוי האוסטרלית פתחה עם "תל אביב, יא חביבי, תל אביב", הזמרים של סן מרינו ומולדובה הצליחו לבטא משפטים שלמים, בעוד יוון, בולגריה ונורבגיה שלחו סרטונים.

הקליקו למבצעים ודילים לנופש בארץ באחד ממלונות דן >>>

משתתפי האירוע בילו את זמנם גם בסיורים בתל אביב ובירושלים, נטיעת עצים ביער הנשיא בצרעה מחוץ לירושלים וצפייה במשט של מפגן יאכטות על פני המרינה של הרצליה, מרחק הליכה קצר ממלון דן אכדיה הרצליה.

תחרות האירוויזיון שנוסדה בשנת 1956, היא התחרות השנתית הבינלאומית הטלוויזיונית הוותיקה ביותר בעולם, שהציגה על במתה המכובדת כמה מכוכבי העל הבינלאומיים, ביניהם אף להקת אבבא וסלין דיון, אשר פצחו בקריירת מוסיקה עולמית מצליחה לאחר זכייתם עבור שבדיה (1974) ושוויץ (1988).

stripfinal

השיר הישראלי 'הללויה', שבוצע על ידי גלי עטרי עם להקת 'חלב ודבש', וזכה במקום הראשון בתחרות האירוויזיון ב- 1979.

חמש שנים לאחר השתתפות הבכורה שלה בתחרות בשנת 1973, הוכתרה ישראל כמנצחת האירוויזיון לשנת 1978, כאשר יזהר כהן התימני וקבוצת הזמרים אלפאבית עשו היסטוריה וזכו עם השיר 'אבניבי', שהפך לקלאסיקה ישראלית על – זמנית. בשנה שלאחר מכן, ישראל זכתה שוב! אחת מארבע הארצות הבודדות שזכו בשתי תחרויות רצופות. בתחרות שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים, השיר האגדי 'הללויה', אשר בוצע על ידי גלי עטרי ושלישיית חלב ודבש, לקח את המקום הראשון.
עברו עשרים שנה נוספות עד שהזמרת הטרנסג'נדרית דנה אינטרנשיונל שוב עשתה היסטוריה בניצחון דרמטי בתחרות השירים של שנת 1998, שלא הוכרעה עד ההצבעה האחרונה של מקדוניה. המנון הטכנו – פופ הענק שלה, 'דיווה', הפך לרצועה קלאסית על רחבות הריקודים ברחבי אירופה כולה.

headerfinal

דנה אינטרנשיונל עושה היסטוריה וזוכה בתחרות ב- 1998

למרות השינויים הרבים שנעשו בפורמט התחרות ומספר המדינות שגדל משנה לשנה, ההתרגשות הגדולה והתכונה סיפקו הפוגה מבורכת מהמתח של הזירה הפוליטית הגלובלית שמדינה אחר מדינה שיגרה זמרים אל הבימה האירופאית לבצע בלדות ושירי דאנס קליטים בבגדים אשר בחלק מהמקרים היו שערורייתיים ומנקרי עיניים.

לחץ כאן להצטרף חינם למועדון E-dan >>>

כשחזרה נטע ברזילי, הביתה לאחר הזכייה, הופיעה הזוכה המקסימה והמוכשרת לפני המון שוקק ואקסטטי בכיכר רבין.

ההערכה היא כי כמאתיים מיליון אנשים ברחבי העולם צפו בשידור החי של האירוע בטלוויזיה. ישראלים רבים גדשו פאבים וברים ברחובות אבן גבירול, אלנבי ובן יהודה, מרחק קפיצה קצר ממלון דן תל אביב ומלון דן פנורמה תל אביב, כששני בתי המלון קולטים את רוח האירוע ומספקים קבלת פנים מפוארת לכוכבי אירוויזיון רבים מכל השנים, מהווה ומהעבר.

אכן בשנה הבאה בירושלים.