חופים בישראל שלא תרצו לפספס

לי סונדרס 08/11/2016

עם חופי הים התיכון המשתרעים על מעבר ל-200 קילומטרים, יסלחו לך אם תחשוב שהחיים בישראל דומים לבילוי על החוף. למדינה הקטנה הזו, לא גדולה יותר מאגם מישיגן, יש שלושה ימים משלה – הים התיכון, ים המלח וים סוף – כמו גם את ימת הכנרת (רשמית אגם) ויותר מ -100 חופים מוכרזים לבלות בהם, שלא לדבר על החופים הלא מוכרזים.

איך תדעו באיזה מהם לבחור? הנה כמה חופים שלא תרצו לפספס.

60265-header

קרדיט: אילן בר

אם אתם רוצים ליהנות מרגיעה שקטה, לספוג את יופיין של שקיעות מהפנטות, לא תוכלו למצוא מקום טוב יותר מחוף פלמחים, אחד מהסודות השמורים ביותר של ישראל. שוכן מדרום לעיר ראשון לציון, חוף מושלם זה עטוף צוקים נמוכים מדרום, וחושף נוף נפלא של קו הרקיע של תל אביב, כ-20 קילומטרים צפונית לו. יופיו של החוף כמו גם המגוון הביולוגי בו, גרמו לכך שהחוף הוכרז כשמורת טבע בשנת 2016, מה שבאופן רשמי ישמר את החוף עבור הדורות הבאים.

המבקרים יכולים ליהנות משיזוף, שחייה, פיקניקים, ואם אתם הרפתקנים, אתם יכולים לחקור את מסלולי ההליכה חוצי הדיונות ולצלם תמונות של העיר העתיקה יבנה-ים.

60265-strip-2

קרדיט: אילן בר

מסלולי הליכה נוספים זמינים באחד מחופיה המרהיבים ביותר של ישראל, שמורת חוף הבונים. החוף ממוקם בין עתלית והעיר העתיקה – קיסריה. נסיעה קצרה תיקח אתכם דרך מטעי בננות אל אחד המקומות היפים ביותר והמבודדים באופן יחסי במדינה, שבו ניתן ליהנות מבילוי בחול, מהים ומקמפינג תחת השמיים הפתוחים. ישנם שני שבילי טבע קצרים המאפשרים למשפחות לחקור את השמורה ולצפות בנוף נהדר של מפרצונים וגבעות סלעיות, תצורות סלע, צמחים ובעלי חיים בטבע.

תוכלו למצוא את בתי המלון של מלונות דן בקרבת חופי ישראל כאן:

בתי מלון בחיפה >>

דן אכדיה הרצליה >>

בתי מלון בתל אביב >>

בתי מלון באילת >>

באמצע בין חיפה לתל אביב, רק כ-9 ק"מ צפונית לעיר נתניה, שוכן חוף מכמורת, נווה של שלווה. חוף זה הוא אתר נעים ונינוח המציע פעילויות ספורט ימי, כולל מועדוני סאפ וקיאקים וכן מרכז להצלת צבי ים.

אתרים מרשימים של קינון צבי ים וכן צמחיה יוצאת דופן הנמצאים תחת צללי הנקיקים הסלעיים, הקרובים לשרידי העיר המקראית אכזיב. כל אלו הם בין ההנאות הרבות המוצעות למבקרי הפארק הלאומי אכזיב, אשר קיבל תואר זה לפני כמעט 50 שנה. הפארק ממוקם בצפון, בין ראש הנקרה לנהריה, ומציע לגונות ובריכות ים לשחייה, בעוד על היבשה ניתן לחקור כפר דייגים ישן וכן מבנים צלבניים שמורים. תוכלו אפילו להצטרף אל הדייגים המקומיים המשליכים את רשתותיהם עד השקיעה.

60265-strip3

אם אתם מחפשים מגוון דגים וחיות בר, לא תמצאו מקום טוב יותר מחוף האלמוגים-שמורת טבע באילת. חוף זה משתרע על פני 1,200 מטרים, ומתחת לפני הים של חופי אילת. זה אחד החופים היפים והמפורסמים ביותר בשל שונית האלמוגים המדהימה, אחת הצפוניות ביותר בעולם והיחידה מסוגה בישראל.
חוף האלמוגים הנמצא במרחק נסיעה קצרה במונית ממלון דן אילת, מציע למבקרים את ההזדמנות לשקוע בעולם של ססגוניות מדהימה ולהתנסות בצלילה לתוך מבוכים וקניונים הומי הדגים. בין אם תמצאו את דורי ובין אם לאו, תוכל לשחות במים רדודים וחמימים שהינם בית ל-270 סוגים של אלמוגים וג'ונגל תת-ימי של מעבר ל-2,500 מינים של בעלי החיים ימיים – קליידוסקופ של צבעים שתתקשו למצוא בכל מקום אחר בעולם.

60265-strip-4

בנוסף לשחייה עם שנורקל וצלילה, הספורט האופנתי ביותר הוא סאפ – קרש חתירה בעמידה שהפך לטרנד בצמיחה, פופולרי בקרב כל הגילים וכן פעילות גופנית בריאה להנאת כל המשפחה. ציוד וקורסי הכשרה מוצעים במרכז הגלישה הוותיק על חוף האלמוגים.

מזריחה לשקיעה, חופי תל-אביב הפעילים-תמיד נחשבים לעתים קרובות על ידי רבים, ליהלום שבכתר הנוצץ של ישראל. כל הצד המערבי של העיר מתגאה בקו חוף אחד רציף של יותר מתריסר חופים מוסדרים המהווים את הבמה המרכזית לרצים, רוכבי אופניים, שחיינים, גולשים ואלו הצופים באנשים. יש קפוארה וכדורעף בחוף גורדון, אווירה ידידותית לכל המשפחה בחוף מציצים וגלים גבוהים עבור הגולשים בחוף יפו הצונן במיוחד. מלבד רעשי תקתוק המטקות, החופים הנקיים והמסודרים של העיר מדורגים בין הטובים מבחינת ידידותיות לסביבה ומושכים עשרות אלפי תיירים מדי שנה.

60265-strip-1

קרדיט: אילן בר

לצד אורך הטיילת של תל האביב, גם חיפה מתגאה בטיילת ארוכה עם חוף דדו בלבה. החוף נגיש לאמצעי תחבורה ציבורית נוחה והוא אידיאלי לטיול נינוח על הטיילת, הידועה במסעדות דגים ופירות הים, בתי קפה ועסקי מזון נוספים. החל מסקייטבורדים ועד לריקודי עם מקומיים, החוף משלב את המודרני עם אורך החיים המסורתי ישראלי.

60265-strip-5

לא משנה איזה חוף בחרתם, ארזו קרם הגנה נוסף וקחו את המצלמה שלכם. כל החופים אסורים לפספוס.