אוכל אסייתי בישראל

לי סונדרס 26/03/2018

טעמי המזרח הרחוק בישראל
לפי מניין השנים, השנה היא 5778. לפי לוח השנה הסיני, השנה היא 4716 ושמה "שנת הכלב".
המשמעות היא שבמשך 1,062 שנים, יהודים לא הכירו את המטבח הסיני .
כיום בישראל, מסעדות אסיאתיות רבות מגישות מנות ייחודיות ממטבחים שונים מהמזרח רחוק.
המטבח האסיאתי צבר תאוצה בתל אביב בשנים האחרונות, עדות לכך ניתן למצוא במסעדות אסיאתיות רבות שנפתחו בעיר.

“Ze Sushi” מסעדה בשוק שורנה

“Ze Sushi” מסעדה בשוק שרונה בלב תל אביב

הרומן המתמשך עם המטבח הסיני
המטבח הסיני אהוב ופופולרי, הודות ל'טוויסט' החדש-ישן המשלב טעמים מוכרים: מנות עוף ובשר עם ירקות מבושלים.
תל אביב מציעה מגוון קולינרי של המטבח הסיני, להלן כמה מהן:
מסעדת "דה באן"– אחד המקומות ה”חמים” בעיר וקרובה לשוק "הכרמל" בתל אביב המתמחה בלחמניות "באן" מאודות. אחת המנות המומלצות היא דג לברק המוגש עם אטריות מתובלות.
ברחוב בן יהודה נמצאת מסעדת "הונג קונג דים סאם" שמציעה "חוויה הונג –קונגית" אותנטית, בה תלקקו את השפתיים בעונג רב. המסעדה מציעה מגוון של פלטות דים- סאם, מרקים עשירים באטריות, ירקות מבושלים, וכופתאות (כדורי בצק) טריות.
אפשרות נוספת היא מסעדת "פוראמה" הנמצאת בהמשך הרחוב, ומציעה מנות גדולות ואווירה תוססת, מהווה אפשרות פופולרית לאחר הליכה בטיילת. אל תחמיצו את מנות העוף העסיסיות, מרקי המיסו, ומגוון אפשרויות צמחוניות.
המסעדות הינן במרחק הליכה קצר מדן תל אביב ודן פנורמה תל אביב, המקבלים בברכה נכבדים, מפורסמים ותיירים סינים לאורך כל השנה. מלונות דן מציעים תפריטים וארוחות בוקר המותאמות לקהל הסיני, לאור הגידול במספר המבקרים מסין לישראל.

פלטת דים- סאם מהמטבח ה<a href=

חלון ראווה למטבח היפני
המוניטין הנפלא של המטבח הסיני נשאר יציב זמן רב, במקביל לצמיחתם של מטבחים אסיאתיים שונים.
בשנות ה-90 מנות סושי היוו סמל סטטוס של מסעדות יוקרה. בשנים האחרונות הפך הסושי למאכל מוכר בתל אביב במחירים שווים לכל כיס. כיום תל אביב מציעה מגוון מסעדות יפניות איכותיות.
אחת המסעדות היא "מון סושי" ברחוב בוגרשוב- מסעדה אלגנטית המגישה סושי איכותי מתפריט נרחב של מנות חדשניות כגון: מנות מאקי צבעוניות – סושי וירקות טריים, עטופים באצות – כמו מאקי "הפיל הכחול", טונה מתובלת ומאקי "קשת בענן".
שני סניפים למסעדת "זה סושי" המפורסמת (מתחם בזל ושרונה מרקט), המציעה תפריט משתלם ואווירה תוססת, עם מגוון שילובים טעימים של פלטות סושי, ראמן (מנת מרק יפנית מאטריות חיטה סיניות), כופתאות (כיסוני בצק) ונודלס.
ברחוב הארבעה נמצאת מסעדת "אונמי" הידועה, ומציבה תודעת שירות גבוהה וחומרי גלם איכותיים, המצדיקים ביקור. האופי המתוחכם שלה הופך אותה לאחד המקומות הטובים המתמחים במנות דגים מהודרות, לצד משקאות וקוקטיילים יפניים.
הביסטרו החדשני ברחוב נחמני "יא-פן" מציע תפריט עשיר, המחייה את אוכל הרחוב היפני. מנה פופולרית ביפן היא קאצו קארי בטמפורה (טיגון עמוק) – רצועות חזה עוף עם ציפוי פריך לצד ירקות מבושלים או טריים.

Strip1rdy

כשה"עיר הלבנה" נפגשת עם קארי תאילנדי אדום -ירוק
אם כבר ביקרתם בתאילנד, סביר להניח שאתם זוכרים את טעמו החריף של תבשיל קארי תאילנדי אותנטי, שיישאר זמן רב בבלוטות הטעם שלכם.
מספרן של מסעדות תאילנדיות מעולות בתל אביב הולך וגדל והן מצליחות להביא משם את הטעמים החריפים.
מסעדת "הבית התאילנדי" נמצאת שנים רבות ברחוב בוגרשוב שבמרחק 2 דקות הליכה ממלון דן תל אביב, ומציעה תפריט אותנטי מגוון.
המסעדה מציבה סטנדרטים גבוהים עם תפריט המאפשר לכם ליהנות מתבשיל קארי ברמות חריפות שונות, מעדין ועד חריף במיוחד. סוגי קארי ירוק הולכים מצוין עם חצילים. מנות נוספות מומלצות הן קינוחי הטפיוקה והפפאיה.
ברחוב דיזינגוף נמצאת מסעדת "נאם" התאילנדית, האהובה במיוחד בשל הפאד -תאי האגדי שלה או מנות מתובלות היטב עם קארי ירוק ואדום. תוכלו להנות גם ממגוון רחב של אטריות איכותיות במחירים סבירים.
בר האוכל "קאב קם", אחיה הקטן של "הבית התאילנדי", מזמין אתכם לאווירה טרנדית , בה תתענגו ותיהנו מכל ביס. הבר מגיש אוכל תאילנדי מאודה וקוקטיילים אקזוטיים עם פונץ' (משקה אלכוהולי חם) שיגרום לכם לעזוב עם חיוך על הפנים וניצוץ בעיניים.

לחץ כאן לדילים החמים במלונות תל אביב >>

התשוקה הווייטנאמית לאטריות
המטבח הווייטנאמי תרם רבות ליצירת סצנה קולינרית עדכנית בתל אביב.
בשדרות רוטשילד מסעדת "וונג" האופנתית מגישה מגוון סוגים של אטריות שאתם חייבים לטעום . מנות נוספות בתפריט: "ספרינג רול" (קרפ בצק ממולא), מרק דגים נפלא וסלט פפאיה מעודן.
מסעדת "האנוי" ברחוב לילינבלום הסמוך, מהווה מקום מפגש נעים בו ניתן לאכול מנות וייטנאמיות אותנטיות ובמחירים סבירים. המקום אהוב על תיירים ומקומיים כאחד, עם מגוון אפשרויות בחירה מרשימות הכוללות מנות ייחודיות כמו "באן מי" -לחמנייה וייטנאמית מסורתית ומרק "פו"- מרק תאילנדי טבעוני.
מסעדת "ק-פה האנוי" בכיכר רבין הינה מסעדה טרנדית כשרה. המסעדה מציעה תפריט יצירתי הכולל תבלינים מקומיים וחומרי גלם טריים. מהמנות המפורסמות שלה כדאי לטעום מה"ספרינג רול", עוף עסיסי עם ג'ינג'ר ועשב לימון או דגים מאודים המוגשים על עלי בננה.

לחץ כאן להזמנת חדרים בבתי מלון בתל אביב >>

מטבח פיוז'ן אסיאתי- טעמים מרגשים
בשנים האחרונות נפתחו בתל אביב מסעדות פיוז'ן רבות (מטבח המציע פרשנות חדשנית למנות אותנטיות).
באמצע שנות ה90 נפתחה "ג'ירף"- המסעדה הראשונה בעיר שהציעה תפריט המשלב מנות מגוונות מהמזרח הרחוק. בשנים האחרונות, נפתחו מסעדות טרנדיות נוספות בעלות קונספט דומה.
מסעדת "טופולופומפו" ברחוב הסוללים, היא ללא ספק אחת הטובות בעיר. המסעדה המעוצבת מציעה מגוון יצירות מופת קולינריות כמו דג סלמון ו"ספרינג-רול"'. המקום מתאים לסועדים שמרנים והרפתקנים גם יחד, ומציב תודעת שירות גבוהה.
ברחוב מנחם בגין, מסעדת "טאיזו" לוקחת אותנו למסע קולינרי אישי של השף יובל בן נריה שחקר דוכני אוכל רחוב מקומיים באסיה: הודו, סין, תאילנד, וייטנאם וקמבודיה. המסעדה מייחסת חשיבות רבה לחומרי גלם, מרקמים, צבעים ותבלינים.

Chinese and Far Eastern Spices

תבלינים, ריחות, צבעים ומרקמים מהמזרח הרחוק…

מלונות דן מציעים שלושה מלונות בת"א ומלון בהרצליה:

מלון דן תל אביב , מלון דן פנורמה תל אביב , מלון לינק תל אביב ומלון דן אכדיה בהרצליה.

בתי המלון בתל אביב ממוקמים באופן מושלם על קו החוף ומציעים שפע של שירותים ופינוקים.

אהבתם של הישראלים לטיולים במזרח הרחוק שינתה את מפת הנוף הקולינרי בישראל שמיצבה את תל אביב כיעד קולינרי נחשק בעולם.