אילת, עיר של הבטחות

לי סונדרס 15/03/2017

היסטוריה קוראים בספרים, אבל העתיד נכתב על ידי בעלי החזון, ולאילת, עיר המדבר היפיפייה של ישראל, צפוי עתיד מרשים כאחת הפנינים בכתר של ארץ ישראל.

העיר אילת

העיר אילת

באפריל, 2017, עתיד להיפתח שדה התעופה הבינלאומי החדש בבקעת תמנע הדרומית, בעוד שהממשלה ממשיכה לשקול הקמת רשת הקזינו בעיר בהשראת אחותה הנוצצת של אילת, לאס ואגס שבנבדה. עם זאת, עד שימומשו תכניות אלו, באילת יש עדין שפע של אתרי בידור, נופש ופנאי שיענגו כל מבקר.

אילת היא היעד הישראלי למוזיקה חיה

 

אילת היא היעד הישראלי למוזיקה חיה. חובבי מוזיקה קלאסית יכולים לחגוג בפסטיבל המוזיקה הקאמרית של אילת, אירוע קבוע בלוח השנה התרבותי בעיר ואחד מפסטיבלי המוזיקה הבינלאומיים הידועים. זו השנה החמישית ברצף שרשת מלונות דן נותנת חסות לאירוע.

מלון דן אילת מארח השנה את הפסטיבל עצמו ואת אלו מבין אורחיו התרים אחר מגורי יוקרה ומעוניינים לסעוד את נפשם באוכל נפלא. ב-2015, נבחר מלון דן אילת על ידי קוראים מגזין Conde Nast Traveler לאחד מחמשת המלונות הטובים במזרח התיכון לשנת 2015. פסטיבל המוזיקה הקאמרית של אילת, שמתקיים בפברואר, קוצר שבחים והלל מדי שנה, ומושך קהל הולך וגדל מישראל ומרחבי העולם.

בשנים שעברו אירח הפסטיבל אמנים ידועים כולל כוכבי הקולנוע ג'ון מלקוביץ וסיר רוג'ר מור. מעבר לאירוח של סוליסטים, כנרים והרכבים מעולים מרחבי העולם, במסגרת הפסטיבל מתקיימים שיעור אומן וסדנות לזמרי אופרה. ביוזמה המאסטרו ולרי גרגייב, פסטיבל קלאסי בים האדום מתקיים גם הוא מדי תחילת שנה בנמל אילת. כ-300 תזמורות, מקהלות וסוליסטים מופיעים בעיר השמש בתמיכת תזמורת מרינסקי מסנט פטרסבורג. בנוסף, פסטיבל קלאסיקאמרי מארח גם הוא אמנים גדולים המבצעים מיצירותיהם של המלחינים הידועים בטהובן, ברהמס, שוברט ומוצארט.

פסטיבל המוזיקה הקאמרית של אילת

פסטיבל המוזיקה הקאמרית של אילת

עוד בפברואר, כשהמוזיקה הקלאסית שוככת, העיר עצמה עדין תוססת עם זמרים, להקות, הרכבים מרתקים, באסיסטים שהפכו לאגדה, חצוצרנים וסקסופוניסטים דוגמת עודד צור שנושא עמו השפעות הודיות ואמריקניות על מנת לבדר את המעריצים בפסטיבל ג'אז בים האדום שיתקיים השנה בפעם השביעית – אחד מפסטיבלי הג'אז המוערכים ביותר ברחבי העולם.

באביב, אילת שוב מחממת מנועים לקראת פסטיבל הרוק של פתאל, שמגיע לעיר בין ה-23 ל-25 במרץ ומספק לחובבי הרוק סיבה לרדת למדבר, לשמוע ולראות אמנים דוגמת עברי לידר, אחד המוזיקאים הנמכרים ביותר כיום בישראל, כמו גם כוכבים משנות השמונים כמו ארקדי דוכין והלהקה המשפיעה תיסלם. אילת נותנת כבוד לסלסה במצעד החוגג את הריקוד הדרום אמריקני הלוהט, בעוד שבפסטיבל הריקוד המזרחי מופיעים מדי ינואר כמה מן השמות החמים בעולם המוזיקה המזרחית. מצעד הגאווה השנתי שמתקיים בעיר מזה מעל לעשור, ממשיך גם הוא למשוך מבקרים למגוון רחב של הופעות, מסיבות ומצב רוח טוב מדי מאי.

מדי שנה, אלפי נוהרים לאילת על מנת לבקר במופעים הפופולאריים לכל המשפחה דוגמת WOW אילת, אחת האטרקציות באילת, מן הוותיקות והגדולות בעיר. המופע המרהיב מתקיים במרחק הליכה קצר מדן אילת וממלון דן פנורמה אילת, והוא כולל רקדנים, קומיקאים ואקרובטיים מרחבי העולם, המופיעים לכל אורך השנה מזה מעל ל-15 שנים.

מדי אוגוסט מתקיים הפסטיבל התימני המעולה, הכולל מוזיקה אותנטית, דוכני מזון ותלבושות מסורתיות שמציגים את אורח חייה של אחת הקהילות התוססות בישראל. מדי ספטמבר נהנים המבקרים מן האווירה המחשמלת של הפקות וסדנאות המחול של להקת בת שבע בפסטיבל בפארק תמנע הסמוך לאילת. בחודש הקרוב, מופעי רחוב, מוזיקאים, לוליינים ולהטוטנים יבדרו את המבקרים במשך שלושת ימי פסטיבל הרחוב שמציין את חג סוכות.

אילת – אטלנטיס של ישראל

המצפה התת ימי באילת

המצפה התת ימי באילת

אם מתחשקת לכם אתנחתא מהמוסיקה והצלילים שמעל לקרקע, באילת תמצאו הזדמנויות רבות לחקור את מה שנמצא במעמקים. אוצרות בלומים מנצנצים מתחת לפני המים ומזמינים את הצוללים והמשנרקלים ליהנות מן הנופים המרהיבים של הים האדום.

הרחק מהסחות הדעת של העולם בחוץ, הצלילה בשמורת הטבע של חוף אלמוג תביא אתכם הכי קרוב לטבע, לעולם של צבעים וצללים. מרחק נסיעה קצר דרומה מריף הדולפינים של אילת, אתר אקולוגי ייחודי שמזמן למבקרים בו אפשרות קסומה לתקשר עם דולפינים בסביבת המחייה הטבעית שלהם.

כאן ניתן לשנרקל או לצלול יחד עם היונקים האינטליגנטיים, או, אם אתם מעוניינים בהרפתקאה של ממש, תוכלו לבקר בפארק המצפה התת ימי שכולל, לצד תצוגה מסמררת של מעל 800 מיני דגים, אלמוגים, תריסניות, צבים ועוד הרבה יותר, את "עולם הכרישים" – בריכת הכרישים הגדולה במזרח התיכון המאפשרת למבקרים לחזות מקרוב בעולמם המרתק של עשרים מיני כרישים, כולל כריש טיגריסי, כריש שועל ופטישן.

מן המצפה התת ימי נשקף הנוף המדהים של מפרץ אילת. כאן ניתן גם לצאת להפלגה קצרה על גבי קורל 2000, סירה שתחתיתה זכוכית שקופה, מה שמאפשר לנוסעים לחזות בנופי האלמוגים המרהיבים ולפגוש את הטבע במיטבו. את התמונות שתצלמו מן השיט תוכלו להציג בתחרות הצילום התת-ימי של אילת.

גמלים וג'יפים – המוניות המיוחדות של אילת

ספארי גמלים

ספארי גמלים

אם חשקה נפשכם להסתובב ולחקור את הטבע מסביב לאילת ברגל, או עם קצת עזרה – באילת יש שפע של אפשרויות. מתוך מבחר עצום של סיורים, אנו ממליצים על שלושה במיוחד. "אילת: עבר, הווה ועתיד", הוא סיור רגלי קליל בין שעתיים שמתחיל מול משרד התיירות של אילת, עשר דקות ממוזיאון העיר אילת שברחוב יותם.

אם אתם תרים אחר הרפתקאות, סיור טבע בן שלוש שעות ייקח אתכם מדי שני בבוקר מנקודת ההתחלה בקניון הקרח, דרך עולם הצומח והחי של פארק הצפרות, החוקר את אחד מאזורי הטבע והגיאולוגיה המרתקים ביותר בארץ. בנוסף, מדי יום שלישי מתקיים סיור הליכה בן ארבע שעות לפסגת הר צפחות, המציע נופים מרהיבים לארבע הארצות הנפגשות מסביב למפרץ אילת: ישראל, מצרים, ירדן וערב הסעודית. הסיור מתחיל בחוות הגמלים הממוקמת בשמורת הטבע הרי אילת, מכאן תוכלו גם להצטרף לסיור מדברי ייחודי, שנקודת המוצא שלו נמצאת רק עשר דקות ממרכז אילת.

לצד ספארי גמלים שמתקיים בחווה מזה שלושים שנים, יש עגלות חמורים ופארק חבלים מהנה, הגדול מסוגו בישראל, שידאגו לבדר את הגדולים והקטנים במשך שעות. חובבי האדרנלין שבינכם יכולים לנסות את כוחם גם בטריאתלון אילת שמתקיים מדי שנה ומאתגר שחיינים, רוכבי אופניים ואצנים.

פארק הצפרות

פארק הצפרות

אילת אמנם טומנת בחובה שפע של פעילויות מלאות אדרנלין לכל המשפחה, אולם אין תחליף למנוחה ולהנאה מן האוכל הטוב, הקניות וחיי הלילה המעולים שהעיר מציעה למבקרים שמעוניינים בחופשה מרגיעה. סמוך למלונות דן באילת דן אילת ודן פנורמה, קניון הקרח בעל הכיפה העצומה מציע מפלט מן החום: שתי קומות של חנויות אופנה ומסעדות, שבמרכזן זירת החלקה על הקרח. בנוסף, במול הים אפשר לעשות קניות בלי לחורר את הכיס, בזכות מעמדה של אילת כעיר סחר חופשית.

בשוק בימי שישי ניתן למצוא מגוון מוצרים ומאכלים, והוא חובר לשלל הברים והמסעדות בעיר, בינם מסעדת מאכלי הים הנפלאה פיש מרקט, בה מגישים את כל הטוב שבים. מסעדת רק דגים מתהדרת בתפריט מעורר תיאבון, מוזיקה מרגיעה ושירות מעולה, ומסעדת שוק פדרו הנפלאה מציעה שילוב מנצח של מאכלי ים ובשרים באזור מגורים, הרחק מן המרכז התיירותי של העיר.

במרחק הליכה קצר ממלון דן אילת ממוקמת אחת המסעדות המעולות החדשות של אילת, פיפת' אבניו, השואבת השראה מחמש שכונות המגורים של ניו יורק, ומציעה מגוון מעורר תיאבון של קוקטיילים, אוכל מענג ומוזיקה חיה – המוטיב השזור כחוט השני בחוויית הבילוי באילת.
עם כזה מגוון של פעילויות, לא קשה להבין מדוע עיר המדבר היפיפייה של ישראל עדין נוצצת.