אטרקציית הלילה החדשה של ירושלים – מגדל דוד

לי סונדרס 26/06/2018

כאשר ישראל מתכוננת לקבל את פניו של הנסיך ויליאם בביקור הרשמי הראשון של אחד מבני משפחת המלוכה הבריטית בישראל, תיירים ומקומיים יכולים ליהנות מהאווירה ולהיכנס לרוח המלכותית ברגע זה, בציון הדרך האייקוני של ירושלים, מגדל דוד, בלב העיר העתיקה בירושלים.

Header2

מגדל דוד באור יום

אין דמות היסטורית המקושרת לירושלים יותר מאשר דוד המלך
ב -1 באפריל, הושק המופע המרהיב חוויית הלילה של דוד המלך, מופע של מקוריות עוצרת נשימה וחדשנות מדהימה, המתאר את מסעו של דוד, המלך הידוע בעולם, מרועה פשוט למלך ישראל. "אין דמות היסטורית המקושרת לירושלים יותר מאשר דוד המלך" הוסיפה אילת ליבר, מנהלת מוזיאון מגדל דוד. דוד, מקור השראה לאמנים, הציירים והפסלים המפורסמים ביותר בעולם במשך מאות שנים, הוא משמעותי ביהדות כאבי שושלת דוד, מהווה דמות אינסטרומנטלית בנצרות ואחד הנביאים הקדומים באיסלאם.

הקלק למבצעים החמים בבתי מלון בירושלים>>>

החוויה הקולנועית הדרמטית והחדשה הזו משלבת את הטכנולוגיה החדשה ביותר באחד המקומות העתיקים ביותר בעיר כדי להביא לחיים את הסיפור המלכותי והמרתק של מסעו של דוד מרועה למלך. כשאתם צופים בסרט המוקרן על הקירות והחורבות של מצודה עתיקה זו, זה הכי קרוב שתגיעו לאירוע מסע בזמן ללא הדלוריאן מחזרה לעתיד או הטארדיס של ד"ר הו. התוצאה המתקבלת מסקרנת את הצעירים ומרתקת את המבוגרים באחת מהאטרקציות הבלתי נשכחות של העיר תחת שמי הלילה זרועי הכוכבים של ירושלים.

Strip11

מגדל דוד במחזה לילה מרהיב

היצירתיות הגוברת של העיר
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת מסביר: "אנחנו כל הזמן עוסקים בפיתוח מודלים עירוניים חדשניים כדי לקדם את הצמיחה של העיר ביצירה ואמנות". ומיזם זה הוא בהחלט יצירתי. המופע מוקרן באמצעות מערכת מחשב מתוחכמת המותקנת לאורך החצר ומשתמשת בשמונה עשר מקרני לייזר מסוג 18 Lumen Single Chip M-Vision, עשרים רמקולים ועשרה קילומטר של כבלים כדי לשדר חוויית טכניקולור של 250,000 לומן ו-35 מיליון פיקסלים.

Strip22

מגדל דוד במחזה לילה מרהיב

באמצעות טכנולוגיית לייזר מתקדמת, מקרנים אלה, המסופקים על ידי Digital Projection ממנצ'סטר, הם בעלי תוחלת חיים תפעולית של 20,000 שעות, עד פי 40 יותר מנורות ההקרנה המסורתיות. עד שיגיע הזמן להחליף את הנורה בשנת 2028, יצטרך מוזיאון מגדל דוד להחליף את המערכת כולה!

בהשקעה של קרוב ל -750 אלף דולר בחומרה, צריך היה אתר המורשת הלאומית הארכיאולוגי להתגבר על העדר מסמכים חזותיים כדי לספר את הסיפור והשתמש בפירושים האמנותיים הרבים של אמנים ידועים כגון שאגאל, רמברנדט, מאטיס וקארבאג'ו – כמו גם בפרשנויות של יהודים ונוצרים מימי הביניים ושל ותיאורים אתיופיים.

לחץ כאן להצטרף חינם למועדון E-dan >>>

כשאתם מגיעים למצודה, ערכו סיור קצר במסלולים של מגדל דוד, אשר היו עדים לתקופות של מלחמה ושלום, של הרס ובנייה מחדש. תיהנו מהמופע המוצג על רקע הממצאים הארכיאולוגיים המעידים על תולדות ירושלים – מחומות הצלבנים במאה ה -13 ועד שרידי חדרי השמירה של הורדוס מלפני 2000 שנה.

נצלו את ההזדמנות של המופע החדש של דוד המלך גם כדי לבקר במוזיאון המגדל בשעות היום ולספוג את ההיסטוריה בתוך חומות המצודה לפני שתטפסו בגרם המדרגות הקצר שיוביל אתכם אל נוף פנורמי בן 360 מעלות של ירושלים, תצפית על העיר העתיקה, מלון המלך דוד, ספינת הדגל של ארבעת מלונות דן בירושלים – מלון דן בוטיק , דן פנורמה ירושלים ודן ירושלים, בסמוך למגדל דוד. מראש המגדל, תוכלו לראות גם את מדבר יהודה והר הזיתים, שם קבורה אם – סבתו של הנסיך וויליאם, הנסיכה אליס באטנברג – בכנסיית מריה מגדלנה – לאחר שהצילה משפחות יהודיות בזמן השואה.

Strip33

פסלו של המלך דוד, בעיר דוד

בעוד שלא בטוח שהוד מעלתו יתחבר לרועה הצעיר שהיה דוד המלך בשנותיו המעצבות, אולי יום אחד, נראה את הנסיך ויליאם מפוקסל ומוקרן על חזיתות ארמון בקינגהאם. אולי – או אולי הוא יצפה במופע בעצמו כשיבקר כאן הקיץ?

חוויית הלילה של דוד המלך מוצגת פעמיים בלילה בימי שני, רביעי, חמישי ושבת.