טיולי מים בישראל– גלו את אתרי המים של ישראל

לי סונדרס 17/10/2018

"אל תרוצו לחפש את מפלי המים, פשוט הישארו בנהרות ובאגמים שאתם רגילים אליהם," שרו בנות להקת LTC ב-1994….

בישראל, אין מחסור במפלי מים, בנהרות ובאגמים שיכולים לשמש להפוגה צוננת ומרעננת מחום הקיץ, ואין סכנה שתתרגלו לאף אחד מהם. במדינה המקושרת לעתים קרובות כל כך למדבר, מופתעים המבקרים משפע הפעילויות – שלוות, או מתפקעות מאדרנלין, למטיילים בעצמם, או בחברת המשפחה כולה. כאן נעיף מבט על כמה מאתרי הבילוי המימיים שיוסיפו לחופשה שכל כך חיכיתם לה.

לחפש מפלים בצפון
מפל המים הגדול בישראל הוא מפל הבניאס הגועש, הממוקם בגולן העליון בצפונה של ישראל, בין עמק החולה להר החרמון. בתוך שמורת הבניאס (שמורת הטבע נחל חרמון) תוכלו ליהנות ממסלולי הליכה, לבקר שרידי עתיקות מתקופת היוונים והרומאים, ולבסוף תגיעו אל המעיינות השופעים, ואל זרמי מים צלולים ומוצלים מתחת למפל רועם הנשפך לתוך בריכה עמוקה – אחת מפינות הקסם היפות והפופולאריות במדינה.

stripfinal3

מפל "הבניאס" – אחת מפינות הקסם היפות במדינה

אם בא לכם להצטנן – אל תרחיקו לחפש מעבר לשמורת טבע יהודיה, השמורה הגדולה בגולן, שבליבה יער יהודיה. בין פלגי המים הצוננים נמצא נחל משושים, פנינת טבע ואחד מנקודות המשיכה המפתיעות בגולן. בריכת המשושים, שנוצרה על ידי זרמים של לבה מותכת, מוקפת בצוק העשוי עמודי בזלת משושים. כאן תוכלו לטבול ולהתרענן ולספוג את הנוף המופלא של קניונים עמוקים ומפלי מים מבעבעים, ואולי לפגוש במקרה גם צבאים וחזירי בר.

מבצעי מלונות דן בצפון הארץ >>

ישו אולי "הלך על מי הכינרת", אבל באקווה כיף הסמוכה תוכלו ללכת וגם לקפוץ, לטפס, לשחות ועוד – פארק המים הצף יספק לכם חוויה בלתי נשכחת. הפארק המרגש והראשון מסוגו ממוקם בחוף גנים שלחוף הכינרת, והוא מושך משפחות וקבוצות חברים שיכולים לבחור בין פארק הילדים, פארק המשפחות ופארק האתגרים – כל אחד מהם מציע מבחר של מגלשות מים, טרמפולינות, גשרים, קירות טיפוס ומכשולים. אל תשכחו לנסות את הפארק האולימפי, המכיל שמונה מגרשי ספורט – עם כל משחקי המים הקיימים!

headerfinal1

פארק המים "אקווה כיף" בכנרת- חוויה של כיף לכל המשפחה

אף פעם לא משעמם בתל אביב
למעשה, ספורט המים נמצא בכל מקום, כשכל אורכו של קו חוף הים התיכון מציע את מיטב פעילויות הגלישה, לאורך כל השנה. ישראל אימצה את ספורט הגלישה מאז שהובא הגלשן הראשון לישראל על ידי רופא מקליפורניה בשנות ה-50.

לרשימת דילים לבתי מלון בתל אביב >>

מאפריל ואילך, עמוסים חופי השמש, זה שממש מתחת למלון דן תל אביב, וליד חוף הדולפינריום, הסמוך למלון דן פנורמה תל אביב, במקומיים הגולשים על הגלים בשעות השקיעה, שעה שהחופים הצפוניים יותר בהרצליה ובחיפה, חופים מומלצים לא פחות, מלאים במבקרים השוכרים גלשנים או לוקחים שיעורי גלישה ברבים מבתי הספר לגלישה הפזורים באזור. ספורט הגלישה אמנם ממוסד למדי, אך תוכלו גם להצטרף לשיגעון החדש ששוטף את המדינה, ה-SUP, גלישת חתירה בעמידה. עם גישה לים התיכון, לים האדום ולים המלח, קיימים כאן לא מעט מועדונים מצוינים – בית הספר המקצועי לגלישה 'עדן' בחוף טרומפלדור בתל אביב, ומועדון הגלישה 'קהונה' בחיפה, הם בין בתי הספר המועדפים על תלמידים בכל הגילאים ובכל הרמות, בהם ניתן ללמוד איך להשתלט על הגלשן וליהנות מהים.

strip-3

צפים בים המלח

קח אותי אל הנהר
הים התיכון מעניק אפשרויות לגלישה, לדיווש, אופנועי-ים ועוד, אבל אין חוויות שמגבירות את הדופק ומעניקות לך תחושה צעירה ונמרצת כמו שייט קיאקים במורד הנהר, לאורך חופים ונופי הטבע הירוק, על פני המים המרעננים. הקיבוצים כפר בלום והגושרים נמנים עם האתרים הטובים ביותר.
כפר בלום, המזוהה עם אחד מאתרי הקיאקינג הראשונים בארץ, הוא קיבוץ בעמק החולה, המציע שייט קיאקים מזה 30 שנה. בין אם אתם בני חמש או 65, ללא ספק תפיקו הנאה מרובה מהמסלול הרגיל או מהמסלול הארוך, הלוקחים אותך אל הרפתקת הנהר המסתורי, במורד הנחלים החצבני והבניאס, הנשפכים מאוחר יותר אל נהר הירדן. אם עוד נותרה בכם אנרגיה, נסו את פארק ההרפתקאות, שם נקודת השיא הינה גלישת אומגה, באורך 300 מטרים, היישר לתוך נהר הירדן. בקיבוץ הגושרים תוכלו ליהנות מנופים ומציוצי ציפורים וחיות-בר החיות במקום, שעה שאתם צפים במורד הנחל בחברת משפחה או חברים.

לרשימת מבצעים במלונות ירושלים לחץ כאן >>

ואם חשקה נפשכם דווקא לצוף על פני המים הרי שאין מקום העולה על ים המלח. צאו מוקדם בבוקר לטיול קצר מכל אחד ממלונות דן בירושלים כדי להתענג על המקום הנמוך ביותר בעולם. טבלו והחליקו אל מימי ים המלח המרפאים והממריצים, מרחו את עצמכם בבוץ עמוס במינרלים באיכות גבוהה כדי להקל על מכאובים ותחלואים וכדי להרגיע את הנפש. כשתהיו עטופים בבוץ, צלמו תמונה ופרסמו באינסטגרם. מסורת של ים המלח.

נכון, לא תמצאו אף דג במי הקסם של ים המלח, אבל שוניות האלמוגים סביב העיר הדרומית אילת הן מהאתרים הטובים ביותר לצלילה ולשנורקלינג מזה שנים. צוללנים, טריים וותיקים כאחד, יוכלו להירגע במלון דן אילת, ובמלון דן פנורמה אילת, לפני שיצאו לחקור את מימיו הצלולים כבדולח של הים האדום, ואת עולם הטכניקולור שמתחת לפני המים, שתואר במגזין Dive כאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם.

לדילים לאילת לחץ כאן >>

stripfinal2

שוניות האלמוגים באילת- מהאתרים הטובים ביותר לצלילה ולשנורקלינג

לא משנה באיזו פעילות תחליטו להתנסות, לא חסרים דברים לגירוי התיאבון בישראל… רק אל תשכחו לקחת מגבת.