בלוגרים מטיילים מכל רחבי העולם מתאהבים בירושלים

לי סונדרס 09/05/2017

"יש ביטוי ידוע שאומר שירושלים הופכת את כל האנשים לחברים," הסביר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לקהל של 400 כותבי בלוגים בנושא טיולים, כותבים/עיתונאים ומומחים משפיעים, כאשר חברי קהילת Travel Blog Exchange, או TBEX בקיצור, הגיעו לביקור בעיר. ביטוי זה לא יכול היה להיות מוחשי יותר באף מקום אחר בעולם מאשר במהלך הכנס בן היומיים שנערך במרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה בירושלים.

הכנס החלוצי של כותבי בלוגים בנושא טיולים – שהחל כדואר אלקטרוני אחת לשישה חברים אי-שם בשנת 2009 – הפך לקהילת המטיילים הגדולה ביותר בעולם. המשתתפים החשיבו אותו להצלחה כבירה כאשר במהלך ביקורם הראשון אי-פעם בישראל (ולמעשה גם במזה"ת), מיתוסים נשברו, חברויות נוצרו ורעיונות שותפו.

זהו כוחה של המדיה החברתית. זוהי ההשפעה של כותבי בלוגים

יריב לוין, שר התיירות

יריב לוין, שר התיירות

"ירושלים עמוקה ועשירה מדי לתצפיות שטחיות. היא מלאה בתשוקה ומהווה מרכז ליצירת תוכן נפלא", הוסיף מרדכי הולץ, מנהל מדיה חברתית בנושא תיירות ברשות לפיתוח ירושלים, שסייעה בארגון הכנס. המשתתפים, כותבי בלוגים ומעצבי דעת קהל, סיפרו על הכנס ועל ירושלים.

הקהל שאליו הגיעו מנה 6.2 מיליון אנשים עם מעל 61 מיליון תגובות ברשתות החברתיות. "זהו כוחה של המדיה החברתית", הוסיף מרדכי. "זוהי ההשפעה של כותבי בלוגים. זהו השינוי שכנס 'TBEX ירושלים' מנסה להשיג".

בקרו במלונות דן בירושלים >> 

מסיבת קבלת פנים מפוארת שנערכה במלון דן ירושלים

מסיבת קבלת פנים מפוארת שנערכה במלון דן ירושלים

ישראל היא מדינה קטנה עם יתרון עצום לתיירים הודות למגוון הרב שבה

יש לירושלים את כל הדרוש לכותב בלוגים – נקודה שהודגשה על-ידי יריב לוין, שר התיירות, שבירך את האח"מים של קהילת TBEX במסיבת קבלת פנים מפוארת שנערכה במלון 'דן ירושלים': "ישראל היא מדינה קטנה עם יתרון עצום לתיירים הודות למגוון הרב שבה".

כל אחד הגיע מהיכן שהוא. רקעים שונים, מבט ראשון, תפיסות עולם חדשות

תיירים ומשתתפים אלה, שסיירו בירושלים ובישראל, שעבור רובם זהו הביקור הראשון בארץ, שיתפו בחריפות את נקודות המבט שלהם. "בדומה לירושלים, קהילת TBEX היא כור היתוך לכותבי בלוגים בנושא טיולים מכל רחבי העולם שמגיעים כשפניהם לשלום מתוך מטרה להפוך את העולם למקום טוב יותר", הוסיף כותב הבלוגים סבטוסלב דימיטרוב מבולגריה. "חשבתי שישראל אינה מקום בטוח, אבל היא בהחלט כן – טיילתי רבות לבד הן בתל אביב והן בירושלים ללא כל בעיה".

"אני בטוחה שאחזור כמטיילת יחידה", הוסיפה כותבת הבלוגים איימי טראמפטר מאנגליה. אג'אי סוד, הדובר של קהילת TBEX וצלם מהודו, הוסיף: "הביקור בירושלים היה חוויה פוקחת עיניים בשבילי למרות שהעיר, ששורשיה נעוצים אלפי שנים לאחור, היא נקייה, קוסמופוליטית ושונה מכל עיר אחרת במזה"ת. זו הייתה הפתעה נעימה באמת".

בכנס עצמו הייתה אנרגיה מחשמלת, שכלל יומיים של הרצאות אינפורמטיביות ומלהיבות, ועצות מכותבים ועד לצלמים, לכותבי בלוגים, למגישי בלוגים בווידאו, למומחי תיירות ולגורמים בתעשייה, כאשר כל מושב סחף אליו את המוחות המאותגרים ביותר והצמאים ללמוד.

רות ויימן, מנהלת המוניטין הדיגיטלי של המותג ברשת מלונות דן, נותנת החסות לכנס 'TBEX ירושלים', דיברה בפנל בנושא 'כותבי בלוגים בנושא טיולים ותעשיית הטיולים בישראל', והוסיפה: "זה מרענן ומלהיב לגמרי לראות התגייסות, סקרנות ומעורבות כאלה בכל הנוגע לישראל. מנקודת המבט שלנו, חווינו 20,000 תגובות ברשתות החברתיות במהלך שבוע הכנס ומספר התגובות עלה ב-180% מאז. זו ההוכחה לך שכנס זה מאפשר מגוון הזדמנויות לשיתוף פעולה ולצמיחה".

760x500 red

כריסטופר מיטשל, כותב בלוגים קנדי המתגורר באיסטנבול הוסיף: "במובנים רבים, כנס זה הוא 'המי ומי' של כותבי הבלוגים בנושא טיולים, חששתי שלא ארגיש שייך. למרבה המזל, טעיתי, ואנשים רבים היו נחמדים, צנועים ונכונים כל-כך לעזור בין אם הם חדשים בתחום ובין אם הם ותיקים מאוד".

double

כאשר הכנס הסתיים בשתייה, בארוחה ובמופע מחול מהמם במתחם התחנה הראשונה בירושלים, כבר התחילו להירקם התכניות לכנסים הבאים של TBEX השנה בארה"ב ובאירופה. מהרחובות מרוצפי האבנים המוזהבות של ירושלים לגבעות הירוקות של אירלנד, ייתכן שמעולם לא היה זמן טוב יותר להיות כותב בלוגים.

the barmen -first station