גלו את סצנת הסטנדאפ בישראל

לי סונדרס 30/07/2018

"המסורת היהודית הגדולה ביותר היא לצחוק. אבן הפינה של הישרדות העם היהודי הייתה תמיד למצוא הומור בחיים ובעצמנו," כך אמר הקומיקאי היהודי ג'רי סיינפלד שהופיע בהיכל 'מנורה מבטחים' בתל אביב בדצמבר האחרון. והוא קלע בול. ממל ברוקס לוודי אלן, מלארי דיויד לאדם סנדלר, התרבות היהודית מעולם לא לקחה את עצמה יותר מדי ברצינות. לפני 40 שנה, בשנת 1978, טען  ה'טיים מגזין' ש-80% מכל הקומיקאים הסטנדאפיסטים בארה"ב באותה תקופה הם יהודים, למרות ששיעור היהודים באוכלוסיה הכללית היה רק 3%.

headerfinal

הקומיקאי היהודי ג'רי סיינפלד

בישראל, בה כל אחד חושב שהוא קומיקאי, נהנית סצנת ההומור מגיוון רב, עם הצגות רבות, בעברית ובאנגלית, שמועלות על ידי כוכבים צעירים וסטנדאפיסטים מקצוענים. כאן נסקור עברוכם את המקומות הטובים ביותר שירעידו לכם את הבטן. אל תחמיצו!

סצנת הסטנדאפ מתפתחת כאן במהירות, וישראלים רבים מעלים מופעי סטנדאפ באנגלית ועוקצים את הפוליטיקה המקומית, את הדת, ואת חיי היומיום, באופן שפורט על המיתרים הנכונים גם לאוזניו של קהל דובר אנגלית. ממש במרחק יריקה ממלון דן תל אביב, מארח 'בר גיורא' הופעות חיות נהדרות, כמו Funny Monday, שכבר כבש קהל צופים מכל רחבי העיר. לא כדאי לפספס את התעלולים ההיסטריים של יוחאי ספונדר ושחר חסון, מחלוצי הקומיקאים שגישרו על פערי התרבות, שכתבו את החומרים שלכם לאנגלית, ויחד עם זאת נותרו מצחיקים ומקוריים.

לא הרחק ממלון דן פנורמה בתל אביב נמצאים מועדוני הסטנדאפ הנחשבים ה'סטנדאפ פקטורי' ו'זבולון 10' . ה'סטנדאפ פקטורי' שבדרום תל אביב מציע אוירה אינטימית ומהנה המזכירה את מועדוני הסטנדאפ המשובחים של ניו יורק, ומעניק במה לכמה מהקומיקאים המצחיקים ביותר בסביבה, כמו אסף יצחקי ומור חן. בנוסף לערבי מיקרופון פתוח ולערבי 'שישי המצחיק', פעמיים בשבוע הם מעלים גם מופעי סטנדאפ באנגלית. אחת ממבשלות הבירה הותיקות בתל אביב, the Dancing Camel, משמשת רקע חמים ונעים לערב של בירת בוטיק וקומדיה, עם מופעים קבועים באנגלית בימי רביעי, ומועדון ה'קאמל קומדי קלאב' מבדר קהל כבר למעלה מ-25 שנים, עם הופעות יומיות, ואפילו מפעיל בית ספר לקומדיה כדי לשייף וללטש את הופעותיהם של סטנדאפיסטים צעירים ומבטיחים.

לחץ כאן לכל הדילים לתל אביב >>

דרומית לשדרות רוטשילד הפך מועדון 'זבולון 10' למוסד המושך קהל רב מחוג הקומדיה התל אביבי. קיימות בו הופעות קבועות באנגלית בכיכובם של כוכבים צעירים ומבטיחים, מייק קרול ומישל סבח, בנוסף לקומיקאים לוהטים כמו שרה מרקוביץ' ובנג'י לוביט. למעשה, בית התפוצות, המוזיאון לתרבות ואמנות יהודית, מציג את הקשר בין הומור לזהות יהודית בתערוכה חדשה הנקראת "ויהי צחוק".

dblfinal

מימין: הקומיקאים בנג'י לוביט ודיוויד קילמניק

גם בירושלים, הנתפסת בעיני רבים כעיר שמרנית, סצנת ההומור חיה ותוססת, כש –  Off the Wall Comedy Theater או בשמו העברי 'מרתף הצחוק', הוא אחד מיעדי התיירים המצחיקים ביותר בעיר. סמוך למלון המלך דויד, מציג הקומיקאי הירושלמי הנערץ, דיוויד קילמניק, כישרונות קומיים ומוסיקליים, חובבנים ומקצוענים, ויוצר שילוב מחשמל של קומיקאים מהקהילה המקומית שמצחיקים את התושבים והתיירים כאחד.

הקלק למבצעים החמים בבתי מלון בירושלים>>>

לצד המקומות האינטימיים, גם זירות גדולות יותר נוטלות חלק ומעלות מופעים של סטנדאפיסטים ותיקים ובעלי שם. בעקבותיו של ג'רי סיינפלד, הגיע לישראל לראשונה בינואר השנה גם הקומיקאי האמריקני כריס רוק, והוכיח את הפופולאריות שלו כשהופיע בהיכל מנורה מבטחים בפני 10,000 איש. גם הקומיקאי האוסטרלי ג'ים ג'פריז הופיע באותו מקום. ובקרוב, מלך הסרקאזם והשנינות הבריטי, ג'ימי קאר, יופיע בישראל בפעם הראשונה בהיכל התרבות בתל אביב ב-11 באוגוסט, כחלק מסיור בו הוא מציג את מיטב להיטי הזהב האולטימטיביים שלו.

לחץ כאן להצטרף חינם למועדון E-dan >>>

stripfinal

תמיד יש סיבה לצחוק בישראל. הרי אצלנו זו מסורת!