הללויה – מופע לילה אורקולי ואטרקציות נוספות בירושלים

מגזין דן 16/11/2017

"הללויה" – מופע הלילה החדש של "עיר דוד"
לרגל שנת החמישים לאיחוד ירושלים, הושק בגן הלאומי עיר דוד שליד הכותל המערבי המופע האורקולי "הללויה"- אטרקציה חדשנית, רב חושית ראשונה מסוגה בארץ.

המופע, העושה שימוש בטכנולוגיה החדשנית של Video Mapping מציג על גבי עתיקות עיר דוד את סיפור החזרה אל ירושלים לפני יותר מאלפיים שנה – סיפור שיבת ציון. החוויה הלילית מורכבת משני מופעים, הראשון על רקע חומות העיר העתיקה – בחפירות חניון גבעתי, והחלק השני על גבי עתיקות עיר דוד בחפירות שטח G.

header

"הללויה" – מופע הלילה החדש של "עיר דוד"

המופע מוקרן באמצעות 13 מקרנים שונים על גבי מדרון אבן תלול – רב ממדי, המתנשא לגובה של 12 מטרים, ומורכב משרידי ירושלים הקדומה מלפני 3000 שנה. עובדה זו הופכת את חווית הצפייה למוחשית עד שאפשר כמעט לגעת בעיר המתעוררת לחיים. המופע מוקרן תחת כיפת השמיים, ובכך מנצל את מזג האוויר הייחודי של ירושלים, ואת הנוף המרהיב הנשקף מהמקום: העיר העתיקה, רכס הר הזיתים, הר הצופים, עמק המלך, ומורדות עיר דוד.

המופע יוקרן חמישה ימים בשבוע, בשפות: עברית, אנגלית, צרפתית, וספרדית.
להזמנת כרטיסים: 6033* ובאתר האינטרנט של עיר דוד>>

 

האקווריום של ישראל בגן החיות התנ"כי
לאחר תהליך הקמה שנמשך 8 שנים, מתוכן 4 שנים של בנייה, והשקעה של למעלה מ-100מיליון ₪, נפתח אקווריום ישראל, ירושלים על שם משפחת גוטסמן, מיסודו של גן החיות התנ"כי בירושלים.

strip_(2)

צילום האקווריום והדגים המיוחדים שבו

הזמינו את החופשה הבאה שלכם במלונות דן בירושלים >>

האקווריום העצום בגודל של 7000 מ"ר מאפשר למבקרים לחזות באלפי דגים ויצורים ימיים אחרים, אשר הגיעו מכ-20 מדינות שונות כמו קניה, אינדונזיה, פורטוגל והולנד, ביניהם ניתן לראות סוסוני ים, דגי ים סוף צבעוניים, ברקודות, צבי ים, צלופחים, מדוזות ואפילו כרישים.

האקווריום הינו היחיד בעולם המדמה את החיים בים התיכון ובים סוף, ומטרתו הראשית היא להביא למודעות את הצורך הדחוף בשמירה על הים ובהגנה על הדגים, האלמוגים, היונקים ובעלי החיים האחרים שבו.
האקווריום בנוי ביבשה כמערכת סגורה. אנשי צוות האתר, המונה כ-20 איש בשלב זה, יוצרים בעצמם את מי המלח, בהתאם לרמת המליחות של הימים השונים, ושומרים לשם כך עשרות אלפי טונות של מלח במחסני המתחם.

האקווריום החדש שם בראש מעייניו את העלאת המודעות לנושאי שימור הים, בתי הגידול המימיים ומגוון היצורים המרתקים החיים בו. כחלק מחוויית הביקור באקווריום מצוי "קיר המחויבות"- בסיומו של הביקור באתר יגיעו המבקרים לקיר אינטראקטיבי גדול ומרשים ובו יתבקשו להתחייב למספר כללים הקשורים לשמירה על הסביבה הימית.

double

גלריית הים האדום

בתקופת ההרצה הכניסה למבקרים תהיה רק בהרשמה מראש ובתיאום של מועד הביקור.
לפרטים נוספים: 02-6750111
לחץ לאתר גן חיות התנ"כי

 

סיור גרפיטי בשוק מחנה יהודה
בלילה, כשהדוכנים והחנויות בשוק מחנה יהודה נסגרים, נגלים לעיני המבקר התריסים הסגורים שהפכו זה מכבר ליצירות אומנות רחוב המעטרות את השוק בלילה ומעניקות לו מראה צעיר, צבעוני ומרהיב ביופיו.

יצירות הגרפיטי וציורי הקיר משלבים חלק מהדמויות המשמעותיות ביותר בהווי של העיר ירושלים. נתחיל את הסיור בציור הקיר המפורסם של קבוצת האמנים Cite de la creation מהעיר ליון. היצירות שלהם שמקשטת מספר קירות ברחבי העיר מאופיינות בטכניקה ייחודית המייצרת מציאות ואחיזת עניים.

נגיע אל סמטאות שוק מחנה יהודה, נצפה בתריסי החנויות המוגפים שעליהם מתנוססות יצירות אמנות המשלבות דמויות ירושלמיות ידועות מתחום הספורט, המוסיקה, מנהיגות, אמנות ודת.
נשמע על החזון של האמנים המקשטים את השוק וסביבתו ונבין את החיבור שלהם לכור ההיתוך הירושלמי שבא לידי ביטוי ביצירות הגרפיטי.

 

strip

יצירות הגרפיטי המעטרות את רחובות השוק מחנה יהודה

להזמנת סיור מודרך: לחץ כאן
ניתן לצאת לסיור עצמאי עם אפליקציית Bitemojo לבעלי סמארטפון.

מלונות דן מציעים ארבעה מלונות בירושלים: מלון המלך דוד, דן ירושלים, דן פנורמה ירושלים ומלון דן בוטיק,בתי המלון בירושלים משקיפים על הנוף המרהיב של הרי ירושלים, העיר העתיקה והעיר החדשה.