פארק הצפרות באילת

מגזין דן 17/05/2015

בפארק הצפרות באילת מחכה לכם חווית טבע מיוחדת במינה: מפגש מרתק עם ציפורים נודדות שנחתו כאן כדי לנוח ולאגור כוחות לקראת חציית מדבר סהרה.

פארק הצפרות אילת - שרקרק מצוי

אילת – תחנת התדלוק של הציפורים

ארץ ישראל, ובמיוחד אילת, הן מהנקודות החשובות ביותר בעולם עבור הציפורים הנודדות. מאות מיליוני ואולי אף מיליארד ציפורים, הנודדות בין היבשות אירופה ואסיה אל אפריקה, חולפות בשמי ישראל בזכות מיקומנו הגיאוגרפי המהווה הגשר היבשתי העיקרי המחבר בין היבשות.

אילת היא “תחנת התדלוק" הדרומית ביותר עבור הציפורים לפני שהן ממשיכות דרומה אל הקטע הקשה והמאתגר ביותר במסע – חציית מדבר סהרה, האורכת כ-10 ימים שבמהלכן חולפות הציפורים על פני 3000 ק"מ של מדבר חסר מזון. אולם תנופת הפיתוח העירוני והתעשייתי באזור אילת פגעה קשות במרחב ובשטחים בהם ניזונו הציפורים, וכדי לתקן את הנזק ולהשיב את המצב לקדמותו הוקם פארק הצפרות באילת, ביוזמה משותפת של קק"ל, עיריית אילת, החברה הממשלתית לתיירות והמרכז הבינלאומי לצפרות באילת.

להזמנת חדר באחד ממלונות דן באילת

ציפורים וסיפורים

אילו ציפורים היו דוברות כבני אדם, כדבר השיר, הן לבטח היו מצייצות תודה לכל הגורמים שהיו שותפים להפיכתה של מזבלה נטושה בשולי העיר אילת לפונדק דרכים למיליוני ציפורים נודדות. את הזבל והברזלים החליפו אגם מים מתוקים, אגם מי מלח ויער צומח המורכב רק מעצים ושיחים שמאכילים באופן היעיל ביותר את הציפורים הנודדות. הפארק כולו מושקה כדי לתגבר את יצירת המזון, ונעשה מאמץ ליצור בו כל בית גידול אפשרי, כדי שכמעט כל ציפור תוכל למצוא בו מקום מנוחה והצטיידות, לקראת האתגרים הגדולים שעומדים לפניה.

ביקור מודרך בפארק הצפרות הוא דרך נהדרת להכיר את הציפורים הנודדות. במהלך ההדרכה תפגשו בציפורים שנלכדו והובאו מתחנת המחקר, שם בדקו את מצבן הפיזי וכשירותן לנדידה, תקבלו הסבר על מסען ההירואי ויכולותיהן יוצאות הדופן של הציפורים להתגבר על מכשולי הנדידה, ולאחר מכן נשחרר אותן ביחד לדרכן הארוכה. תופתעו לגלות, שישנן ציפורים השוקלות לא יותר מ-5 גרם, אך הן משלימות מסע של 25000 ק"מ בתנאים קשים, בכל שנה ושנה – אלופות במשקל נוצה…

ילדה מחזיקה בציפור - פארק הצפרות אילת

לכל ציפור וציפור שתפגשו יש סיפור מיוחד ומרתק לספר, והסיפורים ישלימו את התמונה הצבעונית של נדידת הציפורים דרך אילת. לאחר המפגש האינטימי והמרגש עם הציפורים, נצא לסיור בפארק כדי לפגוש את בתי הגידול בפארק ואת הציפורים המאכלסות אותם.

פארק הצפרות החל בשנים האחרונות לקדם גם תיירות של צפרות וחובבי טבע לאילת. המגוון של הציפורים ומספרן הגדול בתקופות הנדידה, מושכים לכאן צפרים חובבים ומקצוענים כאחד, כדי לצפות בנקודה אחת בציפורים המגיעות כמעט מכל רחבי אירופה וצפון אסיה. באילת נפגשים סבכי הטוחנים האנגלי, עיט הערבות ממונגוליה וזרון השדות מקזחסטאן עם צפרים מכל העולם שבאו לראות את תופעת הטבע המיוחדת הזאת. אל הצפרים הזרים מצטרפים תיירים ישראלים, הנהנים מחוויית הצפייה בנדידת הציפורים הגדולה, דרך הפעילויות המגוונות של מרכז הצפרות.

צוות הפארק מפעיל סיורים מודרכים בתשלום, הכוללים מפגש קרוב עם חוקרים וציפורים מתחנת המחקר וסיור צפרות, וכן סיורי עומק שבהם, בנוסף לחוויה בפארק הצפרות, מבקרים גם בבריכות הפלמינגו.

ריף הדולפינים אילת

סיורי צפרות לאורחי דן פנורמה אילת

הפעילות החווייתית המוצעת במלונות דן היא חלק ממדיניות הרשת לשדרג את חוויית האירוח.
והפעם – מלון דן פנורמה אילת מקיים סיורי צפרות מודרכים לאורחי המלון, ללא תשלום.
פרטים בדלפק הקבלה.

5743-footer