10 פארקים מומלצים בישראל

לי סונדרס 17/08/2017

ריחו של דשא שנגזם זה הרגע, פרחים נעים ברוח הקלילה, עשן ברביקיו עולה מבין העצים: התענוגות הפשוטים האלה, שמזכירים לכולם זמנים פשוטים יותר שבהם הכול זז לאט יותר, מעוררים מחשבה אחת – פארקים. עם כל כך הרבה מהם לחקור בישראל מצאנו את עשרת הפארקים האהובים עלינו, מרחבים ירוקים ומיוערים להירגע וליהנות בהם.

arial-sharon-park-picture-header

פארק אריאל שרון

מפסולת ישנה לפלא חדש – פארק אריאל שרון

אין דבר שמדגים טוב יותר את התושייה הישראלית מאשר פארק אריאל שרון. מה שבעבר היה מזבלה מפלצתית ליד נמל התעופה בן גוריון הפך כיום לפארק מדהים בגודל 8,500 דונם. מהפך זה הוא אחד מהשיקומים הסביבתיים הגדולים ביותר בעולם. הפארק, שגדול אף יותר מסנטרל פארק בניו-יורק, נחשב לפנינה של ממש עבור המבקרים בו.

ניתן למצוא בו שבילים למטיילים ולרוכבי אופניים, אגם קטן, גן חיות ואזורי פיקניק המציעים נוף נהדר. הפארק דוגל במחזור וסולל את הדרך לפארקים ידידותיים לסביבה. אפילו מרכז המבקרים, שבעבר היה מרכז לדשן, מכיל רהיטים מצמיגים ממוחזרים, קופסאות שימורים ובקבוקים. ובחוץ חבצלות מים פורחות באגם הקטן שאליו זורמים מי שפכים שמופנים מחדש להשקיה.

הירקון – מלך הפארקים
גם אם פארק אריאל שרון מתמודד על הכתר, פארק הירקון הוא ללא ספק מלך הפארקים הבלתי מעורער. הפארק האורבני העצום, שנמצא במרחק נסיעה קצר משני מלונות בתל אביב מבית רשת דן – דן תל אביב ודן פנורמה תל אביב, מושך מדי שנה יותר מ-16 מיליון מבקרים, שבאים להירגע על המדשאות המטופחות, ליהנות מפיקניקים או לבלות באחד מהמופעים הרבים של אמנים בין-לאומיים שנערכים שם.

הפארק נחנך ב-1973 ומורכב משישה גנים שונים, כולל אחד מגני הסלעים הגדולים ביותר בעולם, המכיל יותר מ-3,500 זנים של צמחים, וגן טרופי, המאכלס ברבורים, דגים ומגוון סחלבים. נהר הירקון הוא לא הדבר היחיד שחוצה את הפארק – אינספור רצים, אצנים, חובבי טאי צ'י, מתאמני קיר טיפוס ואוהבי יוגה נהנים ממתקני הספורט, שפזורים לצד פינת חי וצפארי.

S1

פארק הירקון

יער בן שמן – הריאה הירוקה של ישראל
יער בן שמן נחשב לריאה הירוקה הגדולה במרכז ישראל והיה היוזמה הראשונה ליצירת יער בארץ. השטח נקנה לפני מאה שנה, כאשר מאה דונם מתוכו הוקצו לצורך מפעל שמן, ומכאן שם היער. לאחר היסטוריה מפותלת היער כיום משתרע על יותר מ-–21,000 דונם והוא מושך מגוון מבקרים שנהנים לטייל בין שלל פרחי הבר, שמורות הטבע המקסימות והאתרים הארכיאולוגיים. הצטרפו לאלפי המבקרים בפיקניקים של יום העצמאות או צפו בחסידות דואות בשדות הסמוכים.

S2

יער בן שמן

פארק הרצליה – יום נפלא בחוץ
אחת ההנאות הגדולות של הקיץ היא לתת לילדים לרוץ בחופשיות בפארק הרצליה. הפארק ממוקם במרכז הרצליה, עיר צפונית לתל-אביב, ומציע למבוגרים הזדמנות להירגע, להתרווח ולשתות קפה ליד אגם הברווזים המרשים.

כל זאת בזמן שהילדים משחקים בסמוך במגלשות ובגשרי החבלים או מתאמנים באופניים או בסקייטבורד בזירת ההחלקה הקרובה. בפארק נערכות הופעות קיץ ליד האגם וסלולים בו שבילי אופניים באורך 1.2 ק"מ ומסלול ריצה באורך קילומטר. כל אלה מהנים ומרגיעים בדיוק כמו מלון דן אכדיה הנמצא במרחק קצר ממנו.

S3

גן לאומי אופולניה הרצליה

פארק הכרמל הלאומי – מתנשא מעל הים התיכון
הפארק הלאומי הגדול ביותר בישראל הוא פארק הכרמל, שהוכר ע"י אונסקו ב-1996 כשמורה ביוספרית. הוא משתרע לאורך הר הכרמל, המתנשא מעל הים התיכון, וכולל בו גם את מלון דן כרמל היוקרתי. הגן הלאומי משתרע על שטח של 124,114 דונם של אורנים, אקליפטוסים ויער קפריסאי, ומלא בשמורות טבע לצד שבילים ציוריים למטיילים ולרוכבי אופניים ו-250 אתרים ארכיאולוגיים בהם שכן האדם הקדמון. בתוך הפארק תוכלו גם למצוא את שמורת החי בר, בה מרביעים חיות בסכנת הכחדה כגון צבי מצוי ונשר מקראי על מנת לשחררם בעתיד ביערות הים תיכוניים של צפון ישראל.

כל מלונות דן בחיפה >>

הפארק הלאומי אשקלון – פלא ארכיאולוגי
בדרום ישראל, כמה שעות נסיעה לאורך החוף מחיפה, שוכנת העיר העתיקה אשקלון. הפארק הלאומי אשקלון הוא אתר עתיקות מרתק בלבו של הטבע ועם גישה לחוף. הוא מציג בגאווה מוצגים ארכיאולוגיים הקושרים את העיר לעברה המגוון ולשליטים ולציוויליזציות הרבים ששלטו בה, כגון הכנענים, הפלישתים, הפרסים, הפיניקים, היוונים, הרומאים, הביזנטיים ועוד רבים אחרים. היום המבקרים יכולים ליהנות מאחר צהריים של פיקניקים ועל האש או להקים אוהל ללילה בסופי שבוע, בהם ניתן להשתתף בסיורי תצפית בכוכבים ולתהות אילו סיפורים מסתתרים בעמודי השיש הרומאיים הסמוכים להם.

5839-Ashkelon_national_footer

הפארק הלאומי אשקלון

גת שמנים – פארק להרהורים
סיפורים רבים נקשרו לגת שמנים, הממוקם מחוץ לחומות ירושלים לרגלי הר הזיתים ולא רחוק ממלון המלך דוד. הפארק היפהפה, שידוע בזכות עצי הזית העתיקים שבו, נקשר רבות לברית החדשה ומאמינים ששם ישו נהג להתפלל ולהרהר. אחד מעצי הזית – המוגן ע"י כלוב ברזל – קיים עוד מימי ישו הנוצרי. מתוך כל הפארקים בישראל, גן מיוער ורוחני זה הוא המקום הפופולרי ביותר למדיטציות והרהורים. מבקרים רבים נוהגים לבוא להירגע בפארק טדי, שנחנך לציבור ב-2013 ונקרא על שם טדי קולק, ראש עיריית ירושלים שכיהן בתפקיד במשך הזמן הרב ביותר.

כל מלונות דן בירושלים >> 

S4

פארק להרהורים

פארק המושבה – לב ארץ היין
פארק המושבה ממוקם בין תל אביב לזיכרון יעקב, אחת הערים הראשונות של ישראל. העיר הציורית והמקסימה היא ביתו של פארק זה, הידוע גם כ"פארק החושים", המשתרע על פני 50 דונם ויציין את יום הולדתו הרביעי באוגוסט הקרוב. הפארק מציע שלל הנאות לילדים קטנים, גדולים ובני נוער עם שלל מזרקות, מתקני שעשועים, מגלשות ואזורי פיקניק נוחים לאחר המשחקים. הפארק ,הקרוב ליקב כרמל המפורסם, הוא ההנאה המושלמת עבור מבקרים ומקומיים הבאים להירגע ולנוח בלב אזור חקלאי שבורך ביופי מרהיב.

פארק רעננה – אחת הפנינות החבויות של ישראל
פארק רעננה הוא אחד הסודות השמורים של ישראל. ממוקם במרכז הארץ, הוא לרוב זוכה להתעלמות לטובת הפארקים הגדולים ממנו לאורך מישור החוף. עם זאת, הוא ראוי להערכה בזכות עצמו. 600 עצי פרי ונוי פזורים לאורך הפארק ובמרכזו נמצא אגם ברבורים בצורת עלה תלתן.

המבקרים יכולים להירגע בטבע או בגונדולה סולארית הפועלת באמצעות השמש, לטייל בגן שבעת המינים, המכיל יותר ממאה זני חיות, או להזיע במשחקי כדורגל, כדורסל, הוקי ורולרבליידס. על אף שהוא קטן מפארק הירקון בתל אביב, בפארק רעננה תמצאו אווירה אינטימית, והוא גם אירח שלל אירועי מוזיקה בשנים האחרונות, כולל הופעות של הבקסטריט בויז, בריאן וילסון מהביץ' בויז ואליס קופר.

גן בעברית – לילד הפנימי שבכם
אחרון חביב אנחנו ממליצים על גן בעברית בראשון לציון, מטרופוליס מודרני סמוך לתל אביב שגדל בקצב מסחרחר. הפארק מכיל מתקני כושר, מגרשי ספורט ואזורי פיקניק שגרתיים, אבל הוא נבדל בזכות המשחקים הרבים שבו המוקדשים לשפה העברית.

בדומה לצמחים, השפה גדלה ומתפתחת לאורך הזמן וכך ברחבי הפארק תוכלו למצוא פעילויות המציגות את תפקיד השפה – החל ממבוך מילים למזרקת האותיות ועוד מגוון פאזלים חינוכיים. בין אם תבחרו לאתגר את הראש, להרגיע את גופכם, להעריך את הישן או את החדש, אם אתם נוסעים דרומה או צפונה, ודאו שבזמן החופשה שלכם בישראל תמצאו זמן לנוח, להאט את הקצב ולשוב לדברים הפשוטים בחיים.