אטרקציות בירושלים

ירושלים נחשבת לאזור שופע ביותר באתרים מעניינים ודברים לעשות, ותמצאו בה מגוון אטרקציות לכל גיל ולכל עונה. מלבד המקומות הקדושים לשלוש הדתות, כוללת בירת ישראל כמה מנקודות העניין המפורסמות ביותר בארץ. 


האטרקציות בירושלים מרתקות ומגוונות כך שלא תישאר לכם אפילו דקה אחת פנויה - החל מגן החיות התנכ"י ואקווריום ישראל שנמצא בסמוך אליו, דרך אתר עיר דוד הנמצא בסמוך לכותל המערבי וטיול בסמטאות שוק מחנה יהודה על שלל דוכניו הססגוניים, בתי הקפה והמסעדות המשובחות. 


בעמוד זה אספנו עבורכם את האטרקציות שהן בגדר חובה בירושלים, אטרקציות במיוחד לילדים, סיורים מיוחדים, מוזיאונים ועוד.

אטרקציות מקומיות

שוק מחנה יהודה

10 אטרקציות חובה בירושלים

כאמור, ישנן לא מעט אטרקציות בירושלים, ונתחיל כמובן עם אלה שאסור להחמיץ. קבלו את הבחירה שלנו לעשר אטרקציות שהן חובה לכל מבקר בירושלים.

 

הגן הבוטני: לחובבי הטבע

הגן הבוטני, ממלכה קסומה של צמחים, מספק חוויה עשירה בצבעים ומראות מרחבי העולם לחובבי הטבע והגיאוגרפיה, שכן הוא כולל מגוון ענק של צמחים מרחבי הגלובוס. שטחו הגדול של הגן מאפשר הליכה בו למשך כמה שעות, בייחוד אם אתם חובבי צמחים, והוא כולל נקודות עצירה רבות ומעניינות.

 

נחלאות: סיור שהוא סיפור

אחד מן האזורים המבוקשים תחת האטרקציות בירושלים כיום הוא נחלאות, אזור הכולל 32 שכונות שנבנו בצפיפות החל משלהי המאה ה-19 ועד לתקופת השלטון המנדטורי בארץ.

 

השכונות, שחלקן כוללות מבנה צפוף הכולל כמה דירות בסדר הגודל של אז וחצרות משותפות, מספרות סיפורים רבים על עדות, משפחות, קהילות ובכלל – סיפור היציאה מן החומות עבור הקהילה היהודית בבירה. בנחלאות, ניתן ליהנות גם כיום מסמטאות צרות וירושלמיות, בורות מים, מבנים ציוריים ועוד.

 

גן החיות התנ"כי

כל רשימה של אטרקציות חובה בירושלים חייבת לכלול גם את גן החיות התנכ"י שלנו, שכולל בין היתר גם את הקונספט הייחודי – תיבת נוח, המסמלת בדומה לתיבת נוח, את הצורך בשמירה והגנה על מגוון בעלי החיים בארץ וגם בעולם.

 

בגן החיות רחב הידיים תוכלו ליהנות מתצוגות, אגפים שונים וכמובן בעלי חיים מגוונים, נדירים ומרהיבים. יש לציין, כי לגן החיות תפקיד חשוב בשמירה על בע"ח רבים הנמצאים בסכנת הכחדה, וניתן לשמוע או לקרוא על כך בגן עצמו. בגן קיימת גם רכבת מקומית, פינות ישיבה, אודיטוריום ועוד.

 

רחובות יפו והנביאים

בשונה משאר ההמלצות שלנו, כאן מדובר יותר על סיור רגלי וארוך בין שניים מרחובותיה המרכזיים של העיר מבחינה היסטורית ובכלל.

 

לאורך שני הרחובות הללו (הנמצאים קרוב ואף סמוך אחד לשני בתחילתם) ניתן למצוא מבנים רבים אשר להם סיפור מרתק בפני עצמו, וביניהם: בתי חולים, בתי אצילים, מגרש הרוסים, מבני קונסוליות ועוד. אם אתם רוצים "להרגיש" את העיר התחילו בסיור אחר הצהריים ברחובות האלו.

 

שוק מחנה יהודה: הקסם הירושלמי האמתי

שוק מחנה יהודה הוותיק והפופולרי, מככב בכל רשימת המלצות לתייר הפוקד את ירושלים, ולא בכדי, שכן הוא אולי השוק המוכר בארץ. שוק מחנה יהודה מתפקד כשוק לכל דבר ועניין עם באסטות, חנויות מגוונות, סמטאות המחולקות ע"פ נושאים, והמון המון המולה, לחובבי האווירה כמובן.

 

בשנים האחרונות, הפך השוק למוכר עוד יותר עם סצנת מסעדות ססגוניות שהחלו לצוץ בו, לצד חנויות השוק המסורתיות. כיום, ניתן ליהנות בו מחיי יום-יום לצד חיי לילה שוקקים. קראו בהרחבה על שוק מחנה יהודה בבלוג שלנו.

 

הר הרצל

הר הרצל, המכונה בית הקברות הלאומי-צבאי של מדינת ישראל, הוא אתר מומלץ לכל מי שמעוניין לגלות עוד טפח בהיסטוריה היהודית בארץ ישראל. מלבד היותו בית קברות המרכז חללים רבים ממלחמות ישראל, קבורים בו רבים ממנהיגי האומה וראשי הציונות (לרבות בנימין זאב הרצל) לצד אנדרטאות סמליות לאירועים שונים בתולדות העם היהודי בארץ ובכלל.

 

 

שדרות ממילא: שופינג בירושלים!

שדרות ממילא הפכו מאז שיפוצן, לאחד ממרכזי הקניות המוכרים והאהובים בירושלים, בין אם בזכות תכנון המקום כשדרה ססגונית ובין אם בזכות קרבתה לשער יפו והעיר העתיקה.

 

בכל אופן, ניתן להגיע אל השדרה בקלות גם על ידי תחבורה ציבורית (המומלצת ממילא בעיר הסואנת) בדרך לביקור בעיר העתיקה, וליהנות מהחנויות ובתי הקפה השוקקים בה.

 

 

מערת צדקיהו

מערה מלאכותית, ענקית ומרהיבה הנמצאת ממש מתחת לבתי הרובע המוסלמי בירושלים, ועשירה במסורות והשערות לגבי תפקידה.

 

המסורת היהודית למשל, גורסת כי שימשה את בנאי שלמה המלך, אולם העדויות הארכאולוגיות מעידות של שימושה בימי הבית השני. ניתן לסייר במערה וכן מתקיימים לעתים אירועים ומופעים מיוחדים. טיפ! מומלץ לסייר במקום עם הדרכה, שכן ישנם לא מעט סיפורים מעניינים ששווה להכיר.

 

גן סאקר: המקום המושלם לפיקניק

גן רחב ידיים ומושלם לעצירה ולביקור בעיר. הגן נמצא קרוב מאוד למשכן הכנסת ואתרים באזור, והוא מציע מגוון של פינות חמד, ספסלים, ואפילו אזור מיוחד למנגל ופיקניקים. במקום תוכלו למצוא גם גן משחקים לילדים, מגרשי כדורסל ועוד. באופן כללי – גן סאקר מושלם לבילוי עם הילדים.

 

התחנה לחקר ציפורי ירושלים

עבור חובבי הצפרות בארץ לא צריך להוסיף הרבה, אולם עבור שאר המבקרים, דרוש הסבר – מדובר באתר המספק נקודת מבט ייחודית לעושר מיני העופות הנודדים בארץ. המקום מהווה אתר טבע עירוני ובו תוכלו לתצפת על מגוון הציפורים באיזור, וכל זאת – ללא תשלום!

אטרקציות לילדים בירושלים

אטרקציות לילדים בירושלים

עיר הבירה שלנו כוללת לא מעט אתרים המתאימים במיוחד לילדים, לצד שלל אתריה ההיסטוריים. כאן נתמקד בהמלצות על סוגים שונים של אטרקציות שיכולות להתאים לכל גיל, ואפילו כמה שהכניסה אליהם היא בחינם!

 

 

אקווריום ישראל

בסמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים, הוקם לו האקווריום הישראלי הראשון, הכולל מגוון רחב של דגים מרהיבים, מסלול ייחודי אשר ייקח את המבקרים לצלילה בסביבות הימיות השונות של ישראל, וכמו כן, יעניק מידע מנקודת מבט ייחודית על תחום שמירת המגוון הביולוגי הימי בישראל.

 

כמו כן, האקווריום מכיל תצוגות מרתקות ואפשרות להדרכה מקצועית על ידי צוות המקום. קראו בהרחבה על אקווריום ישראל בירושלים בבלוג שלנו.

 

גן המפלצת

למרות שהגן עצמו הוקם אי שם בשנות ה-70, מדובר על אחד מגני השעשועים האייקוניים בארץ ובירושלים בפרט. הגן, אשר נכנס ללא צל של ספק לרשימת האטרקציות המובילות לילדים בירושלים, מוכר לדורות של ילדים והורים, מקומיים ושאינם מקומיים שבאים להתגלש על אחת משלוש לשונותיה של המפלצת המוכרת.

 

 

מעלית הזמן

מעלית הזמן היא כינוי למעין בית קולנוע אינטראקטיבי הכולל כמה סרטי סימולציה (“כיסאות זזים", אם תרצו) ובראשם, הסרט האהוב בו משחק חיים טופול דמות ירושלמית מקומית אשר תיקח אתכם אל מעמקי האדמה, ומשם לתקופות שונות בהיסטוריה הירושלמית- יהודית, ובכלל.

 

בסרט הצופים יפגשו מלכים ודמויות מימי התנ"ך, יחוו מאורעות שונים באמצעות חוויית צפייה אינטראקטיבית ועוד. במקום אגב, סרטים נוספים בנושאיים כמו: גוף האדם, החלל ועוד.

 

 

השתתפות בסינון עפר מהר הבית

מדובר בפרויקט ייחודי מבין האטרקציות לילדים בירושלים, הכולל מפגש ומגע עם עפר מהר הבית, שמקורו בשאריות בנייה שהושלכו בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת מההר. שאריות העפר נאספו, נחקרו בזכות סטודנטים בעלי יוזמה, ומאז משמשים ארכאולוגיים ומבקרים רבים לחקר חוויתי של הר הבית.

 

במהלך הביקור במקום, כל משפחה תקבל דלי או כמה דליים של עפר לא מסונן (בהתאם להספק), ומקום מיוחד לסינון בעזרת התזת מים מעל מסננת ייעודית.

 

 

עמק הצבאים

עמק הצבאים הוא אחד האתרים המסקרנים והמעניינים ביותר, בכל הנוגע לטבע עירוני. עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הבולט ביותר והגדול ביותר בישראל, עמק השוכן בין כבישים ושכונות, ועדיין הצליח לשמר עדר צבאים  בריא ומתפקד, המהווה חלק מהמגוון האקולוגי במקום, הכולל גם בע"ח נוספים וצמחים.

 

המקום פתוח בחינם, מזריחה ועד שקיעה. כמו כן, ניתן לקבל הסברים בתחנה השוכנת במקום, ליד הכניסה הראשית.

 

 

התחנה לחקר ציפורי ירושלים

אם כבר דיברנו על עמק הצבאים, אז ממש לידו ובסמוך למשכן הכנסת נמצאת תחנה קטנה ומושקעת ביותר לחקר ציפורים בירושלים. כמו עמק הצבאים, גם לתחנה ניתן להיכנס ממש בחינם ולהביט מנקודות תצפית על ציפורים עונתיות המגיעות לירושלים, בייחוד ליד בריכת החורף אשר קיימת במקום.

 

כמו כן, ניתן להתרשם מכמה מבנים אקולוגיים הקיימים במקום, אשר משלבים בין בנייה מודרנית ופיתוח בר-קיימא. מבנים אלה כוללים בנייה של קירות אקולוגיים, גג-גינה ועוד.

 

 

עיר דוד

עיר דוד היא אתר ארכאולוגי וגן לאומי בירושלים, הנמצא בסמוך לכותל המערב, מכיוון שער האשפות. בשונה ממה שרבים חשבו עד לפני לא מעט שנים, עיר דוד, כלומר ירושלים המקראית המוכרת לנו מימי התנ"ך ובייחוד מאז בחירתו של דוד המלך בה, לא שכנה בין חומות העיר העתיקה, אלא באתר זה הנמצא על גבעה וטומן בחובו סודות רבים הנוגעים לרבים מאוד מן המלכים, הנביאים ושאר אישים מפורסמים מההיסטוריה היהודית. במקום ניתן לרכשו כרטיסים שונים בהתאם לפעילות הרצויה הכוללת סיור מודרך או עצמאי, צפייה בסרט ועוד.

Holy Places in Jerusalem

מקומות קדושים בירושלים

ירושלים היא עיר המוכרת בעולם כולו בזכות היותה קדושה לשלוש הדתות המרכזיות בעולם, ובהתאם ניתן למצוא בה מקומות קדושים ליהודים, נוצרים ומוסלמים כאחד. הנה כמה מן המקומות המומלצים ביותר.

 

 

הכותל המערבי

כל סיור או מאמר העוסק באטרקציות דתיות בירושלים חייב להתחיל כמובן בכותל המערבי, המהווה על פי המסורת היהודית כחלק מארבע הקירות המקיפים את הר הבית, ואחד השרידים הבולטים ביותר מבית המקדש השני.

 

הכותל המערבי הפך ברבות השנים למוקד עלייה לרגל עבור יהודים ושאינם יהודים, שכן לו חשיבות דתית עצומה. לצד חשיבותו הדתית, לכותל גם חשיבות צבאית לאומית, שכן סיפורי קרבות רבים סופרו במהלך השנים על אודות גבורתם של החיילים משחררי ירושלים. לצד הכותל, ניתן למצוא אתרים קדושים והיסטוריים נוספים, כמו מנהרות הכותל או הגן הארכאולוגי.

 

 

בית הכנסת החורבה

אחד מן האתרים החדשים יחסית ברשימת האטרקציות בירושלים, הינו בית הכנסת "החורבה". בית הכנסת, אשר נבנה ברובע היהודי בירושלים במאה ה-19, היווה מוקד דתי בעל חשיבות קהילתית עצומה ליהודים בירושלים בזמן היישוב.

 

בית הכנסת המרהיב, נהרס בידי הלגיון הירדני במלחמת העצמאות ועמד כך במשך מעל 60 שנה, עד לשיקומו בשנת 2010. כיום, מהווה בית הכנסת אחד מסמליו של הרובע היהודי ושיבת ציון, ומבקרים רבים נוהגים לעצור ולהיכנס אליו לסיור מודרך ואף לתפילות, בדרך אל הכותל או בחזרה ממנו.

 

 

מסגד אל אקצא

האתר הינו למעשה קומפלקס של אתרי תפילה מוסלמיים הנמצאים בדרום הר הבית, ונחשב כמקום הקדוש השלישי בחשיבותו למוסלמים (עבור המוסלמים הסונים).

 

על פי המסורת המוסלמית, זהו המקום בו עלה מוחמד לשמיים על המלאך גבריאל. למרות שמדובר באזור מתוייר יחסית, בכל זאת מוטלות עליו הגבלות כניסה ללא מוסלמים, הכוללות שעות וימי כניסה מסוימים, בידוק ביטחוני ובמקרים רבים גם צורך בליווי משטרתי ועוד.

 

 

מסגד עומר

מסגד השוכן ממש ממול לכניסה לכנסיית הקבר הקדוש, ומהווה אתר עלייה לרגל עבור המוסלמים. המסגד הוקם בשנת 1193 כדי להנציח את הח’ליף עומר וסיפור תפילתו מחוץ לכנסיית הקבר (על פי המסורת, עמד הח’ליף להתפלל מחוץ לכנסייה כדי לא ליצור מאבקים בין הנוצרים למוסלמים שעתידים היו להפוך את המקום לקדוש).

 

מבקרים רבים, נוצרים ומוסלמים, נוהגים לעבור במקום בדרך לכנסיית הקבר, שכן הוא מהווה אתר קדוש במידה רבה לשתי הדתות (מבחינת המיקום).

 

 

כנסיית הקבר

כנסיית הקבר היא מבחינות רבות האתר הנוצרי המתוייר ביותר בארץ ישראל, ואחד הקדושים ביותר אם לא הקדוש ביותר לנצרות, שכן ע"פ המסורת הנוצרית הוא מהווה את מקום הצליבה, המוות וקימתו לתחייה של ישו. הכנסייה מחולקת למתחמים בעלי "סמכויות" וטקסים שונים, ובנוסף, היא מכילה בתוכה כמה אתרים חשובים לנצרות בפני עצמם, כמו אבן המשיחה והקבר הריק.

 

 

הכנסייה האתיופית

כנסייה מרהיבה השוכנת במרכזה של ירושלים, במבנה שהוקם ככל הנראה בשלהי המאה ה-19, כחלק מניסיון האחיזה של מעצמות העולם בעיר, לקראת נפילתה של האימפריה העות’מאנית.

 

הכנסייה, שמהווה אתר מעניין בפני עצמו, יכולה ללמד רבות על אודות המסורת הנוצרית-אתיופית הייחודית, שרבים לא יודעים שהיא נחשבת לעתיקה מאוד, שכן המלך האתיופי והממלכה האתיופית הייתה בין הראשונות שקיבלה עליה את הנצרות.

 

 

קראו בהרחבה על אתרי קדושה נוספים בירושלים בכתבה הבאה >>

 

סיורים בירושלים

סיורים מומלצים בירושלים

מעדיפים ללכת בטבע? אוהבים לצפות במבנים היסטוריים? או שאולי אתם יותר בעניין של סיור עירוני ופסטורלי? גם חובבי ההיסטוריה שבינינו וגם חובבי הטבע, יוכלו למצוא את מבוקשם במאמר הבא, בו יופיעו 3 סיורים מומלצים בירושלים.

 

 

רחוב הנביאים: הכירו את ירושלים של שלהי המאה ה-19 והמאה ה-20

כבר המלצנו על סיור ברחובות הנביאים ויפו, כחלק מהאטרקציות חובה בירושלים, וכעת נתמקד בסיור ברחוב הנביאים. א’ ב’ של הסיורים בירושלים כוללים סיורים במרכז העיר ההיסטורי, לכיוון העיר העתיקה, וכזה הוא הסיור ברחוב זה. את הסיור ברחוב הנביאים נהוג להתחיל דווקא בדוידקא, למרות שניתן להתחילו גם מכיוון שער שכם ולעלות חזרה למעלה.

 

מדובר על אחד הרחובות המוכרים והראשיים בירושלים, העובר קרוב מאוד לרחוב יפו הראשי, כך שבמהלך השנים הפך לאחד האזורים השוקקים בעיר. רחוב הנביאים, במידה מסוימת אף יותר מרחוב יפו, מכיל מבנים שונים שלהם חשיבות בינלאומית-היסטורית, כגון בתי חולים, מבני קונסוליות לשעבר, מבני דת ובתי אמידים.

 

הסיבה לקיומם של כל המבנים הללו, היא העובדה שהחל משנות ה-60 של המאה ה-19 (בערך), מעצמות העולם החלו להבין כי האימפריה העות’מאנית הולכת ליפול במהרה, מה שאיפשר בנייה שתהווה אחיזה של המעצמות בעיר הקודש ובישראל בכלל, אחיזה בעלת חשיבות אסטרטגית למזרח התיכון. בהתאם, ניתן למצוא לאורך הרחוב את בית החולים האיטלקי, בית החולים האנגלי, בית הקונסוליה האמריקאית, בית החולים ביקור חולים, בית הולמן אנט ועוד (אגב, הבניינים צוינו שלא ע"פ סדר הבנייה, ויש עוד רבים ברחוב ששווה לחקור עליהם).

 

 

 

עין כרם: שכונה ירושלמית או כפר פסטורלי?

עין כרם הינה שכונה כאמור, השוכנת על אחד האזורים הפוריים באזור ירושלים, ובהתאם גם התקיימה שם התיישבות לאורך ההיסטוריה (כשחלק מן העדויות הארכאולוגיות, מעידות על קיום התיישבות באזור או מתקופת הברונזה). עם השנים, הפכה עין כרם לאתר עלייה לרגל נוצרי ולכפר ערבי, אולם במלחמת העצמאות עברה השליטה על עין כרם לידי ישראל ויושבו שם עולים חדשים.

 

האמת שלא צריך להרחיב המון על רחובותיה הפסטורליים של עין כרם, שכן מטיילים רבים בוחרים לסייר עצמאית בין רחובותיה ולגלות עוד ועוד נדבכים מנופה העוצר נשימה, או לטייל רגלית לכיוון מסלולי טבע באזור ולשאר האטרקציות בירושלים ובשכונה בפרט. אולם, נספר לכם כי לצד המבנים ההיסטוריים, בתי האבן והכנסיות, קיימת בשכונה סצנה חדשנית של בעלי מלאכה ייחודיים, המעבירים סדנאות בביתם הציורי. בין האתרים החשובים בעין כרם, נמצאים: מוזיאון מקורות התנ"ך, בית מרציאנו, מתחם המוסקוביה, מרכז עדן תמיק למוזיקה ועוד.

 

 

 

יער ירושלים

יער ירושלים הוא אחד המקומות היחידים אולי, בהם ניתן למצוא כיום עדות מרשימה למגוון החיים ולטבע הייחודי הקיים בירושלים, לפחות בקרבה כה רבה לעיר. מרבית אזורי הטבע שהיו בעבר בירושלים כוסו זה מכבר בבטון ובנייה רבה, אולם יער ירושלים נותר לו, בין מושב בית זית, גבעת שאול, הר נוף, בית הכרם ועוד. למרות שהיער משמר טבע מקומי, מדובר ביער שניטע על ידי הקק"ל בשנות ה-50 של המאה הקודמת, והפך במהרה לבית למגוון בע"ח, כמו דורבנים, שועלים, צבאים בעבר, קיפודים ועוד.

 

ביער כמה חניונים וכמה כניסות, ובנוסף גם כמה מסלולים. בין האתרים המומלצים ביער, ניתן למנות: הטרסות ההיסטורית, השחזור והשומרה, המצפה (כרם חרבת חמאמה), למרות שמנקודות שונות ביער ניתן לצפות בקלות אל עבר הנוף המשגע. נוסף על כך, שביל המומלץ כמעט בכל עונות השנה הוא שביל הארז, הנחשב לקליל יחסית גם עבור משפחות. לצד זאת, ניתן לשלב סיור ביער עם סיורים נוספים בירושלים, כמו סיור לכיוון יד ושם, או אפילו סיור לכיוון שכונת עין כרם.

 

 

מתכננים לבקר בירושלים? בדקו את כל הדילים לירושלים במלונות דן >>

 

מוזיאונים בירושלים

10 מוזיאונים מומלצים בירושלים

ירושלים היא עיר של דת, אמונה, אוכל ורחובות ציוריים, אך גם של המון תרבות. בין שלל המוזיאונים בירושלים, הנה 10 מומלצים במיוחד ששווה לכם לפקוד בביקורכם הבא בבירה.

 

 

מוזיאון ישראל

מן המוזאונים החשובים בארץ, הכולל תערוכות, ממצאים ארכיאולוגיים, חפצי אומנות ואירועים ופעילויות מתחלפות לכל המשפחה.

מיקום: שדרות רופין 11

שעות פתיחה: משתנות בהתאם ליום, למועד ולאגף. מומלץ לברר בטרם ההגעה.

 

 

מרכז דוידסון

מרכז ארכאולוגי של שרידי רחוב מרכזי בדרך לבית המקדש השני. רחוב זה, שעל פי ההערכות היה הרחוב המרכזי כלל חנויות, מבנים ושרידי מדרגות העולות לבית המקדש.

מיקום: בסמוך לכניסה לאתר הכותל המערבי

שעות פתיחה: ימים א-ה: 8:00 – 17:00\19:00 (שעון חורף\קיץ בהתאם), ימי שישי: 8:00 – 13:00\14:00. המקום סגור בשבתות וחגים. 

 

 

מוזיאון המדע

מוזיאון המדע שוכן בגבעת רם, בסמוך למוזיאונים בירושלים ואתרים רבים נוספים, וכולל תערוכות מתחלפות בנושאי מדע וטכנולוגיה שונים. המוזיאון מוכר בזכות גישתו הייחודית לילדים המתבטאת באופי התערוכות והמוצגים, גיוון הנושאים הקיימים בו והתערוכות המתחלפות בקצב מהיר יחסית. בקיצור, מוזיאון מושלם למשפחות ולילדים חובבי מחקר, מדע וגילויים חדשים.

מיקום: המוזאונים 3 ירושלים

שעות פתיחה: בימי ראשון המוזיאון סגור, ימים א-ה: 10:00 – 18:00, ימי ו: 10:00 – 14:00 וימי שבת: 10:00 – 17:00\16:00 (שעון קיץ וחורף בהתאמה).

 

 

מוזיאון וואהל

מתחם הכולל שרידים של כמה בתים מאצילות ירושלים דאז, ממצאים המלמדים על אורח חייהם של היהודים במקום וכן, מלמדים גם על זהות הדרים באתר, הודות למגוון ממצאים כמו מקוואות טהרה רבים המעידים על כהנים שחיו שם (ועל כך ניתן ללמוד גם מקרבת הבתים לבית המקדש), רצפות פסיפס, כלי חרס מעוצבים ועוד.

מיקום: המוזיאון שוכן בתוך הרובע היהודי

שעות פתיחה: ימי א-ה: 9:00 -17:00, ימי ו: 9:00 – 13:00, כניסה אחרונה בכל הימים: חצי שעה לפני הסגירה.

 

 

מוזיאון חצר היישוב הישן

אם כבר דיברנו על ביקור בבתי דיירי הרובע היהודי, במוזיאון הזה נוכל לקפוץ לתקופה מעט מאוחרת יותר בהיסטוריה: תקופת היישוב הישן בעיר. בבית בן 500 שנים, ניתן לצפות מקרוב בחפציהם ואורח חייהם של היהודים בעיר.

מיקום: הרובע היהודי (רחוב אור החיים)

שעות פתיחה: השעות משתנות בהתאם לעונות השנה ולמועדים. יש להתעדכן בהתאם לזמן הביקור. המוזיאון סגור בשבתות וחגים.

 

 

מגדל דוד

אחת מן האטרקציות המוכרות והאהובות ביותר בירושלים. המוזיאון טומן בחובו אוצרות בני כ-3000 שנה, החולשים על תקופות חשובות בתולדות ירושלים. המגדל או המצודה, שהפכה זה מכבר לאחד מסמלי העיר, מכיל תצוגות, מופעי לילה, אזור תצפית ועוד.

מיקום: כניסה מסמוך לשער יפו

שעות פתיחה: ימים א-ה: 9:00 – 16:00, או עד 17:00 באוגוסט. ימי ו וערבי חג: 9:00 – 14:00, ימי שבת וחג: 9:00 – 16:00, או עד 17:00 באוגוסט. כמו כן, במקום מתקיימים גם מופעים ליליים.

 

 

מוזיאון המוזיקה העברי

קרוב מאוד למרכז העיר ובמרחק הליכה רגלי מרחוב יפו, נמצאת כיכר המוזיקה ובה מוזיאון קטן אך מושקע ביותר שעוסק בסגנונות מוזיקליים וכלים שאפיינו את המוזיקה העברית בקרב היהודים, מוזיאון ייחודי בקרב המוזיאונים בירושלים. הביקור במוזיאון נעשה באמצעות דמות חביבה וממוחשבת בשם "סבא לוי" וסריקת ברקודים בטאבלט.

מיקום: יואל משה סלומון 10

שעות פתיחה: ימים א-ה: 9:30 – 20:00, ימי ו: 9:30 – 13:30.

 

 

יד ושם

המוסד הרשמי והגדול ביותר בישראל להנצחת השואה. המוזיאון כולל אגפים רבים, אנדרטאות ומוצגים מקוריים מתקופת השואה, לרבות קרון ששימש להובלת יהודים למחנות ההשמדה.

מיקום: הר הזיכרון בירושלים

שעות פתיחה: ימים א-ד: 8:30 – 18:00, ימי ה: 8:30 – 20:00, ימי ו וערבי חג: 8:30 – 14:00.

כמו כן, קיימים אגפים במוזיאון שלהם שעות פתיחה מעט שונות.

 

 

מוזיאון הטבע בירושלים

מוזיאון טבע עשיר השוכן בבת אבן עתיק, וכולל תצוגות פוחלצים, תערוכות ופעילויות שונות.

מיקום: שמואל מוהליבר 6

שעות פתיחה: משתנות בהתאם לימי השבוע. המוזיאון סגור בימי שבת, ערבי חג וחג, ופתוח בכל ימי חול המועד.

 

 

גבעת התחמושת

אתר הנצחה המספר את סיפור שחרור ירושלים ובפרט, את הקרב שהתרחש במקום. באתר זה נמצא מוזיאון הכולל פרטי מידע וחפצים נדירים והיסטוריים.

מיקום: רחוב זלמן שרגאי 5 

שמעות פתיחה: ימים א- ה: 17:00-9:00, ימי ו: 13:00-9:00

מרחק משדה התעופה למלון
העברות
מרחק מהשדה למלונות

מרחק:

המלך דוד - 55 ק"מ

דן פנורמה ירושלים - 56 ק"מ

דן בוטיק ירושלים - 59 ק"מ

דן ירושלים - 59 ק"מ

אנו ממליצים לקחת רכבת משדה התעופה אל תחנת יצחק נבון בירושלים ומשם לקחת אוטובוס, רכבת קלה או מונית לכל מקום אליו תרצו להגיע בעיר.