מוזיאון הרצליה: להתעדכן באמנות עכשווית בינלאומית

BlogsRelease 13/04/2016

לא רק ים, שופינג ומסעדות מעולות: אחת האטרקציות המרכזיות והמעניינות בעיר היא מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.

מוזיאון הרצליה עשה לו שם בסצנת האמנות העולמית בזכות שנים רבות של עבודה אוצרותית מושקעת, על תערוכות המציגות באופן עקבי ממיטב האמנות בת זמננו מהארץ והעולם. המוזיאון פועל משנת 1965 ממיקומו במרכז העיר, מוקף חנויות ובתי קפה, והוא כולל תשעה אולמות תצוגה ובהם מיגוון סוגי האמנות הפלסטית: ציור, פיסול, צילום, מיצב, ווידאו ארט. מידי שנה מציג המוזיאון עשרות תערוכות יחיד, המשתלבות לאשכולות תחת כותרת ונושא משותפים.התערוכות מרבות לעסוק בנושאים מרכזיים וסוגיות בוערות הרלוונטיות לקהל מכל העולם, כמו מיעוטים וזהות מינית.

נצלו את ההזדמנות להתעדכן בטרנדים והשמות החמים בסצנת האמנות העולמית: אם אין לכם אפשרות לבקר בביאנלה לאמנות בוונציה, תנו קפיצה להרצליה.

בואו להתפנק במלון דן אכדיה בהרצליה >>

 

אומנות עכשוית

טרנדים והשמות החמים בסצנת האמנות

האוצרת הראשית (משנת 2014) היא איה לוריא, בעלת דוקטורט בתולדות האמנות, שהביאה עימה ניסיון עשיר באוצרות, בעיקר בתחום הצילום. לוריא רואה חשיבות בחיבור בין המוזיאון לקהילה, בין האמנות לבין צרכניה, בפרט במוזיאון שהוא קטן יחסית ועל כן מאפשר מפגש אינטימי יותר בין האדם ליצירה – מפגש שנועד לעורר מחשבה ולעודד אופני ראייה שונים של המציאות החברתית והפוליטית.

העיקרון המרכזי המנחה את עבודת האוצרות לאורך שני העשורים האחרונים הוא קידום אמנות ישראלית צעירה, וביסוס פלטפורמה להצבת אמנים ישראלים צעירים בשורה אחת לצד אמנים חשובים בינלאומיים. הוצגו כאן למשל בעבר עבודות של עדי נס ובן הגרי, לפני שהמוזיאונים הגדולים בלונדון ובניו יורק החלו להתעניין בעבודותיהם.
כך קנה לו מעמד משפיע וחשוב בסצנת האמנות העכשווית בישראל, לאחר תהליך רב שנים שיזמה והובילה האוצרת הקודמת, דליה לוין.
סביר בהחלט שגם אתם בביקורכם "תיפלו" על תערוכה מצוינת של אמן צעיר שעוד יציג במוזיאונים רבים בעולם בהמשך דרכו.

Herzelia-Dabel 760x500

רוב התערוכות כוללות עבודות וידיאו מעניינות, שמוצגות בחלקן על מסכים גדולים ובחלקם קטנים. לעתים מוצבים לצד ההקרנות ספסלים או כורסאות, לטובת חוויית צפיה איכותית בסרטים, מאת מיטב האמנים בארץ ובעולם, כמו ויליאם קנטרידג', ביל ויולה, ומיכל רובנר.

באולם הכניסה הראשי נמצא האוסף הקבוע והוותיק של המוזיאון, תחת השם 'אוסף +'.
הפלוס מצביע על התוספות לתערוכה זו – יצירות של אמנים עכשוויים המתכתבות עם האוסף. אלה המתעניינים בתערוכות קודמות שהוצגו במוזיאון, מוזמנים להתרווח על ספה נוחה בקומה התחתונה, ולשקוע בצפייה בסרטוני וידאו תחת הכותרת "סיור במוזיאון", המתעדים סיורים בכל התערוכות שהתקיימו בו בחמש עשר השנים האחרונות.

התפישה שמקדמת מפגש אינטימי בין הקהל ליצירות אמנות מתבטאת גם בויטרינה שלו – חנות המוזיאון הייחודית הראשונה מסוגה בארץ: לא עוד חנות מוזיאון קלאסית, יקרה ויוקרתית – הויטרינה היא מיזם המציע יצירות אמנות קטנות במחירים נוחים יחסית, בין 400 ל-4,000 שקלים, בעיקר אובייקטים שימושיים שעוצבו על ידי אמנים.

מלונות בתל אביב וגם באזור הרצליה>>>

החנות היא פרי יוזמתה של דנה גילרמן, בעברה כתבת אמנות בעיתון הארץ, וגם אוצרת בעלת ניסיון וידע עצום באמנות עכשווית. מתוך רצון לאפשר לכל אחד להכניס חפץ אמנות לביתו וליהנות ממנו על בסיס יומיומי, גילרמן פיתחה בחנות אוסף של חפצים ייחודיים שיצרו אמנים ישראלים מובילים, ביניהם סיגלית לנדאו ואורי קצנשטיין. תוכלו למצוא בין השאר קעקועים זמניים, תכשיטים, כלי פורצלן מודפסים, ורישומים ממוסגרים לתלייה בסלון.
כדאי להתעדכן במועדי פתיחת תערוכות ובשעות פתיחה וסגירה של המוזיאון באתר המוזיאון או טלפונית (09-9551011).

אחרי הסיור במוזיאון, אפשר לשבת למרגלות המדשאה (שהיא למעשה גן פסלים פתוח) בקפה ניסו, שהוא גם הקונדיטוריה הכי טובה בהרצליה, וליהנות מקפה משובח ומאפים.כדי להתרשם מעוד קצת אמנות שאפשר להכניס לבית, תוכלו להמשיך מהמוזיאון אל חנויות עיצוב עילי באזור התעשייה של הרצליה. תמצאו בו חנויות עיצוב שהן כמעט גלריות: מעוצבות לעילא, מלאות סטייל ופריטים של מותגי עיצוב נחשבים, כמו פיטרו הכט ברחוב גלגלי הפלדה, וסטוריה ברחוב המנופים.

ואם לא שבעתם מיצירה איכותית, בסינמטק העירוני של הרצליה, הנמצא אף הוא במרכז העיר, כמה דקות הליכה מהמוזיאון, תוכלו לצפות מדי ערב בסרטי איכות שהגיעו היישר מפסטיבלים בינלאומיים, או בקלאסיקות קולנועיות.