סיפור חג המולד – במקום בו הכל התחיל

לי סונדרס 09/01/2018

בשיר Last Christmas מתוודה ג'ורג' מייקל כיצד נתן את ליבו. מדי שנה, ישראל נותנת את הלב והנשמה, והרבה יותר. בימים קסומים אלו, אין עוד מקום שדומה לארץ הקודש – זהו המקום המושלם לחקור, להעריך ולהתפעל מן הנס של חג המולד. בין המקומות והאתרים הייחודיים ביותר בתקופה זו ניתן למנות את ירושלים, עיר הקודש, ואת מיסת חג המולד בבית לחם. נצרת בימי חג המולד והחגיגות בחיפה מושכות גם הן תיירים, עולי רגל ומקומיים רבים.

header

חג המולד למרגלות גן הבהאים, חיפה

בעקבות ישוע בירושלים
כל כך הרבה שמות תואר נקשרו לשמה של העיר הנצחית בניסיון לתארה במילים. זוהי משימה קשה בכל עת, ובחג המולד היא הופכת כמעט בלתי אפשרית. בארץ שבה נולד הסיפור של חג המולד, האווירה החגיגית נוכחת בירושלים יותר מבכל מקום אחר. עבור נוצרים ועבור כל המבקרים בעיר בימים אלה, זוהי חוויה משמעותית ומרתקת. הרובע הנוצרי בעיר העתיקה הוא ללא ספק המקום לפתוח בו את ביקורכם בעיר. כאן תוכלו לקחת חלק בתפילות חג המולד, בשירת מזמורי החג לקראת החג, ובמיסת חג המולד עצמה בכנסיית הקבר, מקום קברו של ישוע. הכל במרחק הליכה ממלונות המלך דוד, מלון דן פנורמה ירושלים ודן בוטיק ירושלים, שלושה מתוך ארבעת המלונות המפוארים של רשת דן בעיר ירושלים. ערב חג המולד הוא רגע מיוחד מאד עבור נוצרים, הפוסעים לאורך הויה דולורוזה, היכן שישוע נשפט, ועד מקום היצלבו, הגולגולתא. ימק"א ירושלים הוא מוקד פופולארי לקונצרטים של מזמורי חג המולד ואירועי שירה בציבור בעיר, בנוסף, מתקיים במבנה שוק חג המולד הגדול.

strip

חנות באווירת כריסמס, ירושלים

לחץ כאן למבצעים חמים בבתי מלון בירושלים >>

הו בית לחם הקטנה
כעשרה קילומטרים דרומית לירושלים שוכנת בית לחם, מקום הולדת ישוע הנוצרי. בית לחם הינה אתר תיירות פופולארי כל ימות השנה, אולם סביב חג המולד, זוהי ללא ספק עונת השיא של העיר. שיטוט בכיכר האבוס שבעיר העתיקה מספק מבט מרתק על ההמולה המקומית. מרבית המבקרים בעיר שמים פניהם אל כנסיית המולד המרשימה. זוהי אחת הכנסיות העתיקות ביותר בעולם, ובין האתרים הקדושים ביותר לנצרות. כיום נמצאות בתחומי כנסיית המולד כנסייה ארמנית, כנסייה קתולית רומית וכנסייה יוונית אורתודוקסית. שורשיה מגיעים מן המאה הרביעית לספירה, ועל פי המסורת היא ניצבת מעל המערה בה נולד ישוע, באבוס. במערת המולד ניתן לראות את הכוכב המפורסם שסימן את המקום המקודש. במקום ניתן להשיג כרטיסים ללא תשלום למיסת חצות הידועה, המשודרת מכנסיית סנט קתרין הסמוכה, המתחברת לכנסיית המולד באמצעות שרשרת מערות ומדרגות, ובהחלט שווה ביקור.

נצרת – עירו של ישוע
ישוע נולד בבית לחם, אולם על פי המסורת, את ילדותו הוא בילה בנצרת. העיר הצפונית, השוכנת על הגבעות הגליליות. במהלך דצמבר מארחת נצרת שלל אירועים לרגל חג המולד. השנה, שוק חג המולד הצבעוני יתקיים בין ה-18 וה-22 בדצמבר. השוק נפתח לראשונה בשנת 2010, והוא מכיל דוכני אומנות ומזון, הופעות רחוב ואת אורות עצי חג המולד. בערב החג יוצאת מהשוק תהלוכה המסתיימת בכנסיית הבשורה, אחד האתרים המקודשים ביותר בעולם הנוצרי. על פי המסורת הנוצרית, הבזיליקה ממוקמת בתוך כנסיית יוסף הקדוש, במקום בו מריה הבתולה פגשה במלאך גבריאל, שבישר לה שתהרה את ישוע. כאן מתקיימת גם מיסת חצות האהודה על התיירים הנוצריים.

strip_(3)

הכנות לפני חג המולד, נצרת

אחד מעצי חג המולד הגדולים – ביפו
בעוד שתל אביב ממשיכה לחגוג אל תוך הלילה, ביפו השכנה חג המולד מורגש באופן מיוחד. ב-17 בדצמבר יכולים המבקרים בעיר לחזות במגדל השעון המפורסם בהדלקת עץ חג המולד, אחד הגדולים בישראל, כמו גם לפקוד את הפעילויות והקונצרטים הרבים שמתקיימים בכנסיית עמנואל ביפו, מרחק הליכה קצר ממלון דן פנורמה תל אביב. מומלץ לשוטט בסמטאות הצרות המובילות לנמל יפו, בו מתקיים פסטיבל החורף ושוק חג המולד השנתי, המציע למכירה שלל מתנות, מאכלים, עיטורים ועצים, שיכניסו אתכם לאווירת החג.

לחץ כאן לדילים החמים במלונות תל אביב >>

החג של החגים בחיפה
העיר הידועה בדו-קיום וברב תרבותיות מציעה למבקרים הזדמנות ייחודית לדגום את "החג של החגים", החוגג את חג המולד, חנוכה וחג הקורבן, לכל אורך דצמבר. הפסטיבל מתקיים בעיקר בשכונה הערבית, ואדי ניסנאס, ובמושבה הגרמנית המרהיבה, שכנתה. המבקרים מוזמנים ליהנות מתהלוכת חג המולד החגיגית, מסיורי טעימות, קונצרטים, כמו גם מהופעות רחוב, תיאטרון ותיאטרון בובות. בדומה לערים אחרות בישראל, בחיפה מתקיימים אירועי שירה של מזמורי חג המולד, כמו גם מיסת חצות ייחודית, למשל במנזר הכרמליתים בסטלה מאריס היפייפה, הניצב במעלה הר הכרמל, במרחק קצר ממלונות דן כרמל ודן פנורמה האלגנטיים.
ג'ורג' מייקל אולי נתן את ליבו בחוג המולד שעבר, אבל ישראל ממשיכה, מדי שנה, לקנות את לבכם.

לחץ כאן לדילים במלונות חיפה >>

strip_(2)

עץ אשוח מקושט באורות בפסטיבל חג החגים בחיפה